معینالدین سعیدی نماینده مجلس:
عرش خدا از بیحجابی میلرزد یا از بانکداری ربوی؟
نماینده مردم چابهار در مجلس معتقد است روش مقابله با حجاب هیچ خروجی نخواهد داشت.
به گزارش شبکه شرق، نماینده مردم چابهار در مجلس روش کنونی دستگاههای اجرایی برای مقابله با بیحجابی را بیحاصل میداند.
مهمترین بخشهای گفتگوی معینالدین سعیدی را میخوانید:
این روشها تاکنون چه خروجی برای جامعه ما داشته است؟ اگر شرایط فرهنگی به زعم ما مناسب نیست، اگر معتقدیم که قاطبه مساجد ما بسته است، علتش چیست؟ این روشها که همیشه بوده و ما این شرایط را همیشه داشتیم، خروجیاش کجا بوده؟
پس باید بازگردیم به بازنگری در این روشها، چراکه این شیوهها هرگز منجر به دیندار کردن مردم نشدند بلکه باعث زده شدن مردم از دین شدهاند، این یک واقعیت است.
نهادهایی که اعتبارات میلیاردی دارند در بحث مباحث فرهنگی و تبیین فلسفه حجاب و عفاف آنها کجا هستند؟ چه کار کردند؟ از بیتالمال به اینها پول دادیم و نتیجهاش چیست؟
از سوی دیگر ما مشکلات و مباحث خیلی مهمتری داریم، نظام بانکداری ما واقعا یکی از ربویترین بانکداریهای دنیاست چرا آنجا این اندازه حساسیت نداریم، عرش الهی با فساد چندهزار میلیارد تومانی بیشتر میلرزد تا مشخص شدن موی چند دختر.
من هم مثل هر ایرانی مسلمانی معتقدم باید فضای جامعه، فضای اسلامی باشد، من هم معتقدم که کشف حجاب یک حرام شرعی و سیاسی است، ولی حساسیتهای ما نسبت به مسائلی مانند زبالهگردی کودکان، مثل قبرخوابی و مشکلات عدیدهای که در حوزه فساد مسئولین داریم، در دوروییها یا در بحث ربا که حکم محاربه با خدا را دارد هم آیا همینقدر است؟
از سوی دیگر برخی افراد صحبتهایی را مطرح میکنند که گاها آدم احساس میکند که انگار در پازل دشمن دارند حرکت میکنند. میگوید که خانم بیحجاب بیصاحب است.
تو چه حقی داری که در مورد بانوان این سرزمین اینطور حرف میزنی؟ این روشها جز گریزان کردن مردم از دین چه عایدی داشته است؟
بنده معتقدم به جای اینکه بیاییم با این روشها سعی کنیم مردم را به زور محجبه کنیم، برویم در سیاستهای فرهنگی خودمان بازنگری کنیم.
شما رویه حضرت آقا را مشاهده کردید که ایشان به نمایشگاه کتاب رفتند و با یک دختری که شاید حجابش از نظر خیلیها ایراد دارد صحبت کردند؛ ما باید منش ایشان و شهید سلیمانی را ببینیم و الگو قرار دهیم، به ویژه در این برهه از زمانی.
من معتقدم کسانی که با این روشها میخواهند موجب اعتلای فلسفه حجاب و عفاف شوند از اساس دارند راه را اشتباه میروند، مضاف بر اینکه ابدا اینگونه نیست که حجاب مترادف با عفاف باشد، این دوگانه به نظر من از اساس اشکال دارد.