|

رئیس کمیسیون آموزش مجلس:

تغییری در نحوه برگزاری کنکور ایجاد نمی‌شود

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با اشاره به حواشی پیش آمده درخصوص نحوه برگزاری کنکور، گفت: این قانون ۲ سال است اجرا می‌شود و همه برنامه‌ها را بر مبنای همین قانون تنظیم کرده‌اند، بنابراین بعید است تغییری در این قانون شود.

تغییری در نحوه برگزاری کنکور ایجاد نمی‌شود

به گزارش شبکه شرق، علیرضا منادی سپیدان در گفت‌وگویی در مورد نحوه برگزاری کنکور با اشاره به حواشی مطرح شده پیرامون این موضوع، گفت: به دلیل یکسری اعتراضاتی که به نحوه برگزاری کنکور و تأثیرقطعی معدل وجود داشت، آقای دکتر پزشکیان به دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی آقای خسروپناه دستور دادند که این موضوع مجددا بررسی شود.

وی افزود: این قانون ۲ سال است اجرا می‌شود و همه، برنامه‌هایشان را بر مبنای همین قانون تنظیم کرده‌اند، البته این قانون ایراداتی دارد و در زیرساخت‌ها اشکالاتی هست و تا به حال ۳ یا ۴ کنکور به این شیوه برگزار شده است.

رئیس کمیسیون آموزش مجلس با بیان اینکه امسال ایراداتی به موضوع همترازی در این قانون وجود داشت، تصریح کرد: صحبت‌هایی شد و از طرف سازمان سنجش پاسخ‌هایی دادند، نهایتا مقرر شد تا ۶ روز آینده - که البته بعید است در این ۶ روز بشود به نتیجه رسید- اگر تغییری ایجاد شود کنکور سال آینده خلاف قانون فعلی برگزار شود اما به نظر غیرممکن می‌آید و کنکور بعدی هم بر مبنای همین قانون برگزار می‌شود.

منادی سپیدان گفت: البته ما در مجلس، خودمان با این قانون مخالفت‌هایی داشتیم و بر اساس این مخالفت‌ها ایستادگی کردیم و در مجمع تشخیص مصلحت نظام دفاع کردیم اما رأی نیاورد، با این‌حال باز هم تلاشمان را خواهیم کرد.

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها