|

سخنگوی قوه قضائیه:

در «فولاد مبارکه» فسادی اتفاق نیفتاده است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در پرونده فولاد مبارکه فسادی اتفاق نیفتاده بلکه تاکنون آن چیزی که دستگاه قضائی و جریان دادرسی به آن دست پیدا کرده، تخلف عرضه خارج از شبکه است. اصغر جهانگیر دیروز در نشست خبری با اهالی رسانه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: تحقیقات گسترده‌ای درخصوص این پرونده شده است و ۲۰۰ نفر از اشخاص حقیقی اعم از اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل در این شرکت و شرکت‌های تابعه بوده‌اند که تحقیقات لازم از آنها شده است.

در «فولاد مبارکه» 
فسادی اتفاق نیفتاده است

سخنگوی قوه قضائیه گفت: در پرونده فولاد مبارکه فسادی اتفاق نیفتاده بلکه تاکنون آن چیزی که دستگاه قضائی و جریان دادرسی به آن دست پیدا کرده، تخلف عرضه خارج از شبکه است. اصغر جهانگیر دیروز در نشست خبری با اهالی رسانه درباره آخرین وضعیت پرونده چای دبش گفت: تحقیقات گسترده‌ای درخصوص این پرونده شده است و ۲۰۰ نفر از اشخاص حقیقی اعم از اعضای هیئت مدیره و مدیران عامل در این شرکت و شرکت‌های تابعه بوده‌اند که تحقیقات لازم از آنها شده است. وی گفت: ۹ شرکت فعال وابسته به دبش است و تعدادی شرکت‌هایشان به صورت غیرفعال است و این شرکت‌ها از ۲۱ بانک‌ به میزان ۳۳۰‌ میلیارد ریال تسهیلات اخذ کردند و تحقیقات گسترده‌ای توسط قوه قضائیه شده است. حدود ۶۵ تا ۷۰ نفر احضار شدند و قرار تأمین صادر شده است. او ادامه داد: درخصوص مدیران و کارمندان متخلف در وزارت جهاد کشاورزی و بانک مرکزی و سازمان ملی استاندارد و غذا و دارو و گمرک، پرونده در حال تحقیقات است و پس از جمع‌آوری مستندات، اقدامات لازم انجام می‌شود. جهانگیر گفت: یک نفر از کارمندان بانک و یک نفر از جهاد کشاورزی و سه نفر از دبش در بازداشتند. متهم اصلی به نام اکبر رحیمی به اتهام اخلال در نظام اقتصادی و قاچاق ارز و رشا و ارتشا با عدم تودیع ۱۵۷ هزار میلیاردی در بازداشت است و اگر پرونده طولانی شده به دلیل عدم همکاری او در مرحله تحقیق بوده است و در صورتی که متهم همکاری لازم را در وقت مقرر کند پرونده سریعتا ساماندهی می‌شود و روند تحقیقات در حال انجام است.

 ماجرای  واردکردن آسیب به  خانم‌ها نفس  حاجی‌شریف و آرزو بدری

سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی درباره اقدامات دادستانی برای روشن‌شدن ابعاد ماجرای واردکردن آسیب به خانم‌ها نفس حاجی‌شریف و آرزو بدری از سوی نیروی انتظامی بر سر مسئله حجاب و نحوه برخورد با مقصران حادثه گفت: درباره خانم نفس حاجی‌شریف بلافاصله شعبه ویژه بازپرسی در دادسرای نظامی تهران تشکیل شد و با فوریت تمامی ادله جمع‌آوری و مستندسازی شد. وی ادامه داد: با همکاری خوب فراجا در این خصوص، مأمورین حاضر در صحنه شناسایی و احضار شدند. تاکنون در این پرونده مجموعا هشت نفر احضار شدند، بازجویی لازم از این افراد انجام شده و پرونده در مرحله تکمیل تحقیقات است که به موقع اطلاع‌رسانی خواهد شد. شاکیه به پزشک قانونی معرفی شده و نتیجه پزشکی قانونی هم واصل شده که موضوع در حال بررسی است.

ضارب خانم بدری  دستگیر شده

سخنگوی قوه قضائیه درباره خانم بدری گفت: براساس گزارش فراجا اساسا موضوع مرتبط با مسئله حجاب نبوده و آنچه در فضای مجازی عنوان شده یک فضاسازی رسانه‌ای است. موضوعی که مطرح بوده عدم توجه به هشدارهای پلیس و فرار از صحنه بوده و تعقیب و گریزی که رخ داده است، در این رابطه با توجه به اقدامی که مأمور انجام داده بلافاصله ضارب دستگیر شده و در حال حاضر در بازداشت موقت به سر می‌برد، پرونده در حال تحقیقات تکمیلی است که به موقع اطلاع‌رسانی درباره آن انجام می‌شود.

آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق ‌قوه قضائیه

جهانگیر درباره آخرین وضعیت پرونده فرزندان معاون اول سابق ‌قوه قضائیه گفت: این پرونده دو بخش دارد که بخش نخست مربوط به اتهام ۲۶ شخص حقیقی و یک شخص حقوقی بود که کیفرخواست به دادگاه ارسال شد و ۲۲ جلسه دادگاه هم برگزار شده است. بخش دوم مربوط به اتهام ارتشای یکی از متهمین قضائی پرونده بود و طی‌شدن تعلیق این فرد زمان‌بر بود و با تعلیقی که صورت گرفته پرونده در این بخش تکمیل شده است. وی افزود: با تقاضای متهمین قرار ارجاع به کارشناسی درخصوص بخشی از پرونده انجام شده که نظر تخصصی به دادگاه ارائه خواهد شد و امیدواریم رأی بدوی طی زمانی نزدیک توسط دادگستری اعلام شود.

رقم مربوط به پرونده فولاد مبارکه سپاهان بسیار کاهش پیدا کرده

جهانگیر با تأکید بر اینکه رقم مربوط به پرونده فولاد مبارکه سپاهان بسیار کاهش پیدا کرده است، گفت: نکته مطرح در این پرونده این است که در این پرونده فسادی اتفاق نیفتاده بلکه تاکنون آن چیزی که دستگاه قضائی و جریان دادرسی به آن دست پیدا کرده، تخلف عرضه خارج از شبکه است. در همین رابطه نیز تحقیقات در حال تکمیل است و اطلاع‌رسانی لازم در این خصوص صورت خواهد گرفت.

وی اظهار کرد: ما موظف هستیم اگر در گذشته اطلاع‌رسانی‌ها به صورتی بوده که افکار عمومی مشکل ایجاد کرده و منجر شده اعتماد عمومی کاهش پیدا کند به محض اینکه اخبار واقعی را در این خصوص دریافت کردیم‌، اطلاع‌رسانی کنیم. سخنگوی قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: پرونده که موسوم به فساد فولاد مبارکه سپاهان است باید اصلاح شود. این حق جامعه و حق مجموعه فولاد مبارکه سپاهان است که باید به آن پرداخته شود تا حقوق مادی و معنوی که ناشی از اطلاع‌رسانی‌های غلط یا برداشت‌های سوء می‌تواند باشد، منجر نشود که جریان مطمئن سرمایه‌گذاری در کشور آسیب جدی ببیند. سخنگوی قوه قضائیه در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه در فضای مجازی شایعه شده برای برخی مسئولان دولتی که رئیس ستاد یکی از نامزدها بود به دلیل استفاده از امکانات عمومی پرونده تشکیل شده است، آیا این صحت دارد؟ گفت: بررسی‌های ما از مراجع مختلف قضائی نشان می‌دهد که تاکنون در این خصوص پرونده‌ای برای شخص نام‌برده تشکیل نشده است. البته یک پرونده با شکایت شخص حقوقی در دادسرای کارکنان دولت علیه نام‌برده تشکیل شده بود که اتهامش بحث توهین بود و موضوع مورد رسیدگی قرار گرفت و در مرداد سال جاری برای این پرونده قرار منع تعقیب صادر شد. اما در حوزه اقتصادی گزارشی از نهادهای ذی‌ربط واصل نشده که اظهارنظر کنیم. در صورتی که دستگاه‌های مربوطه درخصوص ایشان یا در مورد هر کسی که خدایی نکرده در نظام جمهوری اسلامی تخطی کرده گزارشی دهد، بدون اغماض ورود خواهیم کرد. به محض شکایت به دستگاه قضائی اقدامات قانونی صورت می‌گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها