|

وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد:

آمادگی ۳۰ هزار معلم بازنشسته برای بازگشت به مدارس

وزیر آموزش و پرورش گفت: تا همین الان نزدیک ۳۰ هزار نفر از معلمان بازنشسته برای استمرار خدمت ثبت نام کرده‌اند.

آمادگی ۳۰ هزار معلم بازنشسته برای بازگشت به مدارس

به گزارش شبکه شرق، وزیر آموزش و پرورش، کمبود معلم را از مهمترین چالش‌های نظام آموزشی کشور اعلام کرد و گفت: بخشنامه‌ای را که باعث بازنشسته شدن معلمان شد لغو کردیم، تا همین الان نزدیک ۳۰ هزار معلم که بازنشسته شده بودند ثبت‌نام کردند که بیایند و کمک کنند.

 علیرضا کاظمی عصر روز دوشنبه - ۵ شهریور- در همایش استانداران که در سالن پیامبر اعظم وزارت کشور برگزار شد، اظهار داشت: استفاده از معلمان بازنشسته یکی از بهترین راهکارها برای جبران کمبود معلم است، اگر برای معلم ذره‌ای احترام قائل شویم معلم جانش را فدا می‌کند، به مدیران کل آموزش و پرورش گفتم اگر معلمان را دعوت کنیم و خواهش کنیم، حتما به ما کمک می‌کنند.

وزیر آموزش و پرورش افزود: بخش‌نامه‌ای را اخیراً فرستاده بودند که ۷۰ هزار معلم بازنشسته می‌شوند. بخش‌نامه‌ای فرستاده بودند که موجی از نارضایتی ایجاد کرده بود؛ معلمی که ۳۰ سال در نظام تعلیم و تربیت خدمت کرده را با قلبی رنجیده برخورد می‌کنیم که آن بخشنامه را لغو کردیم و گفتیم ما دست معلمان را می‌بوسیم و تا همین الان نزدیک ۳۰ هزار از همین معلمان بازنشسته ثبت نام کردن که بیاند کمک کنند.

 

برای رفع کمبود کلاس و معلم تلاش می‌کنیم

کاظمی درباره تمهیدات لازم برای بازگشایی مدارس گفت: در کشور شخصیتی چون آقای مومنی کم داریم که با وجود اینکه در ابعاد دیگر سرآمد هستند در این حوزه بسیار حساس بوده و دقت زیادی دارند و وقت بیشتری را در این حوزه صرف کردند.

وی گفت: حضور آقای مومنی در وزارت کشور در این برهه تاریخی غنیمت است و می تواند راهگشای بسیاری از مسائل و چالش ها باشد.

کاظمی با بیان اینکه آموزش و پرورش یک دستگاه فراملی و فرادستگاهی است، گفت: به مسائل آموزش و پرورش باید توجه کنیم زیرا آموزش و پرورش بزرگترین فصل مشترک دولت و ملت است.

کاظمی گفت: آموزش و پرورش تمام پیام‌های دولت و حاکمیت را در کوتاه‌ترین زمان ممکن می‌تواند به جامعه مخاطب خود منتقل کند. کوچکترین مساله در این حوزه می‌تواند به بحران تبدیل شود بنابراین توجه به آموزش و پرورش باید بیشتر شود.

ویر آموزش و پرورش با بیان اینکه در حال حاضر تمام هم و غم ما بازگشایی آرام، ایمن و کم دغدغه است، گفت: البته اکنون از کمبود نیرو و فضای آموزشی و کمبود اعتبارات رنج می بریم.

وی با بیان اینکه در آموزش و پرورش با دو کمبود روبه‌رو هستیم، خاطرنشان کرد: اول کمبود نیروی انسانی برابر با استانداردهای موجود و دوم کمبود کلاس معلم که برای آموزش و پرورش است که تلاش می کنیم به بهترین شکل ممکن حتی در استان هایی که چالش داریم، این هر ۲ کمبود کلاس و معلم برطرف شود.

 

نزدیک به ۸ هزار کلاس درس و ۱۳۰۰پروژه را آماده افتتاح است

کاظمی با بیان اینکه تنها پروژه ای که اگر خوب مدیریت نکنیم بحران‌های بدی برای دولت ایجاد می کند بازگشایی مدارس است گفت: بازگشایی مدارس یک پروژه ملی است که از مرکز تهران شروع می‌شود و تا اقصی نقاط کشور جاری و ساری است.

وزیر آموزش و پرورش افزود: نزدیک به ۸ هزار کلاس درس و هزار و ۳۰۰ پروژه را آماده افتتاح داریم، شاید اشکالات جزئی این پروژه‌ها داشته باشد که شما استانداران با حمایتی که می‌توانید با توجه به ظرفیت‌هایی که در استان دارید کمک کنید که این ۱۰ درصدی هم که باقی مانده از این پروژه‌ها آماده افتتاح شود.

وی اظهار داشت: به رئیس سازمان نوسازی مدارس گفتم که جدول افتتاحیه پروژه‌ها را قبل از ۲۵ شهریور بدهد که بتوانیم یک جا افتتاح کنیم و آمادگی کامل برای بازگشایی مدارس را داشته باشیم.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها