|

جزئیات مهم از مصدومیت دو کارگر در ورزشگاه شهرقدس/ سازمان اورژانس:‌ کسی از محل حادثه با عوامل ۱۱۵ تماس نگرفته بود

در بررسی‌های ما مشخص شد کسی از محل این حادثه، با عوامل ۱۱۵ نیز تماس نگرفته که اگر این اتفاق رخ می‌داد قطعا همکاران من در محل حضور پیدا می‌کردند و نسبت به انتقال این دو مصدوم اقدام می کردند.

جزئیات مهم از مصدومیت دو کارگر در ورزشگاه شهرقدس/ سازمان اورژانس:‌ کسی از محل حادثه با عوامل ۱۱۵ تماس نگرفته بود

به گزارش شبکه شرق، سخنگوی سازمان اورژانس کشور با اشاره به حادثه استادیوم شهر قدس گفت: تخلف ارتکابی در این خصوص مربوط به شرکت خصوصی بوده و البته به جد درحال بررسی است.

چند روز پیش بود که پست برق ورزشگاه شهر قدس دچار اشکال شده و برق مجموعه قطع شد. این حادثه باعث سوختگی دستان دو کارگر برق ورزشگاه شد. اما نکته مهم اینجاست که آمبولانس مستقر در این ورزشگاه، از انتقال این مصدومان به بیمارستان خودداری کرده و اعلام کرده بود که تنها برای تمرین دو تیم استقلال و الغرافه در محل حضور دارد و نمی‌تواند به افراد دیگری خدمت رسانی کنند.

بابک یکتاپرست، سخنگوی سازمان اورژانس کشور درباره این خبر گفت: هر زمان که مسابقه ورزشی یا فرهنگی در داخل کشور برگزار می‌شود، مسئول برگزاری این مسابقات، برای تامین نیروی امدادی به صورت مستقیم وارد عمل می‌شود.در این چنین مسابقاتی، اورژانس ۱۱۵ کشور دخالتی ندارد و میزبانان مسابقات با شرکت‌های آمبولانس خصوصی برای انجام امور امدادی و استقرار آمبولانس در ورزشگاه‌ها هماهنگی‌های لازم را انجام می‌دهند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور ادامه داد: در این مسابقه نیز، آمبولانس شرکت خصوصی برای این مسابقه در ورزشگاه حضور داشته است و این آمبولانس، جزو آمبولانس‌های دولتی ۱۱۵ نیست.

یکتاپرست با اشاره به عدم انتقال مصدومان به بیمارستان توسط این شرکت خصوصی گفت: سازمان اورژانس کشور روی عملکرد این شرکت‌های آمبولانس خصوصی نظارت دارد و در حال حاضر ما در حال بررسی این پرونده هستیم و اگر محرز شود این اتفاق افتاده است؛ قطعا این امر تخلف است و با این شرکت خصوصی برخورد قانونی صورت می‌گیرد و حتی ممکن است پروانه فعالیت آن باطل شود.

وی افزود: در بررسی‌های ما مشخص شد کسی از محل این حادثه، با عوامل ۱۱۵ نیز تماس نگرفته که اگر این اتفاق رخ می‌داد قطعا همکاران من در محل حضور پیدا می‌کردند و نسبت به انتقال این دو مصدوم اقدام می کردند.

سخنگوی سازمان اورژانس کشور در پاسخ به این پرسش که چه زمان از آمبولانس‌های ۱۱۵ در مسابقات استفاده می‌شود؛ اظهارکرد: تنها در مسابقات ملی و بین‌المللی، آمبولانس‌های ۱۱۵ در محل مسابقات مستقر شده و در صورت نیاز خدمات امدادی ارائه می کنند.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها