|

بحبوحه وزارت

این روزها، کمیته‌هایی زیر نظر شورای راهبری دولت چهاردهم به روایت نزدیکان به رئیس‌جمهوری منتخب، شبانه‌روز در تلاش هستند تا بتوانند وزرای مناسبی را برای عضویت در کابینه دولت چهاردهم انتخاب کنند. در این میانه، آنهایی که احساس مسئولیت دارند نیز نظرات خود را در رسانه‌ها یا در صفحات مجازی منتشر می‌کنند تا شاید به کار انتخاب وزرای مناسب بیاید.

شرق: این روزها، کمیته‌هایی زیر نظر شورای راهبری دولت چهاردهم به روایت نزدیکان به رئیس‌جمهوری منتخب، شبانه‌روز در تلاش هستند تا بتوانند وزرای مناسبی را برای عضویت در کابینه دولت چهاردهم انتخاب کنند. در این میانه، آنهایی که احساس مسئولیت دارند نیز نظرات خود را در رسانه‌ها یا در صفحات مجازی منتشر می‌کنند تا شاید به کار انتخاب وزرای مناسب بیاید.

نصرالله دریابیگی، نایب‌رئیس کانون عالی بازنشستگان کشور نیز در این زمینه اظهار‌نظر کرده و درباره گزینه مناسب برای وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفته است: وزارتخانه‌ای مثل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی که حدود ۶۰ درصد جمعیت کشور را تحت پوشش قرار می‌دهد و دارای زیر‌مجموعه‌هایی مثل سازمان تأمین اجتماعی، سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای، اجرای قانون الزام تأمین اجتماعی و دستگاه‌های دیگر است، وزیر کاری می‌خواهد که هم درد‌کشیده باشد و هم در دو، سه دهه گذشته اشراف کاملی بر قوانین کار، تأمین اجتماعی و مشکلات مردم داشته باشد. دریابیگی درباره انتخاب فردی شایسته برای تصدی وزارت کار گفت: از آقای پزشکیان درخواست داریم ‌به کسانی که تفکر سیاسی چپ و راست، اصلاح‌طلب و اصولگرا دارند، در دوران تصدی جدید در دولت چهاردهم مسئولیت ندهد. دریابیگی درباره خصایص وزیر کار آینده گفت: وزیر کار باید صادق و دست‌پاک باشد، سابقه مدیریت داشته باشد، عامل وحدت و انسجام باشد و برای شکوفایی اقتصاد‌ فرمایشات رهبری را مدنظر قرار دهد. فردی که تصدی وزارت کار را بر عهده می‌گیرد باید بداند آنچه باعث توسعه اقتصادی در کشور خواهد شد، جامعه کارگری و کارفرمایی است و می‌بایست این دو قشر را برای حفظ منافع هر دو طرف، عادلانه به هم وصل کند. 

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها