|

خبر مهم درباره انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۳

آخرین اخبار و جزئیات در خصوص انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اعلام شد.

خبر مهم درباره انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۳

به گزارش شبکه شرق، مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور جدیدترین آمار انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ و انتخاب رشته‌های بدون آزمون را اعلام کرد.

دکتر علیرضا کریمیان، مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور اظهار کرد: «تاکنون ۴۰۷ هزار نفر در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ انتخاب رشته کرده‌اند. با توجه به اینکه ثبت‌نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون هم همزمان با انتخاب رشته آزمون سراسری صورت می‌گیرد، بیش از ۵۵ هزار نفر رشته‌های بدون آزمون را انتخاب کرده‌اند.»

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور تاکید کرد: «مهلت انتخاب رشته تمدید شده است و داوطلبان تا ساعت ۲۴ روز چهارشنبه «۲۰ شهریورماه ۱۴۰۳» فرصت دارند انتخاب رشته خود را تکمیل کنند و به داوطلبان توصیه می‌شود زودتر انتخاب رشته خود را انجام دهند و آن را به ساعات پایانی موکول نکنند.»

مدیرکل روابط عمومی سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور افزود: «مطالعه دقیق ویژه‌نامه و استفاده از سامانه راهنمای انتخاب رشته مجازی که در درگاه اطلاع‌رسانی سازمان ملی سنجش فعال شده است می‌تواند به انتخاب رشته داوطلبان کمک کند.»

کنکور سراسری سال ۱۴۰۳، در دو نوبت اردیبهشت ماه و تیرماه سال ۱۴۰۳، با حضور یک میلیون و ۱۸۰ هزار و ۶۰۱ نفر برگزار شد. نتیجه اولیه آزمون به همراه کارنامه ملاک انتخاب رشته جمعه ۹ شهریورماه منتشر شد و یک میلیون و ۳۰ هزار و ۵۱۵ نفر مجاز به انتخاب رشته شدند.

دفترچه انتخاب رشته‌های با آزمون و بدون آزمون در سایت سازمان ملی سنجش و ارزشیابی نظام آموزش کشور منتشر شده است و داوطلبان مجاز می‌توانند تا ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به انتخاب رشته اقدام کنند. همچنین کسانی که مایل به ثبت نام و انتخاب رشته‌های بدون آزمون هستند می‌توانند تا ۱۸ شهریورماه ۱۴۰۳ نسبت به ثبت نام و انتخاب رشته اقدام کنند.

پیش‌بینی می‌شود نتایج نهایی پس از پایان مراحل انتخاب رشته و برگزاری سایر فرآیندهای رشته‌های نیمه متمرکز در مهرماه ۱۴۰۳ اعلام شود.

دفترچه انتخاب رشته‌ کنکور سراسری سال ۱۴۰۳ اصلاح شد

همزمان با تمدید مهلت انتخاب رشته کنکوری‌ها، دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته کنکور با آزمون و همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۳ تمدید شد.

سازمان ملی سنجش اعلام کرد: «پیرو انتشار دفترچه‌های راهنمای انتخاب رشته برای رشته‌های با آزمون و همچنین دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً بر اساس سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۳ در تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۱۱، ضمن اعلام اصلاحات و رشته محل‌های جدید مربوط به دفترچه‌های راهنمای فوق (ذیل این اطلاعیه)، به اطلاع داوطلبان مجاز به انتخاب رشته در آزمون سراسری سال ۱۴۰۳ می‌رساند به منظور فراهم نمودن تسهیلات بیشتر برای آن دسته از داوطلبانی که تا این تاریخ (۱۴۰۳/۰۶/۱۸) برای انتخاب رشته اقدام نکرده‌اند و یا مایل به ویرایش کدرشته‌های انتخابی خود هستند، ترتیبی اتخاذ شده است که بتوانند تا پایان روز سه‌شنبه به تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ نسبت به انتخاب رشته و یا ویرایش آن اقدام کنند. لذا داوطلبان باید در مهلت در نظر گرفته شده و پس از مطالعه دقیق دفترچه‌های راهنمای مذکور و مندرجات این اطلاعیه، به درگاه اطلاع رسانی سازمان ملی سنجش مراجعه و نسبت به ثبت کدرشته‌محل‌های انتخابی خود اقدام کنند.

آن دسته از داوطلبانی که قبلاً نسبت به انتخاب کدرشته‌محل‌های تحصیلی اقدام کرده‌اند، می‌توانند در صورت تمایل تا تاریخ ۱۴۰۳/۰۶/۲۰، نسبت به مشاهده و ویرایش موارد قابل اصلاح و کدرشته‌محل‌های انتخابی اقدام کنند.

متقاضیان ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی سراسری سال ۱۴۰۳ نیز می‌توانند با توجه به اصلاحات مندرج در همین اطلاعیه برای دفترچه راهنمای ثبت‌نام و انتخاب رشته پذیرش صرفاً با سوابق تحصیلی، تا پایان روز سه‌شنبه ۱۴۰۳/۰۶/۲۰ نسبت به ثبت‌نام و انتخاب رشته و یا مشاهده و ویرایش موارد قابل اصلاح و کدرشته‌های انتخابی خود اقدام کنند.»

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها