|

زلنسکی به واشنگتن سفر می‌کند؟

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی امروز راهی واشنگتن شود و با بایدن دیدار کند. کسانی که از این برنامه خبر دارند، درباره آن حرف زده اند.

زلنسکی به واشنگتن سفر می‌کند؟

احتمال سفر رئیس‌جمهور اوکراین به آمریکا و دیدار با بایدن موضوعی است که رسانه‌های آمریکایی را به خود مشغول کرده است. این سفر در صورت انجام مخطرات امنیتی خود را دارد و در ضمن نخستین خروج زلنسکی از اوکراین پس از حمله روسیه است. 

روزنامه‌های انگلیسی بیش از پیش به موضوع اعتصابات رانندگان آمبولانس و پرستاران توجه می‌کنند و از اختلال در خدمات پزشکی هراس دارند و درباره آن هشدار می‌دهند. 

برای خاورمیانه‌ای‌ها بازگشت تیم ملی مراکش به خانه و استقبال با شکوه مراکشی‌ها از آنها در کنار بحث‌ها و گفت و گوهایی پیرامون برنامه هسته ای ایران در دیدار وزیر خارجه جمهوری اسلامی ایران و رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا، اهمیت دارد. 

 

نیویورک تایمز

زلنسکی به واشنگتن سفر می‌کند؟ 

انتظار می‌رود رئیس‌جمهور اوکراین، ولودیمیر زلنسکی امروز راهی واشنگتن شود و با بایدن دیدار کند. کسانی که از این برنامه خبر دارند، درباره آن حرف زده اند.

هنوز این سفر قطعی نشده است. مخاطرات و بحث‌های ایمنی این سفر باعث شده تا خبرهای قطعی و رسمی درباره آن منتشر نشود. اما گفته شده زلنسکی به دنبال آن است پس از دیدار با بایدن، در کنگره برای آمریکایی‌‌ها سخنرانی کند. 

اگر سفر زلنسکی به آمریکا قطعی شود، این نخستین خروج رئیس‌جمهور اوکراین از کشورش پس از حمله روسیه خواهد بود. از ماه فوریه سال ۲۰۲۲ و حمله روسیه به اوکراین جنگ آغاز شده و تا به امروز ادامه داشته است.

آمریکا تا امروز در کنار انگلیس بیشترین و مهم‌ترین بسته‌های مالی و نظامی را در اختیار اوکراین قرار داده و آنها را در جنگ روسیه حمایت کرده است. انتظار می‌رود یک بسته حمایتی عظیم دیگر از طرف آمریکا به مقصد اوکراین در راه باشد.

 

عرب نیوز

بازگشت با شکوه شیرهای اطلس به خانه 

تیم ملی فوتبال مراکش پس از کسب مقام چهارمی جام جهانی ۲۰۲۲ روز گذشته به رباط بازگشته اند. شهروندان مراکشی با احترام و شکوه و همچون تیم قهرمام از تیم ملی کشورشان استقبال کرده اند. 

آنها انتظار نداشتند شیرهای اطلس در نیمه نهایی جام جهانی حاضر شوند و برای فینال بجنگند. اما مراکشی‌ها جاه‌طلبانه و جسورانه نه تنها از گروه خود به عنوان صدرنشین صعود کردند که به نیمه‌نهایی هم رسیدند. البته که نیمه‌نهایی پایان رویاهای آنها در جام جهانی قطر بود. 

جسارت و سخت‌کوشی تیم ملی مراکش نه تنها هواداران این تیم را در آفریقا شگفت‌زده کرد، که باعث شد تماشاگران علاقمند و پیگیر فوتبال در سراسر جهان جذب این تیم شوند و مسابقات آنها را دنبال کنند. 

تیم ملی مراکش نخستین تیم آفریقایی و عرب مسلمانی است که از گروه خود در جام جهانی صعود کرد و به نیمه‌نهایی رسید. با این حساب آنها صاحب رکوردی بی‌نظیر شده اند.

 

نشنال

رشد اقتصادی امارات پس از پایان همه‌گیری

گزارش بانک مرکزی امارات می‌گوید اقتصاد این کشور در پایان امسال به رشد ۷/۶ درصد می‌رسد که در نوع خود یک رکورد است. دست کم این که در دهه اخیر، امارات چنین رشدی را تجربه نکرده است. 

امارات دومین اقتصاد بزرگ جهان عرب به شمار می‌آید. آنها موفق شده اند رکود اقتصادی فراگیر پس از پایان پاندمی را با سرعتی بی‌نظیر پشت سر بگذارند و دستاوردهایی کم‌نظیر در این زمینه داشته باشند. 

اماراتی‌‌ها هم مثل دیگر کشورهای جهان در دوران پاندمی ضربات اقتصادی ناگواری را متحمل شدند؛ از جمله این که صنعت توریسم آنها ضربه دید و … اما با اتکا به برنامه‌های پس از پاندمی و البته شتاب قیمت نفت موفق شدند به رشدی محسوس در اقتصاد دست پیدا کنند. 

بانک مرکزی امارات پیش‌بینی می‌کند تولید ناخالص ملی این کشور در سال جدید نزدیک به ۴ درصد رشد داشته باشد که البته به اندازه چند دهم درصد کمتر از پیش‌بینی قبلی آنهاست. 

 

گاردین

سازمان بهداشت: مردم ننوشند، نخست‌وزیر مداخله کند!

سریال اعتصابات در انگلیس و ولز و ایرلند شمالی باعث نگرانی و اضطراب برخی نهادها از جمله سازمان بهداشت بریتانیا شده است. آنها از اعتصاب رانندگان آمبولانس و پرستاران در روزهای شلوغ آخر سال می‌ترسند. 

روسای سازمان بهداشت بریتانیا از سویی از نخست‌وزیر درخواست کرده اند نسبت به اعتراض و اعتصاب پرستاران و رانندگان آمبولانس واکنش نشان دهد و به خواسته‌های آنها توجه کند. درخواست اعتصاب‌کنندگان افزایش حقوق متناسب با تورم حال حاضر بریتانیاست. آنها درباره فرسایشی شدن این وضعیت هشدار داده اند.

از سوی دیگر روسای سازمان بهداشت از شهروندان بریتانیایی خواسته اند از انجام فعالیت‌های ریسکی مثل مست کردن، در جشن‌های آخر سال بپرهیزند. با توجه به اعتصاب رانندگان آمبولانس و پرستاران برخی خدمات پزشکی با تاخیر انجام می‌شود و در واقع فعالیت‌های ریسکی جان شهروندان به خطر می‌افتد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها