|

محرومیت از تحصیل برای دانشجوی دکتری دانشگاه تربیت مدرس

شقایق اکبری به ۴ ترم محرومیت محکوم شد

شقایق اکبری، دانشجوی دکتری جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه تربیت‌مدرس، ورودی ۱۴۰۰، و دبیر اسبق انجمن علمی دانشجویی جامعه‌شناسی این دانشگاه با «اتهام ارتکاب اعمالی بر ضد نظام جمهوری اسلامی در فضای مجازی» به ۴ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات محکوم شد.

شقایق اکبری به ۴ ترم محرومیت محکوم شد

به گزارش شبکه شرق، مستندات این حکم تصاویری از یک پست و چند استوری اینستاگرام منتسب به او بوده است. در این پرونده همچنین به مصاحبه‌ی این دانشجو با روزنامه‌ هم‌میهن‌ اشاره شده که در گزارشی با عنوان «دادگاه‌های دانشگاهی» در  ۲۰ آذر ۱۴۰۲ به چاپ رسیده است و در آن از وضعیت امنیتی حاکم بر دانشگاه‌ و برخوردهای نیروهای حراست با دانشجویان و رویه‌های کمیته‌های انضباطی انتقاد شده است. در این پرونده، کمیته‌ انضباطی دانشگاه تربیت‌مدرس حکم «اخراج» این دانشجو را به وزارت علوم پیشنهاد کرد که این حکم متعاقبا در کمیته‌ انضباطی مرکزیِ وزارت علوم به ۴ ترم محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات تخفیف یافت. 

این دانشجو پیشتر هم در پرونده‌ دیگری بنا به رأی کمیته‌ی انضباطی دانشگاه، در  سال آموزشی ۱۴۰۱-۱۴۰۲ به مدت ۱۲ ماه از تحصیل محروم شده بود.

گفتنی است به دلیل احتساب ترم‌های تحصیلیِ محرومیت از تحصیل در سنوات آموزشی او، این حکم نهایتا در عمل می‌تواند به اخراج این دانشجو ختم شود که برخلاف مفاد ماده‌ ۱۹ شیوه‌نامه‌ی اجرایی آیین‌نامه‌ انضباطی دانشجویان مصوب آبان ۱۴۰۱ است که مقرر می‌دارد «در هر یک از محکومیت‌های مشتمل بر محرومیت‌های تحصیلی می‌توان برخی از نیم‌سال‌های منع موقت از تحصیل را با احتساب سنوات[…]در نظر گرفت مشروط به آن که محرومیت از تحصیل با احتساب سنوات منجر به اخراج آموزشی دانشجو نشود.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها