|

مروری بر رسانه های عربی / 3 اردیبهشت 1401 / 21 رمضان 1443

انتقاد گروه های فلسطینی از دیدار هیئت امریکایی با محمود عباس

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الخلیج اونلاین، روسیا الیوم،خبرگزاری رسمی عراق "واع" و العربی الجدید.

انتقاد گروه های فلسطینی از دیدار هیئت امریکایی با محمود عباس

در بررسى رسانه های عرب زبان امروز نگاهی انداختیم به عناوین روزنامه هاى الخلیج اونلاین، روسیا الیوم،خبرگزاری رسمی عراق "واع" و العربی الجدید.

در این میان العربى الجدید در گزارشى به  انتقاد گروه های فلسطینی از دیدار هیئت امریکایی با محمود عباس پرداخته است.

 

العربی الجدید: 

انتقاد گروه های فلسطینی از دیدار هیئت امریکایی با محمود عباس

گروه‌های فلسطینی از سفر هیئت امریکایی به رام‌الله و دیدار آن با «محمود عباس»، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی به‌شدت انتقاد کردند. 

جبهه دموکراتیک آزادی فلسطین، در بیانیه‌ای در واکنش به سفر هیئت وزارت خارجه امریکا به رام‌الله تأکید کرد که ملت فلسطین و نیروهای سیاسی آن به «توصیه‌های مسموم امریکا» نیازی ندارند و بلکه بیش هر زمان به اتحاد زیر سایه رهبری متحد فلسطینی که بتواند راهبرد مبارزاتی فراگیری از راه مقاومت مردمی برقرار کند و نیز به نافرمانی مدنی برای بیرون انداختن اشغالگران نیاز دارند.

در این بیانیه تأکید شده که وعده‌های پوچ امریکا از پیش از ریاست جمهوری بایدن چیزی جز وعده‌های دروغین نبود و فقط پوششی برای اشغالگری و جنایت و اجرای پروژه‌های استعماری علیه فلسطینیان بود. 

بسام الصالحی، دبیر کل حزب «الشعب» فلسطین نیز تأکید کرد که نتیجه این دیدار «صفر به توان 3» است و افزود که امریکایی‌ها حرفی جز توقف تنش ندارند اما حاضر نیستند که هیچ نقش سیاسی برای پایان دادن به اشغالگری بر عهده بگیرند.

 

روسیا الیوم:

 فرار 14 زندانی از زندان نظامی پلیس لبنان

رسانه‌های لبنانی از فرار 14 زندانی از زندان نظامی پلیس لبنان خبر دادند.

این افراد که رسانه‌های حرف اول نام‌هایشان را منتشر کرده‌اند شامل 13 لبنانی و یک سوریه‌ای می‌شوند.

نیروهای امنیتی لبنان 7 تن از فراریان را دستگیر کرده‌اند و جست‌وجو برای یافتن بقیه آنها ادامه دارد.

 

الخلیح اونلاین: 

سفیر جدید آمریکا در عربستان کیست؟

کاخ سفید اعلام کرد که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، مایکل رتنی را به عنوان سفیر در پادشاهی عربستان سعودی معرفی کرده است.

کاخ سفید در بیانیه‌ای اعلام کرد: «راتنى که به زبان عربی و فرانسوی صحبت می‌کند و اخیراً به‌عنوان کاردار سفارت ایالات متحده در سرزمینهاى اشغالى خدمت کرده است».

این بیانیه می افزاید: «مایکل راتنی به عنوان سرپرست معاون دستیار وزیر امور خارجه در امور شام، (اسرائیل) و فلسطینی ها، و فرستاده ویژه آمریکا در امور سوریه و معاون رئیس هیئت در سفارت آمریکا در قطر بود.

در بیانیه کاخ سفید آمده است: «رتنی معاون موقت مؤسسه خدمات خارجی وزارت امور خارجه ایالات متحده است و رئیس دانشکده مطالعات زبان در مؤسسه خدمات خارجی بوده و پیش از آن عضو هیئت علمی این مؤسسه دانشگاه دفاع ملی، بوده است.»

 

خبرگزاری رسمی عراق "واع":

 آغاز دومین مرحله از عملیات ضد تروریستی در غرب عراق

فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق از آغاز دومین مرحله از عملیات اراده پولادین در غرب عراق خبر داد.

عملیات اراده پولادین صبح امروز شنبه و با نظارت فرماندهی ستاد عملیات مشترک عراق در دومین مرحله خود در غرب عراق آغاز شد.

این عملیات با حضور گسترده نیروهای امنیتی عراق از جمله مرزبانی، الحشد الشعبی، نیروهای مبارزه با تروریسم، نیروهای واکنش سریع و نیروی هوایی ارتش انجام می شود.

هدف از این عملیات بازرسی و پاکسازی مناطق مختلف عراق از وجود تروریست ها است.

نیروهای امنیتی عراق برای اطمینان از عدم ظهور مجدد داعش و عناصر فراری آن، به جستجو، پاکسازی و تعقیب بقایای داعش در سراسر کشور ادامه می دهند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها