|

در حمایت از مسعود پزشکیان، سیل پیام‌های تبریک با مضمون همدلی و اتحاد برای فردایی بهتر منتشر شد

وفاق برای ایران

تبریک‌ها یکی پس از دیگری در همان لحظات ابتدایی اعلام پیروزی مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم، ارسال شد تا شاهد پیام وفاق، دوستی و البته حمایت از دولت چهاردهم برای رسیدن به اهدافش که همان سربلندی ایران بزرگ است، باشیم. روحانی از ترجیح اعتدال و اصلاح پزشکیان بر انفعال گفت و انتخابات را همه‌پرسی ملی نامید، ابتکار و آذری‌جهرمی از پیروزی صداقت پزشکیان نوشتند، ظریف خود و پزشکیان را وامدار مردم نامید، محمدعلی ابطحی انتخاب پزشکیان را اتفاق مثبت و بزرگ برای ایران تعبیر کرد و عارف هم تأکید کرد ملت ایران بزرگ‌ترین برنده‌های این میدان بودند. در میان سیل پیام‌های تبریک، جناح رقیب و نامزدهای جریان اصولگرایی هم با رعایت اخلاق حرفه‌ای متناسب با چنین زمان‌هایی پیام‌های دلگرم‌کننده همراه با وعده همکاری با دولت آینده را برای رئیس‌جمهور منتخب ارسال کردند تا به دور از حملات تند دوران رقابت انتخاباتی، در فضای آرام پس از اعلام نتایج وعده ماندن در کنار دولت چهاردهم را ارائه دهند تا شاید نگرانی از کارشکنی‌ها در آینده کاهش یابد.

وفاق برای ایران

شرق: تبریک‌ها یکی پس از دیگری در همان لحظات ابتدایی اعلام پیروزی مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور منتخب مردم، ارسال شد تا شاهد پیام وفاق، دوستی و البته حمایت از دولت چهاردهم برای رسیدن به اهدافش که همان سربلندی ایران بزرگ است، باشیم. روحانی از ترجیح اعتدال و اصلاح پزشکیان بر انفعال گفت و انتخابات را همه‌پرسی ملی نامید، ابتکار و آذری‌جهرمی از پیروزی صداقت پزشکیان نوشتند، ظریف خود و پزشکیان را وامدار مردم نامید، محمدعلی ابطحی انتخاب پزشکیان را اتفاق مثبت و بزرگ برای ایران تعبیر کرد و عارف هم تأکید کرد ملت ایران بزرگ‌ترین برنده‌های این میدان بودند. در میان سیل پیام‌های تبریک، جناح رقیب و نامزدهای جریان اصولگرایی هم با رعایت اخلاق حرفه‌ای متناسب با چنین زمان‌هایی پیام‌های دلگرم‌کننده همراه با وعده همکاری با دولت آینده را برای رئیس‌جمهور منتخب ارسال کردند تا به دور از حملات تند دوران رقابت انتخاباتی، در فضای آرام پس از اعلام نتایج وعده ماندن در کنار دولت چهاردهم را ارائه دهند تا شاید نگرانی از کارشکنی‌ها در آینده کاهش یابد.

یکی از دلگرم‌کننده‌ترین پیام‌ها متعلق به حساب کاربری سیدمحمد خاتمی در اینستاگرام بود که هم‌زمان با مسجل‌شدن انتخاب مسعود پزشکیان به‌عنوان نهمین رئیس‌جمهور ایران، یک استوری با مضمون «نزدیک غروب آفتاب است و من صبح را دوست دارم» را منتشر کرد. حمایت رئیس دولت اصلاحات در کنار تلاش محمدجواد ظریف و دیگر اعضای تیم ستاد پزشکیان در نتیجه چهاردهمین انتخابات تأثیر بسزایی داشت.

حجت‌الاسلام ناطق‌نوری، از چهره‌های مورد وثوق همه جریان‌های سیاسی، پس از اعلام نتایج نهایی انتخابات ریاست‌جمهوری هم در پیامی نوشت: این مشارکت فعال را به فال نیک گرفته، به عزم و اندیشه متعالی ملت ایران فروتنانه عرض احترام می‌کنم. به گواه تاریخ و تجربه، با همدلی مسئولانه و وفاق حداکثری، می‌توان به اهداف بلندمدت دست یافت. اکنون زمان وحدت نیروهای مخلص و خبره از گرایش‌های مختلف سیاسی و اجتماعی است، به منظور رسیدن به مقاصد کلان و این مهم جز با اخلاق‌مداری و واقع‌نگری دست‌یاب نخواهد بود. با امید به این اتحاد و همدلی و همچنین آرزوی توفیق در خدمت، انتخاب برادر ارجمند و اخلاق‌گرا، جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان را خدمت ایشان تبریک عرض کرده و از خداوند منان سلامت و عزت و روشن‌بینی برای‌شان مسئلت می‌کنم.

همچنین در پی اعلام پیروزی مسعود پزشکیان، علی‌اکبر ولایتی، مشاور مقام‌ معظم‌ رهبری، در پیامی این موفقیت را به رئیس‌جمهور منتخب تبریک گفت. او در پیام خود نوشت: در دوره جدید نگاه عدالت‌محور، مبارزه با فساد، تبیین برنامه‌های راهبردی اثرگذار، تلاش برای رفع دغدغه‌ها و مشکلات آحاد مردم، نخبه‌گرایی، شایسته‌سالاری، تأمین اقتدار و امنیت کشور، اولویت‌یافتن موضوعات اقتصادی، جهش تولید با مشارکت مردم، توسعه تعاملات مؤثر و هدفمند منطقه‌ای و بین‌المللی و... می‌تواند مدنظر باشد و یقینا با همراهی ملت فهیم و بزرگوار ایران و انسجام ملی، عظمت و پیشرفت ایران اسلامی تحت زعامت رهبر فرزانه انقلاب بیش از گذشته محقق خواهد شد. بی‌تردید پیروز اصلی این میدان، مردم بزرگوار ایران اسلامی هستند که بار دیگر این حماسه سیاسی را در تاریخ این‌ مرز‌و‌بوم ثبت‌و‌ضبط کردند. ضمن تبریک به جناب‌عالی، امید است با همکاری و همفکری همه نیروهای متخصص و متعهد از همه سلایق سیاسی و با بهره‌گیری از همه تجربیات گذشته، در راستای تحقق اهداف مقدس نظام جمهوری اسلامی ایران که میراث گران‌بهای شهدا و امام شهدا است، همواره موفق و مؤید باشید.

حسن روحانی، رئیس دولت یازدهم و دوازدهم، هم در پیام تبریک خود به رئیس‌جمهور منتخب گفت: بزرگ‌ترین برنده این انتخابات شما ملت ایران بودید که با همه دلخوری‌ها و دل‌نگرانی‌ها صندوق رأی را زنده کردید و در دو مرحله کار را تمام کردید. شما نشان دادید که به‌خوبی همه چیز می‌دانید و در لحظه نیاز، شجاعانه و فهیمانه در میدان‌ هستید. هم به جهانیان نشان دادید که با وجود سختی‌ها و ناامیدی‌ها، حق تعیین سرنوشت خود را به هیچ‌کس نمی‌دهید و هم به آنان که دل به مهندسی انتخابات بسته بودند، پیام دادید که گرچه صبورانه سخن‌های گوناگون را می‌شنوید، اگر فرصت بیابید نیکوترین را برمی‌گزینید. اینک با وضوحی انکارناپذیر، روشن شده است که اکثریت قاطع ملت ایران، چه آنها که با رأی خود، سخنگویی اعتراض به روند موجود را برگزیدند و چه آنها که با مشارکت‌نکردن، اعتراض خود را نشان دادند، خواهان تحول جدی در وضعیت حکمرانی در کشورند و این تحول را در فرایندی متین، مستمر و قانون‌مدار پیگیری می‌کنند.

حجت‌الاسلام سیدحسن خمینی از دیگر چهره‌هایی بود که پیام تبریک خود را به مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهوری منتخب ایران، ارسال کرد و گفت: مطمئنم این فرصت را باید غنیمت شمرد و همه مردم و ارکان نظام اسلامی دولت برگزیده را برای تقویت انسجام ملی، چه در عرصه داخلی، چه عرصه بین‌المللی، حمایت کنند تا دوباره در فضایی بانشاط به تمرین «همفکری، تضارب آرا، همراهی حداکثری مردم در توسعه و پاسخ‌گویی حداکثری همه دولتمردان» بپردازیم.

محمدجواد ظریف، از مشاوران مسعود پزشکیان، رئیس‌جمهور منتخب در رقابت‌های انتخاباتی، در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس، با بازنشر تصویری مشترک از پزشکیان و خودش، نوشت: وامدار مردمیم.

محمدرضا عارف، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، نیز با انتشار پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت و افزود: بی‌شک شخصیت برجسته جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان، کاندیدای جریان اصلاح‌جو و بهبودخواه، در شکل‌گیری این اجماع ملی برای تحول‌خواهی، نقشی برجسته داشته است. دکتر پزشکیان شخصیتی پاکدست، خوشنام، واجد فضیلت‌های لازم برای یک سیاست‌مدار ملی و مصلح، معتدل، استوار، صادق و شرافتمند است که در نقش ایجادکننده اجماع ملی برای عبور از تحریم، انزوا و افتادن کشور در ریل توسعه مردم‌سالار ظاهر شد و اعتماد عمومی ملت را کسب کرد.

سرلشکر سلامی هم در پیام تبریک انتخاب پزشکیان به‌عنوان منتخب ملت ایران در چهاردهمین انتخابات ریاست‌جمهوری بر آمادگی همه‌جانبه برای تداوم و تقویت تعامل و همکاری سپاه با دولت تأکید کرد.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تبریک به پزشکیان گفت: مجلس دوازدهم خود را کنار دولت چهاردهم می‌‌داند و از هرگونه کمک و حمایتی فروگذار نخواهد کرد. او در پیام خود افزود: به برادر عزیز و گران‌قدرم جناب آقای دکتر مسعود پزشکیان که موفق به رأی اعتماد مردم شریف ایران شدند، صمیمانه تبریک عرض می‌کنم و از ایشان تشکر می‌کنم که در تبلیغات‌ انتخاباتی، ضمن تأکید بر وحدت و اجماع داخلی، بر عمل ذیل سیاست‌های رهبری معظم انقلاب و همچنین بر اجرائی‌کردن قانون برنامه هفتم پیشرفت کشور به‌عنوان برنامه اصلی خود تصریح کردند که این دو راهبرد بهترین مبنای همدلی و همکاری و تعامل بین قوا خواهد بود.

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور در دولت‌های یازدهم و دوازدهم، نیز در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات را تبریک گفت. او در پیام خود آورده است: جناب‌عالی با سلامت نفس و صداقت در گفتار و صراحت در رفتار و باور به اصلاحات توانستید نماد تحول برای جامعه ناراضی و نگران ایران شوید و پس از رقابتی سنگین، رأی اعتماد اکثریت رأی‌دهندگان را به دست آورید. پیروزی جناب‌عالی یعنی پیروزی تفکری که به مردم تکیه می‌کند و تحول، تغییر، توسعه، پیشرفت و تعامل با جهان را به رسمیت می‌شناسد. وظیفه همه ماست که بدون هیچ چشم‌داشتی به شما کمک کنیم که بتوانید در شرایط دشوار بعد از انتخابات گره‌گشایی کنید.

علی‌اکبر صالحی، رئیس پیشین سازمان انرژی اتمی، در واکنش به پیروزی پزشکیان در انتخابات نوشت: «وقتی اراده مردم‌ بر تغییر قرار گیرد، دست تقدیر الهی همراهی می‌کند و منتخب بی‌پناه خود را از فرش به عرش می‌رساند».

 علی جنتی در واکنش به پیروزی پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری نوشت: سلام به ملت بزرگ ایران که بار دیگر به پا خاست و حماسه آفرید و با انتخاب فردی خدمتگزار، پاکدست و میانه‌رو، دست رد بر سینه توهم، تعصب و تندروی نهاد. این پیروزی را به تمامی ملت شرافتمند و شایسته ایران تبریک می‌گویم و از خداوند متعال موفقیت رئیس‌جمهور جدید دکتر مسعود پزشکیان را در این مسئولیت خطیر خواستارم.

مصطفی پورمحمدی، کاندیدای مرحله اول انتخابات ریاست‌جمهوری چهاردهم نیز در پیامی به مسعود پزشکیان تبریک گفت و افزود: جناب دکتر پزشکیان! اینک باری سنگین بر دوش شما و چشمانی امیدوار به راه شما دوخته شده است. امروز شما رئیس‌جمهور همه رفیقان و رقیبان و همه همراهان و مقابلان و همه غایبان ناخرسند هستید. صادقانه امید دارم‌ فراتر از هر نگاهی، چنان که از شما سراغ داریم، با ایمان به اعتلای اسلام و انقلاب اسلامی و پیشرفت میهن عزیز، رضایت حق تعالی و سعادت ملت شریف ایران را اصل بی‌بدیل تمامی انتخاب‌ها، برنامه‌ها و تصمیم‌هایتان قرار دهید تا به لطف الهی، سختی‌ها را گره از گره بگشایید و برای مشکلات در‌هم‌تنیده کشور، راه نجاتی شایسته بیابید که ان الله یدافع عن الذین آمنوا‌... و ان الله مع المتقین. بیژن نامدار‌زنگنه، وزیر نفت دولت‌ روحانی نیز در پیام خود نوشت: پیروزی مردم، پیروزی عقل بر جهل، پیروزی راستی بر دروغ و رؤیا، پیروزی میانه‌روی بر افراط‌گرایی، پیروزی مهربانی بر نفرت و پیروزی رحمت بر خشونت مبارک باد. خدایا صد هزار بار شکرت که قفس را شکستی به طریقی که هیچ‌کس تصورش را هم نمی‌کرد. پیامی نیز از سوی آیت‌الله بیات‌زنجانی، مرجع تقلید شیعیان، خطاب به مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب، صادر شده است. در این پیام تأکید شده: «همان‌طور که قبل از این در گفت‌وگوی حضوری خدمتتان عرض کردم، از قضا و به رغم نظر برخی منتقدان، بعد از صداقت، تأکید شما بر رجوع به نظر کارشناسان و بهره‌گیری از خرد جمعی در اداره امور‌ به شرط پرهیز از تناقض آرا، یکی از نقاط قوت شخصیت مدیریتی و سیاسی و از مهم‌ترین دلایل اعتماد وثیق ما به شما و عاملی مهم در دوری از استبداد رأی و کسب اعتماد 

عمومی است».

سعید جلیلی هم در پیامی با تبریک انتخاب مسعود پزشکیان رئیس‌جمهور منتخب گفت: بر همگان است تا با احترام به منتخب مردم، ایشان را در جهت پیشرفت کشور و اعتلای نظام مقدس جمهوری اسلامی یاری رسانند.

فتاح هم در پیامی با تبریک به پزشکیان نوشت: امید است در ظل عنایات پروردگار متعال، توجهات حضرت ولیعصر(عج) و حمایت‌ها و هدایت‌های رهبر فرزانه و حکیم انقلاب اسلامی، در انجام وظایف و مأموریت‌های محوله، موفق و مؤید باشید.

سید‌امیرحسین قاضی‌زاده‌هاشمی نیز در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت و افزود: با پایان انتخابات که دوران شور و هیجان است، رقابت‌ها به رفاقت تبدیل می‌شود و هیجانات و التهابات جای خود را به همدلی و همراهی خواهد داد. مطمئنم مساعی دلسوزان، همگامی نخبگان و حمایت آحاد جامعه از منتخب مردم، جلوه‌ای دیگر از هوشمندی و هوشیاری ملت ایران را به نمایش خواهد گذاشت.

محسن رضایی، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام‌ نیز در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان را به وی تبریک گفت و تأکید کرد: بنده با روحیه، اعتقاد و توانی که از شما به‌عنوان رزمنده دفاع مقدس و معتقد به مبانی انقلاب و ارزش‌های دینی-‌ملی می‌شناسم، پیشنهاد می‌دهم و امید دارم که جناب‌عالی یک «دولت اجماع ملی» حول محور همه ظرفیت‌ها، شایستگان و دلسوزان در جمهوری اسلامی پایه‌گذاری کنید تا به‌عنوان الگویی در دولت‌های بعدی ادامه یابد. در این مسیر، همه نیروهای سیاسی کشور به‌عنوان یک وظیفه و رسالت ملی نیز می‌توانند یاریگر جناب‌عالی برای حل مسائل و پیشرفت کشور باشند. محسن مهر‌علیزاده هم در پیام تبریک خود به مسعود پزشکیان نوشت: کسب افتخار پیروزی در انتخابات چهاردهمین دوره ریاست‌جمهوری که بی‌تردید برخورداری از عنایات الهی به ملت بزرگ و میهن عزیزمان را در بر داشت، ‌حضور جناب‌عالی و ملت شریف ایران تبریک عرض می‌کنم. اعتماد مردم همیشه سر‌افراز سرزمین‌مان ایران که در شرایط حساس کنونی با شما همراه شد، امیدی دوچندان و حرکتی نو برای فرزندان‌مان در آینده سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی کشورمان را رقم زد که از این بابت پیروزی شما در صحنه‌های برنامه‌ریزی و اجرا در آینده را از درگاه ایزد منان خواستارم. این پیروزی بزرگ که نشان از انتخاب صحیح و هوشمندانه تک‌تک آنهایی که دل در گرو این آب و خاک دارند است، بیانگر اعتماد مردم به راستگویی، امانتداری، شجاعت، روحیه حق‌گویی، حق‌طلبی، صداقت، زیست ‌ساده و بی‌آلایش و در‌عین‌حال متخصصانه شما دارد که در رفتار و گفتارتان بر همگان آشکار است و بی‌تردید امانتی ارزشمند و گرانبهاست که از خداوند بزرگ توفیق روزافزون خدمت و سلامتی خواسته و برای مردم سرافراز کشورمان روزهای روشن و افتخارات بیش از پیش در تمام عرصه‌های مختلف داخلی و خارجی را خواهانم.‌

سپنتا نیکنام، عضو سابق شورای شهر یزد نیز در پیام تبریک خود به پزشکیان نوشت: آقای دکتر ‎پزشکیان، با شادباش این پیروزی، امیدوارم اهورامزدا به شما یاری برساند تا با صلح‌اندیشی و گفت‌وگو، این کشور را از ‎جنگ با رویکرد محیط‌زیستی و با توجه به کارشناسان، این کشور را از ‎خشک‌سالی و با انتخاب مسئولین نیک‌اندیش، راست‌گفتار و درست‌کردار، این کشور را از ‎دروغ دور بدارید.

محسن مهرعلیزاده هم در توییتی با تبریک به رئیس‌جمهور منتخب نوشت: پیروزی ملت را هدیه الهی می‌دانم و ضمن تشکر از آنان که در آفرینش آن نقش داشتند، به تک‌تک ایرانیان سرافراز اعم از طرفداران پزشکیان و حامیان رقیب ایشان تبریک می‌گویم. برای دکتر پزشکیان عزیز که مسئولیت سنگینی بر عهده گرفتند آرزوی موفقیت و از مردم فهیم ایران درخواست یاری‌شان را دارم.

حسین انتظامی، کارشناس فرهنگی مناظره‌های انتخاباتی، در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: رقابت تمام شد. ادب پیروزی و ادب شکست به‌ویژه در سطح هواداران ضروری است. برای ترمیم زخم‌ها و توسعه ملی به همدلی نیاز است، نه کینه و زخم زبان. علی نیکزاد، نایب‌رئیس مجلس شورای اسلامی هم با پیامی پیروزی مسعود پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک گفت. در متن این پیام آمده است: توفیق برادر عزیزم جناب آقای پزشکیان در انتخابات ریاست‌جمهوری را تبریک می‌گویم. ایشان از امروز باید امانت‌دار اعتماد مردم ایران باشند؛ مردمی شریف که پیروز اصلی این میدان، آنها هستند. از امروز همه با هم برای ایران قوی تلاش خواهیم کرد.

رادان، فرمانده کل انتظامی کشور در پیامی پیروزی مسعود پزشکیان را در انتخابات ریاست‌جمهوری ایران تبریک گفت و افزود: فراجا امنیت سرمایه‌گذاری در سطوح داخلی و خارجی و امنیت اجتماعی را تأمین کرده تا خیر و منفعت عمومی در کنار دولت خدمتگزار ارتقا یابد. در پایان حضور پرشور ملت در چهاردهمین دوره انتخابات ریاست‌جمهوری را به مقام معظم رهبری، مردم قدرشناس، جناب‌عالی و همه کسانی که در خلق این حماسه بزرگ ایفای نقش کرده‌اند، تبریک و تهنیت عرض می‌نمایم و امید دارم به فضل پروردگار در سایه‌‌ امنیت عمومی شاهد توسعه و پیشرفت ایران عزیز باشیم.

عبدالناصر همتی در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: «پیروزی دکتر پزشکیان عزیز را تبریک می‌گویم. مردم فهیم ایران یک‌ بار دیگر نشان دادند که خواهان تحول، تعامل با جهان، مدارا با یکدیگر و توسعه همه‌جانبه کشور هستند. مردم به پاکدستی، صداقت، عدالت‌جویی و نوع‌دوستی آری گفتند. امروز دکتر پزشکیان رئیس‌جمهور همه مردم ایران است، خصوصا‌ آن بخشی از مردم که به هر دلیل رأی ندادند. توفیق ایشان را از خداوند متعال مسئلت دارم».

حزب اعتدال و توسعه هم با انتشار پیامی، پیروزی مسعود پزشکیان را به مردم و خود او تبریک گفت و افزود: علی‌رغم قطب‌بندی‌های موجود در سپهر سیاسی کشور، هیچ‌ قدرتی نمی‌تواند ملت یکپارچه ایران را به ورطه منازعات بیهوده طبقاتی، قومی، فرقه‌ای، قبیله‌ای، شهری یا روستایی سوق دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها