|

کمک کنید اصغر زنده بماند

جوانی که در جریان نزاع پس از یک تصادف در آستانه اجرای حکم قصاص قرار گرفت، با کمک خیرین و تعدادی از ورزشکاران به نجات از چوبه دار امیدوار شد

کمک کنید اصغر زنده بماند

شرق، شهریار کریمی: جوانی که در جریان نزاع پس از یک تصادف در آستانه اجرای حکم قصاص قرار گرفت، با کمک خیرین و تعدادی از ورزشکاران به نجات از چوبه دار امیدوار شد .

به گزارش خبرنگار ما، این مرد محکوم به قصاص که اصغر نام دارد، دوران میانسالی را در زندان در حالی سپری می‌کند که فقط ۲۰ روز با اجرای حکم فاصله دارد. اصغر سال ۱۳۸۲ سوار بر موتور‌سیکلت در خیابان‌های شهرستان شوشتر در حال رانندگی بود که ناگهان با یک خودروی سواری تصادف کرد. پس از این حادثه رانندگی، اصغر و راننده سواری با هم به صورت لفظی درگیر شدند. پس از آنکه درگیری لفظی بالا گرفت، راننده سواری و اصغر با هم گلاویز شدند. پس از آن راننده سواری با یک چوب‌دستی که از اتومبیل خود بیرون آورده بود، به اصغر حمله کرد و ضرباتی به اصغر زد. اصغر بر اثر آن ضربات کنترل اعصاب خود را از دست داد و در یک لحظه چوب‌دستی را از راننده سواری گرفت و با همان چوب‌دستی چند ضربه به راننده خودروی سواری زد. متأسفانه یکی از ضربات اصغر به جمجمه راننده سواری برخورد کرد و او را به حالت کما برد. پس از ۱۷ روز، راننده سواری بر اثر جراحت وارد‌شده به جمجمه‌اش در بیمارستان جان باخت و اصغر نیز متواری شد .

اصغر در این خصوص به «شرق» گفت: «به دلیل جوانی و ترس از طناب دار، برای ۱۱ سال متواری شدم. من به‌هیچ‌وجه قصد کشتن آن مرحوم را نداشتم. وقتی‌ مورد حمله او قرار گرفتم، ناگهان کنترل اعصابم را از دست دادم. ضربه‌ای با چوب به مرحوم زدم که آن ضربه ۱۷ سال از جوانی من را تباه کرد. ای‌کاش یکی از ضربات مرحوم من را می‌کشت تا باعث رنج و عذاب اطرافیانم نمی‌شدم. پدر و مادرم از غصه اعدام من به فاصله چند ماه دق‌مرگ شدند و بقیه اعضای خانواده‌ام هم تمام اموال خود را به حراج گذاشتند تا من را نجات دهند ».

اصغر پس از درگیری مرگ‌بار به مدت ۱۱ سال فراری بود تا اینکه سال ۹۳ توسط پلیس دستگیر و به مراجع قضائی تحویل داده شد. او به جرم خود اعتراف کرد و به قصاص محکوم شد. پس از آن، تلاش برای جلب رضایت اولیای دم مقتول از سوی خانواده اصغر آغاز و در نهایت با ورود بزرگان و ریش‌سفیدان دو فامیل و با بزرگ‌منشی اولیای دم مقتول، سازش‌نامه‌ای بین خانواده قاتل و مقتول تنظیم شد و بر اساس این توافق به خانواده مقتول فرصت داده شد تا پایان مهر مبلغ یک میلیارد تومان بابت دیه مقتول به حساب اولیای دم واریز شود. بر اساس این توافق، این فرصت غیرقابل تمدید است و در پایان مهلت داده‌شده حکم قصاص از سوی اولیای دم اجرا می‌شود. خانواده اصغر با فروش طلا و منزل مسکونی و اتومبیل سواری و با کمک اقوام و آشنایان و اعلام قبلی روزنامه «شرق» و کمک ورزشکاران تا‌کنون موفق به جمع‌آوری ۸ 18 میلیون تومان شده‌اند. حمید سوریان، حسن یزدانی، علیرضا رضایی، محمد طلایی، غلامرضا محمدی، علی‌اکبر دودانگه، یونس امامی، محمد‌علی گرایی و علیرضا کریمی ورزشکارانی هستند که برای کمک به اصغر پیش‌قدم شدند و درخواست کمک او را در صفحات خود در فضای مجازی منتشر کردند .

خانواده اصغر در‌حال‌حاضر برای رسیدن به دیه درخواستی اولیای دم 182میلیون تومان کسر دارند. این خانواده دردمند برای نجات فرزندشان از چوبه دار از هیچ تلاشی دریغ نکرده‌اند، اما در تأمین مبلغ توافق‌شده درمانده و ناتوان شده‌اند و تنها امیدشان برای نجات برادر خود، به لطف خداوند و دستان زندگی‌بخش هم‌وطنان نیکوکار است .

برادر اصغر پیش از این در گفت‌وگو با خبرنگار «شرق» گفته بود: «به خدا قسم برای جمع‌آوری دیه درخواستی اولیای دم منزل مسکونی و اتومبیل‌های خود و طلای زنان خانواده را فرختیم، با این حال هنوز موفق نشده‌ایم دیه درخواستی را فراهم کنیم. الان در این شرایط سخت چشم اصغر و خانواده تنها به دستان مهربان نیکوکاران هم‌وطن و عزاداران امام حسین‌(ع) است. خدا را گواه می‌گیرم برای تهیه باقی‌مانده دیه درخواستی شهر به شهر به سراغ تمام خیرین رفته‌ام و دیگر جایی نمانده که نروم. ما دیگر هیچ آهی در بساط نداریم و تنها امیدمان به خداوند و مردم نیکوکار است. از هم‌وطنان نیکوکار خواهشمندم در صورت امکان به اصغر کمک کنند. او در جریان یک نزاع خیابانی و در نتیجه تصادف رانندگی با راننده خودروی مقابل درگیر شد و متأسفانه این درگیری منجر به مرگ طرف مقابل اصغر شد. پدر و مادرم پس از مطلع‌شدن از محکوم‌شدن اصغر به اعدام، به فاصله چند ماه دق‌مرگ شدند و به رحمت خدا رفتند. آنها همه اموال خود را حراج کردند تا اصغر را نجات دهند، اما مرگ نابهنگام به آنها این اجازه را نداد تا نتیجه تلاش خود برای آزادی پسرشان را ببینند. شما را به حق سالار شهیدان و اربعین امام حسین(ع) به برادرم کمک کنید و نگذارید روح پدر و مادرمان در عذاب باشد. تمام امید ما بعد از خدا به عاشقان اهل‌بیت است ».

اصغر در زندان شاهد مرگ پدر و مادرش بود و در زندان سیاه‌پوش و عزادار این دو ستون زندگی و حامی واقعی خود بود. درد و رنج بسیار کشید و اینک در کمال ناامیدی چشم به دستان مهربان و یاری‌رسان هم‌وطنان نیکوکار دارد. افراد نیکوکاری که تمایل دارند به رهایی این زندانی محکوم به قصاص که ۲۰ روز تا اجرای حکم فاصله دارد کمک کنند، می‌توانند کمک‌های نقدی خود را به شماره کارت ۶۰۳۷۹۹۸۱۳۵۷۰۵۳۱۶ به نام حیدر پیک‌‌طهماسبی که متعلق به برادر متهم به قتل است، واریز کنند. تا‌کنون با اعلان‌های روزنامه «شرق» و کمک نیکوکاران هم‌وطن، ۱۷ نفر از محکومان به قصاص از طناب دار رهایی یافته و به آغوش خانواده‌های خود بازگشته‌اند .

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها