|

وزیر آموزش‌و‌پرورش: تلاش می‌کنیم وعده بیخود ندهیم

وزیر آموزش‌و‌پرورش گفت: تلاش خواهیم کرد وعده‌های بیخود ندهیم، گفتمان‌های آسیب‌زا را از فضای تعلیم و تربیت برچینیم، فضای رفاقت، همدلی و مهربانی را در سطح نظام تعلیم و تربیت توسعه دهیم و فضای تعلیم و تربیت را از سیاست‌زدگی دور کنیم.

وزیر آموزش‌و‌پرورش: تلاش می‌کنیم وعده بیخود ندهیم

به گزارش شبکه شرق، وزیر آموزش و پرورش با بیان این که آمادگی مدیران و مجموعه نظام تعلیم و تربیت برای بازگشایی مدارس در عالی‌ترین سطح خود قرار دارد، گفت: در سال تحصیلی جدید، بهترین شرایط را در حوزه تامین نیروهای انسانی، کتاب‌های درسی، ثبت نام، فضا و تجهیزات خواهیم داشت.

علیرضا کاظمی، امروز دوشنبه در مراسم طرح شهید سلیمانی که در مجموعه ورزشی الغدیر مشهد برگزار شد، اظهار کرد: خداوند توفیق داد اولین سفر استانی را به پابوس آقا علی ابن موسی الرضا(ع) بیایم و به نمایندگی از جامعه معلمان کشور سال تحصیلی را با توسل و توکل به عنایات آقا امام هشتم(ع) سال خوب و پربرکتی را آغاز کنیم، به خصوص که در آستانه ولادت پیامبر رحمت(ص) و امام جعفر صادق(ع) هستیم. این قطعا پیام خوبی دارد، یعنی اگر قرار است حرکتی انجام شود و تحولی در نظام تعلیم و تربیت ایجاد کنیم، این میسر نخواهد شد مگر با توسل به ائمه عصمت و طهارت.

وی افزود: امروز اعزام کاروان‌های بزرگ امیدآفرینی آموزشی، ورزشی و تجهیزاتی را در سطح کشور آغاز می‌کنیم. بیش از ۴۷۳ پروژه طرح ویژه سردار شهید سلیمانی را در سطح کشور داریم که تحولات بسیار وسیعی در حوزه تربیت بدنی و سلامت رقم زده است. امیدوارم این حرکت‌های ارزشمند با وسعت و عمق بیشتری و با حمایت همه دست اندرکاران ادامه داشته باشد.

کاظنی ادامه داد: به لحاظ وسعتی که آموزش و پرورش دارد هم از نظر جغرافیایی و هم تنوع و امور اقدامات و کارها طبیعتا ممکن است چالش‌هایی در آغاز سال تحصیلی داشته باشیم، کمااینکه قبلا هم داشتیم اما تلاش می‌کنیم این را به حداقل ممکن برسانیم.

وی تصریح کرد: مسائل آموزش و پرورش را نقطه‌ای رصد می‌کنم و ارتباط میدانی با خط مقدم یعنی مدرسه دارم. مناطق به نسبت سال‌های گذشته در بهترین شرایط در همه بخش‌ها قرار دارد. امسال بهترین شرایط را در حوزه تامین نیروهای انسانی، کتاب‌های درسی، ثبت نام، فضا و تجهیزات خواهیم داشت.

 

سال تحصیلی را به بهترین شکل ممکن آغاز خواهیم کرد

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: به همه شما، مردم و دانش‌آموزان اطمینان می‌دهیم سال تحصیلی را به بهترین شکل ممکن آغاز خواهیم کرد و همه ما و همکاران ما در سطح کشور و دستگاه‌های اجرایی تلاش می‌کنیم تا دغدغه‌های این حوزه مهم را به حداقل ممکن برسانیم. تمرکز ما و همکارانمان بر مهم‌ترین ماموریت ما یعنی تعلیم و تربیت است.

کاظمی با بیان اینکه آموزش و پرورش دو ماموریت اصلی دارد، عنوان کرد: اول انتقال باورها، اعتقادات، فرهنگ، آداب و رسوم، هویت ملی و دینی و ارزش‌های ملی، انقلابی، دینی و ولایی است. ما تمام تلاش خود را انجام خواهیم داد که با استفاده از همه ظرفیت‌های موجود در کشور در حوزه‌های ورزشی، فرهنگی و تربیتی زمینه تحقق این ماموریت را فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش با بیان این که تلاش خواهیم کرد تا مهم‌ترین گفتمان آموزش و پرورش را گفتمان تربیت قرار دهیم، گفت: البته راهبران اصلی این گفتمان معلمان و مدیران هستند و مدرسه کانون اصلی تحقق این ماموریت است، بنابراین تمام توجه ما باید معطوف به این کانون اصلی باشد. باید تلاش کنیم تا دغدغه‌های این عزیزان کم شود و امکانات حداقلی و حداکثری را برای این طلایه‌داران تعلیم و تربیت مهیا کنیم که این مهم‌ترین ماموریت حاکمیت، دولت و مجلس است. اگر حمایت‌های آن‌ها نباشد قطعا نمی‌توانیم و اگر باشد قطعا خواهیم توانست.

 

امیداوری برای دوره جدیدی از تحول در نظام تعلیم و تربیت

وی بیان کرد: برای تحقق آرزوی دیرینه مقام معظم رهبری باید همه آموزش و پرورش را بر سر بنشانند و با آن توجه کنند. باید مساله آموزش و پرورش مساله آن‌ها باشد. مهم‌ترین ماموریت دیگر ما انتقال دانش و آن چیزی بوده که نیاز روز جامعه برای حرکت به سمت قله‌های پیشرفت است. ما باید بهترین معلمان را به کار بگیریم، بهترین تکنولوژی‌ها را در اختیار دانش‌آموزان قرار دهیم، به نخبگان تعلیم و تربیت به صورت ویژه توجه کنیم و ظرفیت برخورداری معلمان خود را از جدی‌ترین توانمندی‌های علمی مهیا کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: تلاش خواهیم کرد وعده‌های بیخود ندهیم، گفتمان‌های آسیب‌زا را از فضای تعلیم و تربیت برچینیم، فضای رفاقت، همدلی و مهربانی را در سطح نظام تعلیم و تربیت توسعه دهیم و فضای تعلیم و تربیت را از سیاست‌زدگی دور کنیم. امیدوارم بتوانیم دوره جدیدی از تحول در نظام تعلیم و تربیت را آغاز کنیم.

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها