|

0 تا 100 عمل ماموپلاستی را در این مقاله بخوانید

0 تا 100 عمل ماموپلاستی را در این مقاله بخوانید

عمل ماموپلاستی یکی از جراحی‌های سینه محسوب می‌شود که به منظور کاهش حجم و لیفت سینه‌ها انجام شده و علاوه بر زیبایی، جنبه درمانی نیز دارد. ماموپلاستی یک جراحی حساس و دقیق است که باید توسط پزشک ماهر، متخصص و با تجربه انجام شود تا علاوه بر کسب نتیجه دلخواه، احتمال مواجه شدن فرد با عوارض متعدد نیز کاهش پیدا کند. پس از انجام عمل ماموپلاستی باید توجه ویژه‌ای به اقدامات و مراقبت‌های لازم نمایید تا نتیجه مطلوب را بدست آورده و زیبایی ظاهری شما چندین برابر شود. برای آشنایی بیشتر با عمل ماموپلاستی، کاندیدای مناسب برای این عمل زیبایی سینه، عوارض احتمالی ماموپلاستی، بهترین جراح ماموپلاستی و مراقبت‌های لازم پس از انجام عمل ماموپلاستی، تا انتهای این مطلب با ما همراه شوید.

عمل ماموپلاستی چیست؟

جراحی ماموپلاستی (Mammoplasty) نوعی جراحی زیبایی و درمانی سینه است که هدف آن کوچک کردن سایز سینه‌ها و رفع مشکلات افتادگی سینه در بانوان می‌باشد. بزرگی سایز و حجم سینه در بانوان علاوه بر کاهش اعتماد به نفس آن‌ها، مشکلات متعددی را برای ایشان به وجود می‌آورد که از جمله این مشکلات می‌توان به آرتروز گردن، دیسک گردن و دیسک کمر اشاره کرد. با توجه به این موضوع، عمل ماموپلاستی انجام می‌شود تا با کاهش حجم میزان چربی موجود در پستان‌ها، فشار وارده بر گردن و کمر را کاهش داده، و ظاهر فرد را نیز زیباتر نمایند. علاوه بر این، در ماموپلاستی می‌توان عدم تقارن و برخی از نقص‌هایی که در ظاهر سینه فرد وجود دارد را نیز برطرف نمود.

چه کسانی باید عمل ماموپلاستی انجام دهند؟

همانطور که گفتیم هدف از انجام عمل ماموپلاستی، کوچک کردن سایز سینه‌ها و لیفت کردن آن‌ها می‌باشد. با توجه به این موضوع، کاندیدا مناسب برای جراحی ماموپلاستی شامل موارد زیر می‌شوند:

  • افرادی که سینه‌های بزرگی دارند

  • افرادی که سینه‌های نامتقارنی دارند

  • افرادی که سینه‌های افتاده‌ای دارند

  • افرادی که از آرتروز یا دیسک گردن به دلیل بزرگی سینه رنج می‌برند

  • افرادی که از سلامت عمومی جسمی و روانی مناسبی برخوردار باشند

ماموپلاستی چه عوارضی دارد؟

در حالت کلی عمل ماموپلاستی عوارض خاص و خطرناکی به همراه ندارد؛ اما در صورتی که به جراح نامعتبر و غیر متخصص مراجعه نمایید، به دلیل نداشتن تجربه و دانش کافی در این زمینه، می‌تواند باعث شود که عوارض جانبی متعددی برای شما ایجاد شود. در کنار این موارد، می‌توان گفت که عمل ماموپلاستی نیز ممکن است مانند هر جراحی دیگری عوارض احتمالی و جزئی به همراه داشته باشد که این عارضه بد و نامناسب جوش خوردن محل بخیه جراحی است. البته باید این مورد را نیز در نظر داشته باشید که این عارضه کاملا به شرایط پوستی فرد بستگی داشته و ارتباطی با نحوه جراحی ندارد.

مراقبت‌های بعد از ماموپلاستی

  • فرد بیمار باید تا یک هفته پس از جراحی به طور کامل استراحت کرده و از انجام هرگونه فعالیت سنگین خودداری نماید.

  • وارد کردن فشار به قفسه سینه و دست‌ها می‌تواند با باز شدن بخیه‌ها و بروز خونریزی داخلی همراه باشد.

  • وجود کبودی و تورم در ناحیه سینه پس از جراحی ماموپلاستی، امری طبیعی است و به مرور زمان از بین می‌رود.

  • پس از جراحی باید به مدت 6 هفته از یک گن کششی مخصوص استفاده شود.

  • بهتر است تا 72 ساعت از حمام کردن و مرطوب کردن ناحیه جراحی بپرهیزید.

  • به صورت مکرر و در زمان مشخص اقدام به تعویض پانسمان خود نموده و از مرطوب شدن پانسمان جلوگیری نمایید تا خطر ابتلا به عفونت کاهش پیدا کند.

بهترین جراح ماموپلاستی کدام است؟

دکتر بلال دلشاد فلوشیپ جراحی پستان

دکتر بلال دلشاد فلوشیپ فوق تخصص جراحی پستان هستند، به عنوان بهترین جراح ماموپلاستی در کرج شناخته می‌شوند که با داشتن تخصص، تجربه، دانش و مهارت کافی اقدام به انجام عمل ماموپلاستی در کرج می‌نماید. در صورتی که ساکن شهر کرج هستید و قصد انجام ماموپلاستی در کرج را دارید، می‌توانید به مطب دکتر بلال دلشاد مراجعه کرده و از مشاوره‌ها و راهنمایی‌های ایشان بهره‌مند شوید.

آیا عمل ماموپلاستی درد دارد؟

هنگام انجام جراحی ماموپلاستی، فرد تحت بیهوشی کامل قرار می‌گیرد و همین امر موجب می‌شود که هیچ دردی احساس نکند. پس از به هوش آمدن نیز مانند هر جراحی دیگری، ممکن است که بیمار درد احساس کند. در این شرایط در صورت نیاز پزشک برای شما مسکن تجویز می‌کند.

دوره نقاهت ماموپلاستی چقدر است؟

به طور معمول دوره نقاهت جراحی ماموپلاستی حدود 7 تا 14 روز است که باید در این مدت به طور کامل استراحت نمایید تا از بروز مشکلاتی مانند باز شدن بخیه‌ها و یا خونریزی داخلی جلوگیری کنید. در روزهای اول پس از جراحی احساس درد، کوفتگی و حساس شدن سینه‌ها کاملا طبیعی بوده و برای برطرف نمودن این مشکلات، پزشک برای شما داروهای لازم را تجویز می‌کند. علاوه بر این، باید توجه داشته باشید که نحوه نشستن، راه رفتن و از همه مهم‌تر نحوه خوابیدن شما از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و باید نکات مهمی را در این زمینه رعایت نمایید.

طرز خوابیدن بعد از انجام ماموپلاستی چگونه است؟

نحوه صحیح خوابیدن پس از انجام عمل ماموپلاستی از اهمیت بسیار زیادی برخوردار بوده و نیاز است که نکاتی را هنگام خوابیدن رعایت نمایید تا با مشکلات و عوارض خاصی مواجه نشوید. حداقل تا 3 هفته پس از انجام عمل ماموپلاستی، نباید به هیچ عنوان بر روی شکم یا پهلو بخوابید و فرد باید تمام مدت به پشت بخوابد؛ حتی اگر امکان خوابیدن به این شکل برای فرد وجود نداشته باشد. همچنین باید هنگام خواب بالاتنه کمی بالاتر از سطح بدن قرار گیرد تا به زخم‌ها فشاری وارد نشود. برای این کار می‌توانید یک بالش کوچک زیر بالاتنه خود قرار دهید تا کمی بالاتر از دیگر نقاط بدن قرار گیرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها