|

ادعای جنجالی گوگل علیه ایران

گوگل در این گزارش ادعا کرده است که یک گروه هکری تحت حمایت ایران، برخی چهره‌های تاثیرگذار در اسرائیل و آمریکا از جمله مقام‌های دولتی و ستاد‌های انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هدف قرار داده است.

ادعای جنجالی گوگل علیه ایران

به گزارش شبکه شرق، «گوگل» در گزارشی مدعی شده که که هکر‌های تحت حمایت ایران در حملات سایبری به ستاد‌های انتخاباتی کاندیداهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست داشته‌اند.

شرکت «گوگل» در گزارشی مدعی شده است که که هکر‌های تحت حمایت ایران در حملات سایبری به ستاد‌های انتخاباتی «کامالا هریس» و «دونالد ترامپ» کاندیداهای دموکرات و جمهوری‌خواه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دست داشته‌اند.

گوگل در این گزارش ادعا کرده است که گروه هکری «ای‌پی‌تی۴۲»، تحت حمایت ایران، برخی چهره‌های تاثیرگذار در اسرائیل و آمریکا از جمله مقام‌های دولتی و ستاد‌های انتخاباتی انتخابات ریاست جمهوری آمریکا را هدف قرار داده است.

ستاد انتخاباتی «کامالا هریس» سه‌شنبه گذشته، از حمله هکر‌های خارجی خبر داده بود؛ پیش از آن نیز ستاد انتخاباتی «دونالد ترامپ» مدعی هدف قرار گرفتن توسط هکر‌های ایرانی شده بود.

یکی از مقامات ستاد انتخاباتی هریس به خبرگزاری فرانسه گفت: در ماه ژوئیه، پلیس فدرال (اف‌بی‌آی) به تیم‌های حقوقی و امنیتی کارزار اطلاع داد که ما هدف یک عملیات نفوذ توسط بازیگر خارجی قرار گرفتیم.

 

 

او افزود: ما تدابیر امنیتی سایبری قوی داریم و از هیچ‌گونه نقض امنیتی سیستم‌هایمان ناشی از این تلاش‌ها آگاه نیستیم.

بنابر گزارش خبرگزاری فرانسه، گروه تحلیل گوگل مدعی است همچنان شاهد تلاش‌های APT۴۲ برای به خطر انداختن حساب‌های شخصی افراد وابسته به «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا، کامالا هریس، معاون رئیس جمهور و دونالد ترامپ است.

طبق ادعای گوگل، این گروه هکری با جمع‌آوری اطلاعات در مورد اهداف و تنظیم تلاش‌های «فیشینگ» برای فریب دادن قربانیان به افشای اطلاعات ورود به سیستم، برای حساب‌هایی مانند جیمیل کار می‌کند.

نمونه‌های ارائه‌شده در این گزارش، شامل ظاهر شدن به‌عنوان یک اتاق فکر یا سایر مخاطبان معتبر برای فریب قربانیان به صفحات جلسه‌های ویدیویی جعلی است؛ جایی که برای شرکت در آن به اعتبارنامه ورود نیاز است.

گوگل همچنین ادعا کرد که تلاش‌های «APT۴۲» برای هک، کارزارهای انتخاباتی بایدن و ترامپ را در سال ۲۰۲۰ مختل کرد.

بر اساس این گزارش، در ماه مه و ژوئن سال جاری، اهداف این گروه هکر ایرانی شامل حساب‌های ایمیل شخصی تعدادی از افراد وابسته به بایدن یا ترامپ بود، که گوگل تلاش‌های متعدد APT۴۲ برای ورود به حساب‌های آن‌ها را متوقف کرد.

گوگل همچنین در گزارش خود مدعی شد این گروه وارد حساب شخصی جیمیل یک مشاور سیاسی بانفوذ شده است.

به گفته شرکت گوگل، آن‌ها در بهار و تابستان امسال، توانایی اجرای چندین عملیات فیشینگ (سرقت اطلاعات حساس) همزمان، به‌ویژه روی اسرائیل و ایالات متحده را نشان داده‌اند.

گوگل در ادامه از افراد پرخطر مرتبط با انتخابات آتی در آمریکا خواست تا هوشیار باشند و از محافظت‌های پیشرفته ارائه‌شده توسط این شرکت اینترنتی استفاده کنند.

آمریکا پیش از این نیز مدعی دخالت عوامل خارجی در رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در این کشور شده است.

اطلاعات ایالات متحده آمریکا پس از انتخابات ۲۰۱۶، به این نتیجه رسید که روسیه برای حمایت از ترامپ در این رقابت مداخله کرده است، اما مسکو این گزارش‌ها را رد کرده است.

منبع: انتخاب
 
  • «شرق» از فضاسازی سیاسی و رسانه‌ای علیه ایران در پاسخ به ترور اسماعیل هنیه گزارش می‌دهد

اخبار مرتبط سایر رسانه ها