|

امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیلاب در خراسان رضوی

مدیر عامل جمعیت هلال‌احمر استان خراسان رضوی گفت: امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیلاب استان در پی بارش بارش های رگباری توسط امدادگران هلال‌احمر در حال انجام است./ایرنا

امدادرسانی به حادثه‌دیدگان سیلاب در خراسان رضوی

به گزارش شبکه شرق، سیدعلی منیری، مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، اظهار کرد: با توجه به هشدار سطح نارنجی هواشناسی، امدادگران و نجات گران جمعیت هلال احمر خراسان رضوی از روز جمعه(۲۲ تیرماه) در حالت آماده‌باش کامل قرار دارند.

مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی با اشاره به اعزام تیم کوهستان جمعیت هلال‌احمر سبزوار به ارتفاعات امامزاده «ساروق» شهرستان در پی مفقودی یک نفر بیان کرد: همچنین در محل سد دولت‌آباد در شهرستان چناران گزارش گرفتاری چند خودروی سواری در سیلاب دریافت شده که تیم‌های امدادی هلال‌احمر به محل حادثه اعزام شدند.

وی عنوان کرد: همچنین چند طبیعت گرد در ارتفاعات دره شمخال شهرستان درگز در پی بارندگی شدید مفقود شدند که تیم امداد ونجات کوهستان درگز به منطقه اعزام شده است.

منیری ادامه داد: در محل سد کارده مشهد نیز چند دستگاه خودروی سواری در سیلاب گرفتار شدند که دو تیم واکنش سریع برای امدادرسانی به منطقه اعزام شد.

به گفته مدیرعامل جمعیت هلال‌احمر خراسان رضوی، در پایگاه های امداد ونجات و مراکز عملیاتی ضمن آمادگی، پیش‌بینی بسته‌های غذایی و اقلام ضروری صورت گرفته است.

وی بیان کرد: با توجه به صدور هشدار نارنجی از سوی اداره کل هواشناسی خراسان رضوی به مسافران توصیه می‌شود از تردد غیرضرور در جاده‌ها پرهیز کنند، همچنین به احتمال وقوع صاعقه و رعد وبرق کوهنوردان از صعود به ارتفاعات در طی این مدت خودداری کنند.

منیری تاکید کرد: با توجه به احتمال سیلاب و حرکت روان آب از رفتن به حاشیه رودخانه‌ها، مسیل‌ها و مناطق ییلاقی و گردشگری جدا خودداری شود.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها