|

جبران کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان/ آموزش‌وپرورش: نقاط ضعف رتبه‌بندی معلمان حذف می‌شود

مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: در حوزه آموزشی درصدد هستیم که کمبودهای معلم از طریق ظرفیت دانشگاه تخصصی فرهنگیان برطرف شود.

جبران کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان/ آموزش‌وپرورش: نقاط ضعف رتبه‌بندی معلمان حذف می‌شود

به گزارش شبکه شرق، مشاور وزیر آموزش و پرورش گفت: اگرچه رتبه‌بندی معلمان در ابتدا با چالش‌هایی مواجه شد، اما در راستای تحول بنیادین این موضوع در حال ویرایش بوده و نقاط ضعف آن در حال برطرف‌شدن است.

 
ضرغام پرنیان امروز در حاشیه آئین استقبال از دانشجو معلمان لرستان اظهار کرد: طرح رتبه‌بندی معلمان اتفاق مبارکی است و اگرچه این موضوع در ابتدا با چالش‌هایی مواجه شد، اما در راستای تحول بنیادین رتبه‌بندی معلمان در حال ویرایش بوده و نقاط ضعف آن در حال برطرف‌شدن است.
 
وی گفت: در کشور ۱۲ هزار دانشجو معلم جذب دانشگاه فرهنگیان شدند که از این تعداد ۸۰۰ نفر در لرستان سال تحصیلی جدید خود را شروع می‌کنند.
 
جبران کمبود معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان
 
پرنیان خاطرنشان کرد: در حوزه آموزشی درصدد هستیم که کمبودهای معلم از طریق ظرفیت دانشگاه تخصصی فرهنگیان برطرف شود.
 
وی با بیان اینکه طی ۲ سال اخیر ۲۰۰ هزار معلم جذب شده است، افزود: این افراد از مسیرهای مختلف همچون ماده ۲۸، دانشگاه فرهنگیان، نهضت و... جذب آموزش‌وپرورش شده‌اند.
 
 
رشد ۱۰ برابری جذب معلم در دانشگاه فرهنگیان
 
مشاور وزیر آموزش‌وپرورش بیان داشت: ظرفیت دانشگاه فرهنگیان از ۳ هزار نفر به ۳۰ هزار نفر رسیده و وزیر آموزش‌وپرورش به دنبال این است که تا حتی‌الامکان بستر جذب معلم از طریق دانشگاه فرهنگیان صورت پذیرد.
 
وی با تاکید بر اینکه امسال هدف‌گذاری شد که کلاسی بدون معلم برگزار نشود، گفت: تا کنون آماری نداشتیم که کلاسی بدون معلم برگزار شده است.
 
 
جمع‌آوری مدارس کانکسی تا ۴ سال آینده
 
دبیر قرارگاه عدالت آموزشی با بیان اینکه در این قرارگاه به دنبال بسیج ظرفیت‌های برون وزارتی جهت کم‌کردن فاصله بی‌عدالتی آموزشی هستیم، افزود: تقویت دانش‌آموزان بی‌بضاعت در مناطق محروم، مرزی و عشایری از اهداف تشکیل قرارگاه عدالت آموزشی است.
 
پرنیان با اشاره به انعقاد تفاهم‌نامه‌ها جهت برچیده‌شدن مدارس کانکسی و انتظار می‌رود با کمک خیرین و تخصیص مبالغ موردنیاز و همکاری نهادهای محرومیت‌زدایی تا ۴ سال آینده مدارس کانکسی جمع‌آوری شوند.
 
وی میزان مشارکت خیرین طی سه سال اخیر در امر مدرسه‌سازی را ۱۲ هزار میلیارد تومان عنوان کرد.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها