|

معاون زنان دولت: 24 درصد جامعه مخترعان ایران را زنان تشکیل می‌دهند

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان گفت: ۷۰ درصد از کادر درمان کشور ما را بانوان تشکیل می‌دهند و نرخ باسوادی ۱۰ تا ۴۹ سال در کشور ما به ۹۸ درصد رسیده است

معاون زنان دولت: 24 درصد جامعه مخترعان ایران را زنان تشکیل می‌دهند

به گزارش شبکه شرق، نشست هم‌اندیشی بانوان بین‌الملل، باحضور بیش از ۳۰تن از بانوان کشورهای مختلف در حاشیهٔ سی و هشتمین کنفرانس وحدت اسلامی برگزار شد.

زهرا بهروز آذر، معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده با تاکید بر ضرورت ایجاد وحدت میان مذاهب اسلامی، گفت: اسلام، دینی است که فراتر از مرزهای زبانی، قومی و نژادی پیروان خود را به وحدت و همزیستی مسالمت‌آمیز دعوت می‌کند.

وی همچنین تصریح کرد که موضوع زنان، موضوعی است که همه باید بر آن وفاق داشته باشیم.

معاون رئیس‌جمهور در امور زنان و خانواده خاطر نشان کرد که اسلام یکی از غنی‌ترین الگوها را نسبت به زنان و حقوق آنها ارائه می‌دهد. زن در اسلام مظهر عشق و عظمت است و تاریخ پر از نمونه‌هایی از زنان قدرتمند و تاثیرگذار است که هم در زمینه‌های علمی و هم در زمینه‌های اقتصادی و اجتماعی نقش‌آفرینی می‌کنند.

وی با بیان اینکه اسلام دیدگاه‌های بسیار والا و منحصر به فردی دربارهٔ زنان دارد که متأسفانه اغلب نادیده گرفته می‌شود گفت: اسلام به زنان حق مالکیت، حق تحصیل و حق مشارکت در امور اجتماعی را داده است. در زمانی که در بسیاری از نقاط جهان، زنان از ابتدایی‌ترین حقوق محروم بودند، اسلام کرامت و عزت زن را به رسمیت شناخت.

منبع: ایسنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها