|

ابرماه در آسمان پاییزی/ رخ‌نمایی روشن‌ترین ماه کامل امسال در روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه

فاصله این ماه از زمین در روز پنجشنبه ۲۶ مهر در حدود ۳۵۷،۳۶۴ کیلومتر خواهد بود که نزدیک‌ترین فاصله هر ماه کامل در این سال است.

ابرماه در آسمان پاییزی/ رخ‌نمایی روشن‌ترین ماه کامل امسال در روز پنجشنبه ۲۶ مهرماه

به گزارش شبکه شرق، روشن‌ترین ماه کامل امسال در روز پنجشنبه در آسمان پاییزی رخ‌نمایی خواهد کرد.

 

ماه کامل اکتبر (مهر) که سومین ابرماه سال ۲۰۲۴ است، در اواخر این هفته از راه خواهد رسید. فاصله این ماه از زمین در روز پنجشنبه ۲۶ مهر در حدود ۳۵۷،۳۶۴ کیلومتر خواهد بود که نزدیک‌ترین فاصله هر ماه کامل در این سال است.

 

ابر ماه چیست؟ 

به گزارش ساینس، مدار ماه به دور زمین یک دایره کامل نیست و به صورت بیضی طی می‌شود. در نتیجه، فاصله بین زمین و ماه با چرخش آن به دور سیاره ما متفاوت خواهد بود. ماه کامل در حالی اتفاق می‌افتد که ماه در نزدیک‌ترین فاصله خود به زمین (حضیض) و کامل باشد. در این حالت ماه بزرگ‌تر و درخشان‌تر از حالت معمول به نظر می‌رسد.

این ماه کامل نیز در نزدیک‌ترین فاصله به زمین قرار دارد که در چنین شرایطی به‌عنوان ابرماه شناخته می‌شود. ابرماه حدود ۳۰ درصد روشن‌تر و تقریباً ۱۵ درصد بزرگ‌تر از ماه کاملی است که در دورترین نقطه خود از زمین قرار دارد. این ماه کامل روز پنجشنبه ۲۶ مهر ظاهر می‌شود و بهترین زمان برای دیدن آن هنگام طلوع ماه در هر محل جغرافیایی است.

این ماه با نام شکارچی همچنین اولین ماه کامل پاییز امسال خواهد بود. ماه کامل بعدی در ۱۵ نوامبر (۲۵آبان) اتفاق خواهد افتاد و آخرین ابرماه سال ۲۰۲۴ خواهد بود.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها