|

ماجرای استیضاح و برکناری وزیر بهداشت چیست؟

جزئیات استیضاح «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت و درخواست برکناری او از وزارت بهداشت اعلام شد.

ماجرای استیضاح و برکناری وزیر بهداشت چیست؟

به گزارش شبکه شرق، معاون درمان وزارت بهداشت، درباره ماجرای استیضاح وزیر بهداشت و درخواست از رئیس‌جمهور برای برکناری عین‌اللهی، توضیحاتی داد.

«سعید کریمی»، معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، در برنامه مثبت سلامت شبکه «سلامت»، به موضوع استیضاح وزیر بهداشت که از سوی یکی از اعضای کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی دوره یازدهم مطرح شده بود، اشاره کرد و گفت: اصلاً استیضاحی در کار نبود. زیرا، با امضای ۶ نماینده مجلس، درخواست طرح استیضاح اتفاق نمی‌افتد.

او افزود: برای استیضاح، حداقل باید ۱۰ نماینده مجلس شورای اسلامی آن را امضا کنند که برای استیضاح وزیر بهداشت، فقط ۶ نماینده امضا کردند و عملاً استیضاح اتفاق نیفتد.

کریمی در واکنش به توزیع تجهیزات پزشکی به نمایندگان مجلس برای امتناع از استیضاح، گفت: وام بانک جهانی، یک معاهده بین‌المللی است که مصوبه دولت و مجلس شورای اسلامی را دارد. این وام برای مبارزه با کرونا به کشورها داده شد که بخشی از این وام در دولت قبل پرداخت شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ادامه داد: فهرست توزیع تجهیزات پزشکی بر اساس وام بانک جهانی، موجود است و می‌توانیم آن را در اختیار رسانه‌ها قرار دهیم. این موضوع در بهار ۱۴۰۱ به اتمام رسید و جالب است بدانیم که موضوع استیضاح وزیر بهداشت در دی و بهمن ۱۴۰۱ مطرح شد.

معاون درمان وزارت بهداشت، در واکنش به موضوع درخواست برکناری وزیر بهداشت نیز گفت: اصلاً موضوع برکناری وزیر بهداشت از سوی رئیس‌جمهور (ابراهیم رئیسی) مطرح نبود و موضوع کاملاً برعکس بود.

کریمی توضیح داد: رئیس سازمان نظام پزشکی در رابطه با طرح موضوع مهاجرت نخبگان، درخواست ملاقات با رئیس‌جمهور داشت که در این دیدار، افراد دیگری هم حضور داشتند و بحث‌هایی نیز مطرح شد.

 معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با اشاره به نامه‌ای که به درخواست آقای روح‌الامینی (نماینده موافق استیضاح وزیر بهداشت) نوشتند مبنی بر تشکیل کمیته راهبری و سیاست، گفت: آقای عین‌اللهی این نامه را به رئیس‌جمهور داد که در خصوص آن، دستور بدهد. آقای رئیسی هم گفتند نوشتن این نامه، خلاف قانون است و وزیر بهداشت طبق اصل ۱۳۷، مسئول است.

کریمی ادامه داد: با توجه به صحبت رئیس‌جمهور با بهنرام عین‌اللهی و حمایت ایشان از وزیر، موضوع درخواست برکناری وزیر بهداشت واقعیت نداشت.

 معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: دوستان می‌خواستند برای وزارت بهداشت تصمیم‌گیری کنند که چنین کاری، خلاف قانون است.

منبع: مهر
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها