|

آتش‌سوزی هورالعظیم ادامه دارد

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل محیط زیست خوزستان گفت: برای کمک به مهار آتش‌سوزی با وزارت امور خارجه کشورمان و کشور عراق نامه‌نگاری‌های فراوانی کرده‌ایم، با این وجود درخصوص هماهنگی برای مهار آتش، مشکل وجود دارد.

آتش‌سوزی هورالعظیم ادامه دارد

به گزارش شبکه شرق، فرهاد قلی‌نژاد معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل محیط زیست خوزستان با اشاره به آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم در روز‌های اخیر گفت: در روز یکشنبه بخش عراقی تالاب هورالعظیم دچار حریق شد و آتش به بخش ایرانی سرایت کرد.

وی با بیان اینکه دود ناشی از این آتش‌سوزی تا اهواز آمد و چند ساعتی جنوب و شمال شرق اهواز درگیر شد، اما به دلیل جریان ناشی از باد، دود از شهر خارج شد، افزود: امسال آتش‌سوزی بخش ایرانی برای اولین بار رخ داده، اما با آغاز تابستان بخش عراقی بار‌ها دچار آتش‌سوزی شده است.

 

ناهماهنگی برای مهار آتش هورالعظیم

قلی‌نژاد گفت: برای کمک به مهار آتش‌سوزی با وزارت امور خارجه کشورمان و کشور عراق نامه‌نگاری‌های فراوانی کرده‌ایم، با این وجود درخصوص هماهنگی برای مهار آتش، مشکل وجود دارد.

 

تداوم آتش‌سوزی در سایت پسماند صفیره

معاون محیط زیست انسانی اداره‌کل حفاظت محیط زیست خوزستان با اشاره به آخرین وضعیت آتش‌سوزی سایت صفیره محل دفن پسماند‌های شهر اهواز گفت: در هفته اخیر سایت دفن پسماند صفیره نیز دچار آتش‌سوزی شده و دود ناشی از این حریق، روستای صفیره که در نزدیکی آن قرار دارد را تحت تاثیر قرار داده است.

وی افزود: تا یکی دو روز پیش ۸۰ درصد آتش مهار شده بود و امروز آخرین روند مهار آتش در این سایت را بررسی می‌کنیم.

قلی‌نژاد با اشاره به علت آتش‌سوزی‌های این سایت، گفت: رهاسازی پسماند و رعایت نکردن دفن اصولی زباله و دمای بالای هوا در این شرایط، موجب متصاعد شدن گاز از پسماند‌ها و وقوع آتش‌سوزی شده است.

وی بیان کرد: سلول دفن بهداشتی سایت صفیره ساخته شده و آماده دفن پسماند است، اما منتظر راه‌اندازی کارخانه پردازش زباله هستیم تا همزمان با فعالیت آن، دفن بهداشتی در این سلول انجام شود.  

منبع: خبرگزاری دانشجو
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها