|

گرداننده پیج اینستاگرامی مدعی فروش سوالات کنکور به دام افتاد

در بررسی حساب‌های بانکی وی مشخص گردید طی سال‌های اخیر و سال جاری مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از افراد زیادی در سطح کشور که دارای فرزند داوطلب آزمون سراسری ورودی دانشگاه بودند با وعده اینکه در سازمان سنجش دارای روابط و نفوذ بوده و توانایی ارائه سوالات کنکور و تغییر رتبه افرادی که حائز رتبه مطلوبی در کنکور نگردیده‌‎اند را دارد، کلاهبرداری نموده است.

گرداننده پیج اینستاگرامی مدعی فروش سوالات کنکور به دام افتاد

به گزارش شبکه شرق، دادستان کرمان از دستگیری گرداننده پیج اینستاگرامی که اقدام به کلاهبرداری در خصوص ادعای واهی فروش سوالات کنکور ۱۴۰۳ در فضای مجازی می‌کرد خبر داد.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان امروز در تشریح جزئیات این خبر در جمع خبرنگاران بیان کرد: طی رصد و پایش فضای مجازی توسط کارشناسان پلیس فتا با فرد یا افرادی مواجه شدند که با راه‌اندازی صفحه اینستاگرامی تحت عنوان «فروش سوالات کنکور» اقدام به کلاهبرداری می‌نمودند که ضمن ادعای فروش سوالات کنکور سراسری، مبالغ هنگفتی از مخاطبان خود دریافت می‌کردند.

مهدی بخشی افزود: در بررسی حساب‌های بانکی وی مشخص گردید طی سال‌های اخیر و سال جاری مبلغی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال از افراد زیادی در سطح کشور که دارای فرزند داوطلب آزمون سراسری ورودی دانشگاه بودند با وعده اینکه در سازمان سنجش دارای روابط و نفوذ بوده و توانایی ارائه سوالات کنکور و تغییر رتبه افرادی که حائز رتبه مطلوبی در کنکور نگردیده‌‎اند را دارد، کلاهبرداری نموده است.

وی تصریح کرد: با عنایت به اینکه متهم متواری و با شگرد‌های متعدد خود را مخفی نموده بود با کسب دستور از بازپرس محترم شعبه هفتم دادسرای عمومی و انقلاب مرکز استان کرمان و انجام اقدامات اطلاعاتی و فنی، در مخفیگاه وی دستگیر و در بازجویی از محل اختفای وی، تعداد زیادی تجهیزات و ادوات ارتکاب جرم کشف و متهم به جرائم خود در زمینه کلاهبرداری از طریق فروش سؤالات کنکور و تغییر رتبه داوطلبان اقرار نمود.

این مقام عالی قضائی در استان در توصیه به دانش آموزان و خانواده‌هایشان متذکر شد: داوطلبان کنکور نباید به تبلیغات واهی و پر رنگ و لعاب فضای مجازی توجه کنند چرا که فرآیند آزمون تعریف شده و امن است و تمام سوالات کنکور تا ساعت و دقیقه برگزاری این آزمون در قرنطینه و پلمب هستند و افرادی که با تبلیغات دروغین ادعای فروش سوالات کنکور سراسری و مشابه آن را دارند هدفی جز کلاهبرداری ندارند.

مدعی العموم در استان یادآور شد: چنانچه شهروندان قربانی این نوع کلاهبرداری واقع شده‌اند، با مراجعه به دادسرا و پلیس فتای کرمان، شکایت خود را مطرح و پیگیری نمایند.

 

منبع: برنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها