|

خبر وزیر کشور درباره تعطیلی دهه آخر صفر؛ سه‌شنبه آینده تعطیل شد؟/ ویدئو

وزیر کشور در خصوص تعطیلات دهه آخر صفر و تعطیلی روز سه‌شنبه هفته آینده توضیحاتی ارائه کرد.

خبر وزیر کشور درباره تعطیلی دهه آخر صفر؛ سه‌شنبه آینده تعطیل شد؟/ ویدئو

به گزارش شبکه شرق، با توجه به فرارسیدن روز‌های پایانی ماه صفر، این احتمال وجود دارد که در شهریور ماه، ۵ روز تعطیلی پیاپی داشته باشیم.

روز دوشنبه «۱۲ شهریور ماه» سالروز رحلت پیامبر اکرم‌(ص)، و شهادت امام حسن مجتبی‌(ع)، تعطیل رسمی است؛ همچنین روز چهارشنبه «۱۴ شهریور ماه» نیز شهادت امام رضا(ع) است و در تقویم، تعطیل رسمی به شمار می‌رود. با توجه به اینکه روز‌های پنج‌شنبه نیز ادارات تعطیل هستند، در صورت تعطیلی سه‌شنبه «۱۳ شهریور ماه»، ادارات برای ۵ روز پیاپی تعطیل خواهند بود.

البته تاکنون دولت تعطیلی «۱۳ شهریور ماه» را اعلام نکرده است، اما وزیر کشور از بررسی تعطیلی سه‌شنبه هفته آینده در هیات دولت خبر داده است.

توضیحات وزیر کشور درباره تعطیلی هفته آینده

وزیر کشور با اشاره به تعطیلات دهه آخر صفر گفت: «درباره تعطیلی روز سه‌شنبه «۱۳ شهریور ماه»، بررسی‌های لازم انجام می‌شود؛ هفته آینده در این خصوص اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

اسکند مومنی، وزیر کشور گفت: «در بازدید میدانی که از استان خراسان رضوی داشتیم، آمادگی دستگاه‌ها مناسب و مشارکت مردم بسیار عالی است و موکب‌ها آمادگی لازم را برای خدمت‌رسانی و مهمان‌نوازی از زائران را  داشتند.»

او ادامه داد: «با توجه به آمادگی دستگاه‌ها و هماهنگی‌های انجام شده، کلیه مصوبات پیشنهادی مورد تصویب است اما تعطیلی روز سه‌شنبه، بررسی شده و نهایتاً تا شنبه اطلاع‌رسانی خواهد شد.»

وزیر کشور تاکید کرد:  «فروش کلیه بلیت‌های اتوبوس، قطار و هواپیما، مورد نظارت جدی قرار بگیرد؛ برخی از جاهایی که اجحاف کرده بودند، مبالغ آن حتی بعد از رفتن از مشهد، بازگشت داده شده است که اقدام بسیار خوبی است.»

وزیر کشور گفت: «درباره تعطیلی سه‌شنبه هفته آینده بعد از بررسی، نهایتاً تا روز شنبه، اطلاع‌رسانی می‌شود.»

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها