|

علت تلف‌شدن هزاران ماهی‌‌ در تالاب هورالعظیم

مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان اعلام کرد: تعداد قابل توجهی از ماهی‌های حوضچه‌های اطراف تالاب هورالعظیم طی هفته گذشته بر اثر گرمای شدید و تبخیر آب از بین رفته‌اند.

علت تلف‌شدن هزاران ماهی‌‌ در تالاب هورالعظیم

به گزارش شبکه شرق، رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان توضیحاتی در خصوص تلف شدن تعداد زیادی در تالاب بین المللی هورالعظیم ارائه داد.

هادی جلالی پیش از ظهر امروز یکشنبه در گفت و گویی رسانه‌ای در خصوص تلف شدن تعداد زیادی ماهی در تالاب بین المللیهورالعظیم گفت: باتوجه به گزارش‌های دریافتی از همیاران محیط زیست در روز ۲۹ تیرماه امسال، بررسی موضوع و بازدید میدانی از این تالاب انجام شد.

وی افزود: در سرریز منطقه دلفیه یکی از سرشاخه‌های تالاب، دو برکه به طول ۵۰ و ۱۰۰ متر وجود دارد و با توجه به تأمین نشدن حقابه هورالعظیم و محصور شدن ماهی‌ها به دلیل کاهش سطح آب، تعداد زیادی از ماهی‌ها تلف شدند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست دشت آزادگان، افزایش دما، تأمین نشدن آب مورد نیاز، کمبود اکسیژن و شوری آب را از دیگر علل این اتفاق عنوان کرد.

داوود میرشکار، مدیرکل حفاظت محیط زیست خوزستان گفت: پیگیری‌ها برای تأمین حقابه تالاب هورالعظیم از سازمان آب و برق استان انجام شده است اما قوانین مدیریت منابع آب استان اجازه رهاسازی آب در برکه‌های اطراف تالاب را نمی‌دهد.

 

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها