|

آشنایی با 5 ماده غذایی مغذی برای بهبود عملکرد اعضای بدن

همانگونه که میدانیم مواد غذایی مغذی موادی هستند که بدن برای رشد، ترمیم و عملکرد صحیح به آنها نیاز دارد. این مواد شامل کربوهیدرات‌ها، چربی‌ها، پروتئین‌ها، ویتامین‌ها و مواد معدنی می‌شوند. در این مقاله قصد داریم به 5 ماده غذایی مفید اشاره نماییم لطفا تا پایان همراه ما باشید.

آشنایی با 5 ماده غذایی مغذی برای بهبود عملکرد اعضای بدن

جو دوسر پرک

جو دوسر پرک یکی از محبوب‌ترین غلات صبحانه در سراسر جهان است. این ماده غذایی سرشار از مواد مغذی ضروری برای سلامتی است.

جو دوسر پرک را می‌توان به روش‌های مختلفی مصرف کرد. یک روش رایج برای مصرف جو دوسر پرک، تهیه آن به عنوان صبحانه است. جو دوسر پرک را می‌توان با شیر، آب یا شیر گیاهی مخلوط کرد و با میوه‌ها، آجیل‌ها یا دانه‌ها تزئین کرد.

 

جو دوسر پرک را می‌توان به عنوان میان وعده یا دسر نیز مصرف کرد. جو دوسر پرک را می‌توان با میوه‌ها، آجیل‌ها یا دانه‌ها مخلوط کرد و به صورت اسموتی یا دسر میل کرد.

جو دوسر پرک را می‌توان به عنوان جایگزین برنج یا پاستا در غذاهای مختلف استفاده کرد. جو دوسر پرک را می‌توان در سوپ‌ها، سالادها، خورش‌ها یا خوراک‌ها استفاده کرد.

جدول ارزش غذایی جو دوسر پرک

در ادامه جدول ارزش غذایی جو دوسر پرک به ازای هر 100 گرم آورده شده است:

ماده مغذی

مقدار

کالری

389

آب

8 درصد

پروتئین

16.9 گرم

کربوهیدرات

66.3 گرم

قند

0 گرم

فیبر

10.6 گرم

چربی

6.9 گرم

دانه چیا

دانه چیا یک دانه کوچک و گرد است که از گیاه چیا (Salvia hispanica) به دست می‌آید. این دانه‌ها سرشار از مواد مغذی هستند و فواید زیادی برای سلامتی دارند.

دانه چیا را می‌توان به روش‌های مختلفی مصرف کرد. یک روش رایج برای مصرف دانه چیا، اضافه کردن آن به مایعات مانند آب، آبمیوه یا شیر است. دانه چیا در آب یا مایعات دیگر به سرعت حجیم می‌شود و تبدیل به یک ژل می‌شود.

دانه چیا را می‌توان به غذاهای مختلف مانند اسموتی‌ها، سالادها، غلات صبحانه یا سوپ‌ها اضافه کرد. دانه چیا طعم خاصی ندارد و به راحتی با سایر مواد غذایی ترکیب می‌شود.

جدول ارزش غذایی دانه چیا

در ادامه جدول ارزش غذایی دانه چیا به ازای هر 100 گرم آورده شده است:

ماده مغذی

مقدار

کالری

486

آب

6 درصد

پروتئین

16.5 گرم

کربوهیدرات

42.1 گرم

قند

0 گرم

فیبر

34.4 گرم

چربی

30.7 گرم

دانه کینوا

دانه کینوا یک دانه خوراکی است که از گیاه کینوا (Chenopodium quinoa) به دست می‌آید. این دانه‌ها سرشار از مواد مغذی هستند و فواید زیادی برای سلامتی دارند.

دانه کینوا

دانه کینوا را می‌توان به روش‌های مختلفی مصرف کرد. یک روش رایج برای مصرف دانه کینوا، پختن آن است. دانه کینوا را می‌توان به صورت خام نیز مصرف کرد، اما پختن آن باعث می‌شود که طعم و بافت بهتری داشته باشد.

دانه کینوا را می‌توان به غذاهای مختلف مانند سالادها، سوپ‌ها، غلات صبحانه یا غذاهای اصلی اضافه کرد. دانه کینوا طعم خاصی ندارد و به راحتی با سایر مواد غذایی ترکیب می‌شود.

جدول ارزش غذایی دانه کینوا

در ادامه جدول ارزش غذایی دانه کینوا به ازای هر 100 گرم آورده شده است:

ماده مغذی

مقدار

کالری

364

آب

12 درصد

پروتئین

14.1 گرم

کربوهیدرات

64.1 گرم

قند

2.1 گرم

فیبر

7.1 گرم

چربی

6.3 گرم

لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یک نوع لوبیا است که از دانه‌های گیاه لوبیا سیاه (Phaseolus vulgaris) به دست می‌آید. این لوبیا‌ها به رنگ سیاه هستند و دارای طعمی قوی و خاکی هستند. لوبیا سیاه یکی از محبوب‌ترین انواع لوبیا در جهان است و در بسیاری از غذاهای سنتی استفاده می‌شود.

لوبیا سیاه را می‌توان به روش‌های مختلفی مصرف کرد. یک روش رایج برای مصرف لوبیا سیاه، پختن آن است. لوبیا سیاه را می‌توان به صورت خام نیز مصرف کرد، اما پختن آن باعث می‌شود که طعم و بافت بهتری داشته باشد.

لوبیا سیاه را می‌توان به غذاهای مختلف مانند سوپ‌ها، سالادها، خوراک‌ها یا غذاهای اصلی اضافه کرد. لوبیا سیاه طعم خاصی ندارد و به راحتی با سایر مواد غذایی ترکیب می‌شود..

ارزش غذایی لوبیا سیاه

لوبیا سیاه یک ماده غذایی مغذی است که منبع خوبی از پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. در ادامه جدول ارزش غذایی لوبیا سیاه به ازای هر 100 گرم آورده شده است:

ماده مغذی

مقدار

کالری

337

آب

11 درصد

پروتئین

20.4 گرم

کربوهیدرات

38.1 گرم

قند

1.6 گرم

فیبر

15.5 گرم

چربی

2.5 گرم

جلبک اسپیرولینا

اسپیرولینا یک جلبک سبز-آبی است که به دلیل ارزش غذایی بالای خود، به عنوان یک ماده غذایی مکمل محبوب شناخته می‌شود. این جلبک در آب‌های شیرین و شور یافت می‌شود و در مکزیک، چین، آفریقا و هند به طور گسترده کشت می‌شود

اسپیرولینا را می‌توان به صورت پودر، قرص یا کپسول مصرف کرد. پودر اسپیرولینا را می‌توان به آب، اسموتی‌ها، سالادها یا غذاهای دیگر اضافه کرد. قرص و کپسول اسپیرولینا را می‌توان به عنوان مکمل مصرف کرد.

پودر جلبک اسپیرولینا

ارزش غذایی اسپیرولینا

اسپیرولینا منبع خوبی از پروتئین، کربوهیدرات، فیبر، ویتامین‌ها و مواد معدنی است. در ادامه جدول ارزش غذایی اسپیرولینا به ازای هر 100 گرم آورده شده است:

ماده مغذی

مقدار

کالری

300

آب

8 درصد

پروتئین

57 گرم

کربوهیدرات

22 گرم

قند

1 گرم

فیبر

10 گرم

چربی

8 گرم

این محصولات غذایی را از کجا بخریم؟

همانگونه که همه میدانیم مصرف محصولات غذایی سالم و ارگانیک با سلامت ما رابطه مستقیم دارد. لذا برای تهیه مواد غذایی باید از فروشگاه ها و مراکز معتبر اقدام کنیم. محصولات غذایی شرکت اسپادانا سورن اروین با نام تجاری هانی فود شناخته میگردد. قابل ذکر است این شرکت دارای فروشگاه انلاین هست که قبل از فروش محصولات و مواد غذایی و پس از دریافت تایید سلامت از سوی ازمایشگاه های مربوطه در سایت https://honeyfood-co.com قرار میگیرند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها