|

تعطیلی یک بانک روسی در امارات به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

بانک مرکزی امارات متحده عربی امروز اعلام کرد که یک بانک روسی که شامل تحریم‌های آمریکا قرار گرفته باید به فعالیت خود در ابوظبی پایان دهد.

تعطیلی یک بانک روسی در امارات به دلیل تحریم‌های آمریکا علیه روسیه

به گزارش شبکه شرق، بانک مرکزی امارات متحده عربی امروز اعلام کرد که یک بانک روسی که شامل تحریم‌های آمریکا قرار گرفته باید به فعالیت خود در ابوظبی پایان دهد. بانک «ام تی سی» که سال گذشته مجوز فعالیت در امارات را دریافت کرده بود یکی از حدود ۲۰۰ نهاد و شخصیت حقیقی بود که ماه گذشته و همزمان با اولین سالگرد حمله روسیه به اوکراین از سوی آمریکا تحریم شدند.

بانک «ام تی سی» که سال گذشته مجوز فعالیت در امارات را دریافت کرده بود یکی از حدود ۲۰۰ نهاد و شخصیت حقیقی بود که ماه گذشته و همزمان با اولین سالگرد حمله روسیه به اوکراین از سوی آمریکا تحریم شدند.

بانک مرکزی امارات متحده عربی امروز جمعه اعلام کرد که تصمیم گرفته مجوز فعالیت بانک ام تی سی را لغو و شعبه آن در ابوظبی را طی شش ماه تعطیل کند.

گفته شده که این تصمیم در پی بررسی وضعیت جدید این بانک و خطرات تحریمی مرتبط با بانک گرفته شده است.

بانک مرکزی امارات متحده عربی میگوید که در طول دوره شش ماهه برای تعطیل این بانک روسی، افتتاح حسابهای جدید و انجام هر گونه تراکنش مالی به جز تسویه تعهدات قبلی ممنوع خواهد بود.

دولت امارات متحده عربی در قبال مساله حمله روسیه به اوکراین موضعی تقریبا بی‌طرفانه گرفته است و پس از حمله روسیه به اوکراین هزاران روس به امارات متحده عربی نقل مکان کردند.

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها