|

ناآرامی شبانه در فرانسه پس از شلیک مرگبار پلیس به یک نوجوان/ویدئو

شهر نانتر فرانسه در پی شلیک مرگبار پلیس به خودرویی که به دستور توقف بی توجهی کرده بود و سبب مرگ یک نوجوان ۱۷ ساله شد، شب ناآرامی را گذراند.

ناآرامی شبانه در فرانسه پس از شلیک مرگبار پلیس به یک نوجوان/ویدئو

به گزارش شبکه شرق، مرگ مائل ام. ۱۷ ساله در پی تیراندازی پلیس به سمت خودرویی که بی توجه به دستور توقف، حرکت کرده بود، خشم ساکنان این شهر را برانگیخت و شب ملتهبی را در جریان درگیری مردم با پلیس رقم زد.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، ویدئویی که از این حادثه در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است، نشان می‌دهد که یک افسر پلیس راننده‌ای را به زور اسلحه متوقف کرد اما با حرکت مجدد خودرو، پلیس به سوی آن شلیک کرد. صدایی در این ویدئو به گوش می‌رسد که می‌گوید: «با گلوله‌ای در سر می‌روی». این صدا احتمالا به پلیس ضارب تعلق دارد.

ناآرامی‌ها از عصر دیروز (سه‌شنبه) در محله‌ای که قربانی، ساکن آن بوده است آغاز شد. با افزایش جمعیت و درگیری با نیروهای امنیتی تنش بالا گرفت و پلیس به شلیک با ابزار نورافشانی و گاز اشک‌آور اقدام کرد.

بر پایه آخرین گزارش‌ها، ۲۰ نفر در ناآرامی دیشب بازداشت شدند. آتش‌سوزی‌هایی نیز در سراسر شهر نانتر گزارش شد؛ یک مدرسه ابتدایی و یک مرکز تفریحی در آتش سوختند.

ناآرمی و برپا شدن آتش در شهرهای دیگر استان «ایل دو فرانس» که پاریس در آن قرار دارد نیز گزارش شده است. همچنین شهرهای بزرگ دیگری چون مارسی، نانت، بوردو و روبه، نیز شاهد تنش و ناآرامی بودند.

رسانه‌های فرانسوی به نقل از خانواده قربانی که زیر سن قانونی بود، اعلام کردند که از پلیس شکایت خواهند کرد.

لو فیگارو همچنین از بازداشت پلیس ضارب به اتهام قتل عمد خبر داد.

وکلای قربانی همچنین اعلام کردند که شکایت دیگری را نیز به دلیل اظهارات دروغ پلیس ضارب ارائه خواهند کرد. این پلیس پیشتر ادعا کرده بود که مقتول قصد آدم‌کشی داشته که انتشار ویدئو کذب بودن این ادعا را نشان می‌دهد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها