|

آموزش و پرورش: جبران کمبود معلم از طریق نیروهای حق‌التدریس و بازنشسته

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش اعلام کرد: پیش‌بینی می‌شود کمبود معلم از طریق نیروهای حق‌التدریس و نیروهای بازنشسته جبران شود.

آموزش و پرورش: جبران کمبود معلم از طریق نیروهای حق‌التدریس و بازنشسته

به گزارش شبکه شرق، معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: پیش‌بینی می‌شود کمبود معلم از طریق نیروهای حق‌التدریس و نیروهای بازنشسته جبران شود.

محمدمهدی کاظمی درباره کمبود معلم در مقطع متوسطه اظهار کرد: بحث کمبود معلم وجود دارد اما آموزش و پرورش سعی کرده در ۲ سال گذشته این موضوع را مدیریت کند.

وی با اشاره به اینکه در زمان حاضر میزان دقیق کمبود معلم را به صورت قطعی نمی‌توان اعلام کرد، افزود: اکنون از بحران کمبود معلم عبور کرده ایم اما به دنبال ساماندهی نیروی انسانی هستیم.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: امسال همه فرآیندها برای بازگشایی مدارس از ثبت‌نام و اعلام نتایج تا ساماندهی نیروی انسانی را یک ماه زودتر انجام داده ایم و امید است تا پایان مرداد پس از اعلام ثبت‌نام‌های اولیه در مدارس، با ساماندهی نیروی انسانی، میزان کمبودها به طور دقیق اعلام کنیم.

کاظمی با بیان اینکه با جذب نیروی انسانی و ماندن همکاران فرهنگی در آستانه بازنشستگی این کمبود تا حدودی رفع می شود، یادآورشد: سیاست‌هایی اتخاذ شده تا نیروهایی که بازنشسته می‌شوند، همچنان با وزارتخانه همکاری داشته باشند و برای سال تحصیلی جدید از ظرفیت این همکاران استفاده کنیم.

وی با اشاره به اینکه اکنون مشخص نیست که چه میزان از همکاران اضافه تدریس داشتند، گفت: با اضافه تدریس و ساماندهی نیروهای استخدام شده مشکل کمبود معلم در مدارس رفع می‌شود.

براساس اعلام مسئولان آموزش و پرورش حدود ۸۰ تا ۹۰ هزار معلم در مهر امسال کمبود معلم وجود دارد که البته آمار قطعی برای هر مقطع در شهریور مشخص می‌شود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها