|

روزنامه جمهوری اسلامی:

اگر حکومت دینی را کارآمد می‌کردیم الان حجاب مسئله کشور نبود

روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: بدحجابی (و اخیرا بی‌حجابی) از اموری است که سالهاست نظام را با خود درگیر کرده، و راههای متعددی برای حل آن پیش گرفته شده، اما نه تنها معضل برطرف نشده بلکه کما و کیفا بر شدت آن افزوده شده است.

اگر حکومت دینی را کارآمد می‌کردیم الان حجاب مسئله کشور نبود

به گزارش شبکه شرق، روزنامه جمهوری اسلامی نوشت: حل این معضل تنها یک راه دارد. توضیح آنکه، با روشن شدن افقهای روشن پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام خمینی با شعار استقلال، آزادی، جمهوری اسلامی و برچیده شدن نظام استبدادی و سرسپرده بیگانگان، و تشکیل نظام سیاسی جدید، زنان و دختران بی‌حجاب این سرزمین گروه گروه با حجاب شده و از این نماد استقبال کردند.

 
 
برای با حجاب شدن بانوان نیاز به اجبار و الزام قانونی نبود. کارآمدی مذهب و روحانیت در برچیدن نظام شاهنشاهی و جایگزینی نظام اسلامی متکی بر آرای ملت کافی بود تا دلهای پاک دختران و زنان را به "استقبال از حجاب" وادارد، و پسران و مردان را برای دفاع از سرزمین و انقلاب به جبهه‌های نبرد و "استقبال از شهادت" گسیل دارد. نه تنها نیاز به اجبار و الزام قانونی نبود، بلکه حتی نیاز به کار فرهنگی هم نبود، زیرا عملکرد روحانیت و طیف مذهبی به تنهایی کافی بود. کارایی "عمل" به عنوان یک عامل مشوق به مراتب بیش از "حرف و سخن و تبلیغ زبانی" است.
 
اینک پس از گذشت بیش از چهار دهه از آن روزها، باز هم عاملی که می‌تواند دختران و زنان را به حجاب، و پسران و مردان گریزان از نمادهای دینی را به دین و مذهب فرابخواند، اثبات کارآمدی حکومت دینی است. 
 
اگر متولیان امر توانسته بودند کارآمدی حکومت دینی را در دنیای امروز در ابعاد گوناگون، به ویژه بعد اقتصادی و معیشتی نشان دهند، و جوان ایرانی براساس فطرت پاک خویش، با چشم خود می‌دید در دنیای امروز با وجود مکاتب متعدد، حکومتی دینی برای او و جامعه اش، زندگی، رفاه، شغل، آزادی، حق مشارکت اجتماعی و سیاسی، و آینده روشن به ارمغان آورده، از همه نمادهای دینی از جمله حجاب استقبال می‌کرد و اصلا نیازی به نیروی انتظامی و گشت ارشاد و حتی فعالیت فرهنگی ویژه‌ای در خصوص حجاب نبود. نشان دادن یک نظام سیاسی دینی موفق در ابعاد گوناگون، و الگوی کارآمد، بهترین تبلیغ برای دین و مذهب بود.
 
مهمترین دغدغه امام خمینی در اواخر عمر شریف شان "کارآمدی حکومت دینی" بود، ولی افسوس که روحانیت و متولیان امور این دغدغه را جدی نگرفتند، یا برای اثبات کارآمدی به کجراهه رفتند، و همین عامل دین گریزی طیف وسیعی از دختران و پسران این سرزمین است.
 
در شرایط کنونی سخنرانی و خطبه جمعه و کار فرهنگی، یا زبان تهدید و مانند آن کارایی ندارد، بی‌جهت نیروی خود را در این عرصه‌ها نباید صرف کرد.
باید از نقطه‌ای که دچار انحراف شدیم، باز گردیم و بر عناصری که می‌تواند نظام را کارآمد گرداند، و مردم را به آینده امیدوار سازد، متمرکز شویم. عرصه را برای مشارکت همگان در عرصه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، و اقتصادی بگشاییم؛ از انحصارطلبی و حذف یکدیگر دست برداریم؛ سیاست تعامل با دنیا را در پیش گیریم، و در پی حل مشکلات داخلی برآییم، و....
 
اگر جمهوری اسلامی بتواند نظامی کارآمد و الگو در زمینه‌های مختلف بسازد و در مقابل دیدگان فرزندان این سرزمین بگذارد، آن روز گروه گروه از دین، نمادهای دینی و حکومت دینی استقبال خواهند کرد. "یدخلون فی دین‌الله افواجا". به امید آن روز.
 
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها