|

ایران اولین بردش در لیگ ملت‌های 2023 را جشن گرفت

صبحانه با طعم والیبال

تیم ملی والیبال ایران سرانجام طعم پیروزی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها را چشید. این تیم که بعد از شکست برابر ژاپن و لهستان از لحاظ روحی روزهای سختی را سپری می‌کرد، روز گذشته با نتیجه 3 بر یک از سد چین عبور کرد تا با ثبت اولین بردش در این تورنمنت در جایگاه نهم جدول کلی قرار بگیرد. تیم ایران ست نخست این مسابقه را 25 بر 23 واگذار کرد؛ اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 20 و 25 بر 14 چین را شکست داد تا سه امتیاز کامل مسابقه را به دست بیاورد و در جدول چهار امتیازی شود.

صبحانه  با  طعم  والیبال

تیم ملی والیبال ایران سرانجام طعم پیروزی در رقابت‌های لیگ ملت‌ها را چشید. این تیم که بعد از شکست برابر ژاپن و لهستان از لحاظ روحی روزهای سختی را سپری می‌کرد، روز گذشته با نتیجه 3 بر یک از سد چین عبور کرد تا با ثبت اولین بردش در این تورنمنت در جایگاه نهم جدول کلی قرار بگیرد. تیم ایران ست نخست این مسابقه را 25 بر 23 واگذار کرد؛ اما در ست‌های دوم تا چهارم به ترتیب با امتیازهای 25 بر 15، 25 بر 20 و 25 بر 14 چین را شکست داد تا سه امتیاز کامل مسابقه را به دست بیاورد و در جدول چهار امتیازی شود. تیم ملی والیبال چین تا قبل از این مسابقه 36 دیدار با تیم ایران برگزار کرده بود که 21 شکست را تجربه کرده و در 15 مسابقه هم پیروز میدان شده بود؛ بنابراین شکست دیروز این تیم بیست‌ودومین ناکامی چینی‌ها برابر والیبال ایران در رده سنی بزرگسالان در طول تاریخ محسوب می‌شود.

 همچنین این مسابقه چهارمین رویارویی دو تیم در لیگ ملت‌ها بود که چین همچنان در حسرت پیروزی برابر ایران در این رقابت‌ها باقی ماند. بهروز عطایی، سرمربی تیم ملی والیبال ایران، پس از کسب اولین برد ایران در این رقابت‌ها گفت: «همه مسابقات در لیگ ملت‌ها 2023 دشوار هستند و مقابل هر تیمی اگر درست بازی نکنیم و اشتباهاتی پشت سر هم داشته باشیم، بازنده خواهیم شد. 

در ست اول مسابقه را خوب شروع کردیم؛ اما در پوئن‌های حساس اشتباهاتی داشتیم و به دلیل دفاع چین، ست را واگذار کردیم. هشت بار توپ‌های‌مان در این ست با دفاع خنثی شدند؛ در‌حالی‌که ممکن است مقابل بزرگ‌ترین تیم‌های دنیا این اتفاق برایمان رقم نخورد. در حمله خیلی خوب نبودیم و هرچند جلو بودیم، ست را واگذار کردیم. 

در ست سوم بازیکنان متمرکزتر بازی کردند و طراحی حمله متفاوت‌تر شد. در ست اول تمام توپ‌های سرعتی تیم را دفاع کردند و در ست دوم دفاع وسط را طعمه قرار دادیم و بازیکنان از دفاع بلند چین عبور کردند و توپ را تبدیل به امتیاز کردند. سرویس‌های خوبی در ست سوم زدیم و در مجموع بازیکنان بازی خوبی داشتند. نمایشی قابل قبول و منظم ارائه دادند؛ البته این تازه شروع کار است و خود را برای مسابقات سخت بعدی آماده می‌کنیم».

ایران حالا باید امروز و در چهارمین بازی‌اش در لیگ ملت‌ها به مصاف اسلوونی برود؛ دیداری که 7:10 صبح برگزار می‌شود و بسیاری در حین خوردن صبحانه مشغول تماشای این بازی خواهند بود. اگرچه اسلوونی پیش‌از‌این رقیب گردن‌کلفتی برای ایران محسوب نمی‌شد؛ ولی پیروزی مهم آنها در روز گذشته، ممکن است معادلات را به هم بریزد. اسلوونی روز گذشته به مصاف فرانسه قهرمان المپیک 2020 توکیو رفت و سه بر یک آبی‌های اروپا را شکست داد و با چهار پله صعود در جدول این مسابقات در جایگاه ششم یعنی سه پله بالاتر از ایران قرار گرفت. با وجود چنین برد مهمی ولی سرمربی این تیم سعی کرد در کنفرانس خبری گریزی به بازی با ایران و استعداد بازیکنان این تیم بزند. گئورگه کرتو، سرمربی تیم ملی والیبال اسلوونی، پیش از دیدار مقابل ایران گفت: «در ابتدای مسابقات هستیم و هنوز تیم‌ها مشغول آماده‌سازی هستند؛ چرا‌که فصل باشگاهی به‌تازگی به پایان رسیده است. در این موقعیت همه مربیان سعی دارند جورچین خود را کنار هم بگذارند و مرتب کنند. همچنین باید راه‌حل‌هایی را برای بازیکنانی که فصل طولانی داشته‌اند، پیدا کنیم. به یقین در این لحظه مهم‌ترین مسئله شرایط فیزیکی آنهاست. باید به بازی‌های روز‌به‌روز پشت سر هم عادت کنند، چیزی که در رقابت‌های قهرمانی امکان‌پذیر نیست. شما باید به این ریتم که هر روز یا هر سه روز پشت سر هم بازی داشته باشید، عادت کنید. چنین چیزی اصلا آسان نیست؛ آن‌هم پس از فصلی طولانی که پشت سر گذاشته‌اید؛ اما بازیکنان من مشکلی ندارند و مرحله به مرحله ارتباطات مدنظر را پیدا می‌کنیم». سرمربی تیم ملی والیبال اسلوونی درباره بازی‌های تیم ایران در هفته نخست لیگ ملت‌ها گفت: «مطمئنا که آنها را تماشا کرده‌ام. مطلع هستیم که ایران تیمی بسیار پویا است که بازی خوبی را با توپ ارائه می‌دهد. در این تیم فقط توانایی فیزیکی وجود ندارد؛ بلکه تکنیک تیم ملی والیبال ایران نیز بسیار خوب است». او با بیان اینکه بازیکنان والیبال ایران مبارزه‌کننده‌های فوق‌العاده‌ای هستند، ادامه داد: «متوقف‌کردن آنها بسیار بسیار سخت است؛ به‌ویژه وقتی که لحظه خوبی داشته باشند. به‌همین‌دلیل مقابل ایران اغلب تیم‌ها باید صبور باشند و سعی کنند والیبال را با توجه بیشتری بازی کنند. فکر می‌کنم ایران یکی از بهترین تیم‌هاست، در واقع اینجا در لیگ ملت‌ها 16 تیم برتر دنیا هستند که یعنی هر تیم می‌تواند تیم دیگر را شکست دهد». کرتو تأکید کرد: «بازی پوریا حسین‌خانزاده را دیدم. خیلی تحت تأثیر قرار گرفتم از نحوه بازی‌ای که در زمین انجام می‌دهد. در چند سال اخیر تیم ملی والیبال ایران همیشه تعدادی بازیکن جوان و فوق‌العاده را به همراه آورده است. به همه نشان داده‌اند که مدرسه والیبال ایرانی‌ها چقدر خوب است؛ آن‌هم با معرفی بازیکنان جدید به تیم ملی».

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها