|

فیلم‌های کوتاه «چپ‌دست» و «بیست‌ویک هفته بعد» جایزه گرفتند

فیلم کوتاه «چپ‌دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب (کمپانی Chosen Image) که‌ بین شش فیلم نهایی نامزد کسب جایزه پانزدهمین فستیوال سالانه فیلم کوتاه بنیاد فرهنگ آمریکا قرار گرفته بود، توانست جایزه دوم این جشنواره را از آن خود کند. این جشنواره با همکاری موزه هنر لس‌آنجلس، دانشگاه ارواین کالیفرنیا، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه لس‌آنجلس کالیفرنیا (UCLA) برگزار شد.

فیلم‌های کوتاه «چپ‌دست»  و «بیست‌ویک هفته بعد» جایزه گرفتند

فیلم کوتاه «چپ‌دست» به نویسندگی و کارگردانی نسرین محمدپور و تهیه‌کنندگی فریبا عرب (کمپانی Chosen Image) که‌ بین شش فیلم نهایی نامزد کسب جایزه پانزدهمین فستیوال سالانه فیلم کوتاه بنیاد فرهنگ آمریکا قرار گرفته بود، توانست جایزه دوم این جشنواره را از آن خود کند. این جشنواره با همکاری موزه هنر لس‌آنجلس، دانشگاه ارواین کالیفرنیا، دانشگاه کالیفرنیای جنوبی و دانشگاه لس‌آنجلس کالیفرنیا (UCLA)  برگزار شد.

همچنین‌ فیلم کوتاه «بیست‌‌ویک هفته بعد» به کارگردانی، نویسندگی و تهیه‌کنندگی نسرین محمدپور که در ادامه حضور جهانی خود‌ به سی‌ویکمین جشنواره بین‌المللی فیلم گلدن بول آدانا راه پیدا کرده بود، توانست جایزه ویژه هیئت داوران را دریافت کند.

جشنواره فیلم گلدن بول آدانا یکی از بزرگ‌ترین جشنواره‌های کشور ترکیه با حضور و داوری کارگردان نام‌آشنای ترکیه، نوری بیگله جیلان است و از دوم تا هشتم مهرماه در شهر آدانا برگزار شد.

فریبا عرب، تهیه‌کننده فیلم کوتاه «چپ‌دست»، در آمریکا حضور داشت و این جایزه را گرفت و نسرین محمدپور، کارگردان و تهیه‌کننده «بیست‌ویک هفته بعد» نیز در آدانا ترکیه این جایزه را دریافت کرد.

بازیگران فیلم کوتاه «بیست‌ویک هفته بعد»، بنفشه ریاضی، لیلا حسین‌زاده، سودابه بهرامی‌نژاد و پریسا عسگری هستند.

«ناصدا» به تهیه‌کنندگی سارا بهرامی روی صحنه می‌رود

«ناصدا» به نویسندگی عباس جمالی، کارگردانی مهدی برومند و تهیه‌کنندگی سارا بهرامی به‌زودی روی صحنه خواهد رفت.

سارا بهرامی که فارغ‌التحصیل رشته تئاتر است، مدتی قبل با نمایش «جیب‌هایی پر از نان» روی صحنه رفت و در نخستین تجربه تهیه‌کنندگی تئاتر، در کنار مهدی برومند، «ناصدا» را به صحنه خواهند برد. «من یه زنم، صدامو می‌شنوین؟»، «متولد ۱۳۶۱»، «اگر...» و «هم‌هوایی»‌ از‌جمله آثار سارا بهرامی در مقام بازیگر تئاتر است.

پیش از این مهدی برومند نمایش پرمخاطب «خانه کاغذی» را در سال ۱۳۸۹ در مجموعه تئاتر شهر روی صحنه برد. این نمایش بار دیگر در سال ۱۳۹۴ اجرا شد و برومند پس از سال‌ها با نمایش «ناصدا» به صحنه تئاتر برمی‌گردد. او برای کارگردانی نمایش «خانه کاغذی» در بیست‌وهشتمین جشنواره تئاتر فجر، تندیس و دیپلم افتخار این جشنواره را کسب کرد.

بازیگران، محل اجرا و دیگر عوامل نمایش «ناصدا» به‌زودی  اعلام می‌شوند.

اسامی فیلم‌های دوره سوم گروه سینمای فرهنگ اعلام شد

گروه سینمایی فرهنگ کار خود را از اواسط تیر‌ماه آغاز کرد و تاکنون از 

10 فیلم با تعریف آثار سینمایی فرهنگی حمایت کرده‌ است که حاصل این حمایت اضافه‌شدن هزارو ‌۵۰۷ سانس‌ در دوره اول و هزارو 370 سانس در دوره دوم برای این فیلم‌ها بوده‌ است.

حال با اتمام دوره اول و دوم اکران، پنج فیلم در آغوش درخت، قلب رقه، روزی روزگاری آبادان، سفر پر‌ماجرا و یادگار جنوب، به عنوان فیلم‌های مورد حمایت گروه سینمایی فرهنگ در دوره سوم اعلام شدند.

گروه سینمایی فرهنگ با هدف حمایت از آثار سینمایی فرهنگی که امکان باقی‌ماندن بر پرده سینما را به صورت طولانی‌مدت ندارند و ممانعت از تسخیر گیشه توسط فیلم‌های تجاری و مهجور‌ماندن دیگر فیلم‌ها‌ تشکیل شده‌ است.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها