|

اسراییل: هیچ کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهیم کرد

منابع و کارشناسان صهیونیستی طی روزهای اخیر مدعی شده بودند که برای قدرت گرفتن تشکیلات خودگردان فلسطین و در نتیجه ادامه هماهنگی امنیتی رام‌الله با تل‌آویو، باید به این نهاد کمک مالی کرد.

اسراییل: هیچ کمک مالی به تشکیلات خودگردان فلسطین نخواهیم کرد

به گزارش شبکه شرق، خبرگزاری اسپوتنیک اما به نقل از بزالل اسموتریچ وزیر دارایی رژیم صهیونیستی گزارش داد که وی با هر گونه کمک مالی به تشکیلات خودگردان مخالف است و اجازه نخواهد داد هیچ پول یا تسهیلات مالی به دست این نهاد فلسطینی برسد.

تشکیلات خودگردان طی سالهای اخیر هماهنگی امنیتی مستمری با صهیونیستها داشته است، ولی اخیرا، پس از تجاوز همه‌جانبه نظامیان اسرائیلی به اردوگاه جنین، مدعی شد که به این هماهنگی پایان داده است. البته تشکیلات خودگردان پیش از این هم بارها مدعی توقف هماهنگی با صهیونیستها شده بود.

اسموتریچ این اظهارات را پیش از برگزاری جلسه هفتگی کابینه صهیونیستی مطرح کرد. این جلسه، یکشنبه‌های هر هفته به ریاست بنیامین نتانیاهو برگزار می‌شود. رسانه‌های اسرائیلی روز گذشته مدعی شدند که کابینه نتانیاهو قصد دارد یک منطقه صنعتی در شهر «ترقومیا» در کرانه باختری برای تشکیلات خودگردان احداث کند.

به گزارش این رسانه‌ها، تل‌آویو همچنین قصد داشته است با توسعه میدان گازی «مارین» که در سواحل نوار غزه قرار دارد، موافقت کند. در واقع ادعای صهیونیستها این بود که مسئولان اسرائیلی به این نتیجه رسیده‌اند که باید تشکیلات خودگردان را در برابر گروههای مقاومت فلسطین تقویت کنند تا هماهنگی امنیتی همچنان ادامه داشته باشد.

مردم و گروههای مقاومت فلسطین بارها به هماهنگیها و همکاریهای تشکیلات خودگردان با رژیم صهیونیستی اعتراض و آن را محکوم کرده‌اند. اخیرا نیز  پس از عقب‌نشینی ارتش صهیونیستی از شهر جنین در شمال کرانه باختری، شهروندان فلسطینی به مقر تشکیلات خودگردان در رام‌الله حمله کردند.

این حملات به نشانه اعتراض به همکاری‌های امنیتی تشکیلات خودگردان و رژیم صهیونیستی و سکوت تشکیلات در برابر جنایات صهیونیستها صورت گرفت. در زمان حمله دو روزه رژیم صهیونیستی به شهر جنین، تشکیلات خودگردان فلسطین تنها به صدور بیانیه‌های هشدارآمیز علیه رژیم صهیونیستی اکتفا کرده بود.

 

منبع: فارس
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها