|

شرایط و جزئیات ثبت‌نام حج عمره ۱۴۰۳

شرایط و زمان ثبت‌نام حج عمره اعلام شد.

شرایط و جزئیات ثبت‌نام حج عمره ۱۴۰۳

به گزارش شبکه شرق، سازمان حج و زیارت زمان و شرایط ثبت‌نام سفر حج عمره‌ در پاییز سال ۱۴۰۳ را اعلام کرد.

بنابر اعلام «سیدعباس حسینی» رئیس سازمان حج و زیارت، ثبت‌نام سفر حج عمره در سال ۱۴۰۳، از شنبه «۱۷ شهریورماه» آغاز می‌شود.

بنابر اطلاعیه‌ای که این سازمان منتشر کرده است، اعزام عمره در دو نوبت انجام خواهد شد؛ نوبت اول اعزام زائران عمره از «۲۸ شهریورماه ۱۴۰۳» تا «۳۰ آذرماه ۱۴۰۳» خواهد بود. نوبت دوم این سفر که تاریخ و چگونگی ثبت‌نام آن در آینده اعلام خواهد شد از اول دی‌ماه ۱۴۰۳ تا پایان موسم عمره است.

رئیس سازمان حج و زیارت در گفت‌وگو با برخی رسانه‌ها، میانگین پرداخت این سفر را حدود ۴۵ میلیون تومان اعلام کرده و گفته است رقم دقیق با توجه به انتخاب کاروان‌ها به زائران بعدا اعلام می‌شود.

سازمان حج و زیارت هنوز ظرفیت اعزام عمره را مشخص نکرده است. با این حال طبق اظهارات مقامات سازمان هواپیمایی مجوزهای پرواز عمره برای سفر در پاییز از عربستان گرفته شده است. محمد محمدی‌بخش، رئیس سازمان هواپیمایی کشوری گفته است پروازهای عمره از ماه ربیع‌الاول آغاز خواهد شد.

شرایط و جزئیات ثبت‌نام حج عمره ۱۴۰۳

سازمان حج و زیارت در اطلاعیه‌ای که سه‌شنبه «۱۳ شهریورماه ۱۴۰۳» منتشر کرد، شرایط و جزئیات ثبت نام سفر عمره را به این شرح اعلام کرد:

الف) تاریخ ثبت‌نام نوبت اول ودیعه‌گزاران:

مرحله اول) شنبه «۱۷ شهریورماه ۱۴۰۳» شامل استان‌های کردستان، کرمانشاه.

مرحله دوم) یکشنبه «۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳» شامل استان‌های اصفهان، تهران، خراسان رضوی، فارس، قم، البرز، مازندران، خراسان شمالی، خراسان جنوبی.

مرحله سوم) سه‌شنبه «۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳» شامل استان‌های گلستان، آذربایجان شرقی، چهارمحال و بختیاری، گیلان، همدان، سمنان، لرستان، ایلام، زنجان، کهکیلویه و بویراحمد، مرکزی، قزوین، کاشان، اردبیل، آذربایجان غربی.

مرحله چهارم) یکشنبه «اول مهرماه ۱۴۰۳» شامل استان‌های یزد، کرمان، سیستان و بلوچستان، بوشهر، هرمزگان، خوزستان.

ب) مشمولین ثبت‌نام:

متقاضیان تشرف در عمره سال گذشته که پس از ثبت‌نام در کاروان، وجوه خود را پرداخت کرده ولی به دلیل محدودیت اعزام، به سفر عمره مشرف نشدند و وجوه ایشان به‌صورت سیستمی عودت و اولویت ایشان پایدار شده است.

دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره دارای اولویت تشرف یک تا ۱۸۰.

ج) نحوه ثبت‌نام و مدارک لازم:

مراجعه به سامانه پنجره واحد سازمان حج و زیارت به نشانی «MY.HAJ.IR» و تکمیل و بروزرسانی اطلاعات.

تشکیل گروه‌ در صورت همراهی خانواده و بستگان.

انتخاب کاروان مورد نظر و واریز وجه به صورت برخط.

مراجعه به کارگزار (دفتر خدمات زیارتی) و تحویل مدارک و قطعی کردن سفر.

فرصت انتخاب کاروان و پرداخت وجه و تحویل مدارک حج عمره

فرصت انتخاب کاروان و پرداخت وجه و تحویل مدارک (قیدشده در برگه رزرواسیون) به دفتر زیارتی منتخب ۴۸ ساعت است. در صورت مراجعه نکردن در مدت زمان مقرر، ثبت‌نام به عمل آمده به‌طور سیستمی لغو خواهد شد.

ه) سایر نکات قابل توجه:

هزینه‌های سفر زیارتی عمره مفرده شامل بلیط هواپیما، اجاره هتل‌های محل اقامت، تغذیه و تدارکات، حمل و نقل، صدور روادید، بیمه، هزینه دفتر زیارتی، برگزاری جلسات آموزشی و سایر هزینه‌های اجرای عملیات است.

بنابر هماهنگی به‌عمل آمده تمام دفاتر و کارگزاران زیارتی سراسر کشور آمادگی دارند تا درصورت تمایل و مراجعه متقاضیان، با دریافت حق‌الزحمه تعیین‌شده، نسبت به تکمیل اطلاعات متقاضی، تشکیل گروه و ثبت‌نام (رزرو اولیه) برای افراد واجد شرایط اقدام کنند.

تمام دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره، درصورت فراموشی اولویت تشرف، می‌توانند با مراجعه به سامانه پنجره واحد حج و زیارت و یا از طریق کد دستوری #۶۴۵۱۱*۴* با استقاده از تلفن همراه از اولویت کارت های ودیعه گذاری عمره خود (اولویت‌های ۶۰۰‌گانه) مطلع شوند.

برای سهولت در ثبت‌نام افراد در کاروان، این امکان در سامانه عمره وجود دارد که دارندگان کارت‌های ودیعه‌گذاری عمره با تشکیل گروه، نسبت به جستجو و انتخاب کاروان و ثبت‌نام چندین نفر به‌طور همزمان اقدام کنند.

در صورتی که متقاضیان فراخوان‌شده دارای اولویت، ظرف سه روز از تاریخ شروع ثبت‌نام نسبت به ثبت‌نام و انتخاب کاروان اقدام نکنند از سایر اولویت‌ها برای تشرف دعوت می‌شود.

دریافت روادید (ویزا) برای افراد ثبت‌نام شده به داشتن گذرنامه با اعتبار حداقل ۷ ماه از تاریخ پرواز منوط خواهد بود.

منبع: ايسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها