|

سرقت 100 میلیاردی از یک خانه در تهران

سارق حرفه‌ای منازل که با همکاری سه همدستش به خانه‌های شهروندان در مرکز تهران دستبرد می‌زد، بعد از دستگیری به دزدی‌هایی اعتراف کرد.

سرقت 100 میلیاردی از یک خانه در تهران

به گزارش روزنامه شرق، سارق حرفه‌ای منازل که با همکاری سه همدستش به خانه‌های شهروندان در مرکز تهران دستبرد می‌زد، بعد از دستگیری به دزدی‌هایی اعتراف کرد که ارزش ریالی آنها به صد میلیارد می‌رسد.


به گزارش خبرنگار ما با وقوع چندین فقره سرقت منزل در محدوده مرکز تهران، کارآگاهان پلیس آگاهی وارد عمل شدند و تحقیقات جامعی را شروع کردند. اطلاعات به‌دست‌آمده مشخص کرد راننده و سرنشینان یک دستگاه خودروی سواری پژو سفید‌رنگ یا تیبا سرقت‌ها را انجام داده‌اند. در‌حالی‌که تفحص‌ها روی شناسایی این خودروها متمرکز شده بود در شاخه دیگری از تحقیقات پلیسی معلوم شد پلاک خودروها جعلی است. به‌این‌ترتیب اولین تلاش مأموران برای پی‌بردن به هویت مالک خودروها راه به جایی نبرد اما تحقیقات در‌ این زمینه ادامه یافت و هم‌زمان با پیگیری سرنخ‌های موجود گشت‌زنی‌های هدفمند نیز برای شناسایی و به تله‌انداختن دزدان آغاز شد تا اینکه تیمی از مأموران کلانتری 137 نصر به راننده یک دستگاه خودروی پژو پارس سفیدرنگ مشکوک شدند و دستور توقف دادند. راننده به‌محض اینکه متوجه حضور پلیس شد، بر سرعت خود افزود و تلاش کرد از مخمصه بگریزد. متهم سرانجام در یک تعقیب‌و‌گریز طولانی، پس از شلیک چند تیر هوایی دستگیر و برای ادامه تحقیقات پلیسی در اختیار مأموران اداره هفدهم پلیس آگاهی قرار گرفت.


این متهم به 15 فقره سرقت با همکاری سه همدستش اعتراف کرد و گفت: در ساعات اولیه شب با پرسه‌زنی در محدوده‌های مرکزی شهر و انتخاب منازلی که فاقد ایمنی کافی بودند، وارد ساختمان شده و با تخریب در طبقات اول و دوم طلاجات، وجه نقد، ارز و اموال باارزش را سرقت و سپس اموال را بین خودمان تقسیم می‌کردیم.


سردار علیرضا لطفی، رئیس پلیس آگاهی تهران بزرگ درباره این پرونده گفت: کارشناسان ارزش اموال سرقتی را بالغ بر صدمیلیارد ریال برآورد کرده‌اند و تحقیقات برای دستگیری سایر همدستان متهم و کشف جزئیات پرونده ادامه دارد.

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها