|

قانون «منع خرید مسکن در فلوریدا» توسط اتباع ایرانی به چالش کشیده شد

در پی تصویب قانون جدیدی در فلوریدا که خرید خانه و زمین را برای شهروندان چین، ایران، روسیه و چند کشور دیگر محدود کرده، وکیل چینی‌تبارها در دادگاه فدرال گفته است که این قانون نقض قانون اساسی آمریکا است.

قانون «منع خرید مسکن در فلوریدا» توسط اتباع ایرانی به چالش کشیده شد

به گزارش شبکه شرق، در پی تصویب قانون جدیدی در فلوریدا که خرید خانه و زمین را برای شهروندان چین، ایران، روسیه و چند کشور دیگر محدود کرده، وکیل چینی‌تبار‌ها در دادگاه فدرال گفته است که این قانون نقض قانون اساسی آمریکا است.

وکلای شهروندان چینی ساکن فلوریدا روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه در دادگاه فدرال آمریکا گفت ممنوعیت خرید مسکن برای شهرندان چینی و برخی دیگر از کشور‌ها در تناقض با قوانین فدرال منع تبعیض مسکن است.

وکلای شهروندان چینی ساکن فلوریدا روز سه‌شنبه ۲۸ تیرماه در دادگاه فدرال آمریکا گفت ممنوعیت خرید مسکن برای شهرندان چینی و برخی دیگر از کشورها در تناقض با قوانین فدرال منع تبعیض مسکن است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، قانون جدید ایالت فلوریدا که از ابتدای ماه ژوئیه اجرایی شد شهروندان هفت کشور از جمله ایران و چین را که شهروند آمریکا نیستند و یا گرین کارت ندارند، از مالکیت ملک یا زمین در «زمین‌های حساس» ایالت فلوریدا منع می‌کند.

دوم خرداد امسال چهار شاکی چینی که اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا آن‌ها را نمایندگی می‌کند، علیه قانون جدید به دادگاه فدرال شکایت کرده بودند.

در حالی که برخی دیگر از ایالت‌های آمریکا قوانین منع خرید زمین‌های کشاورزی را دارند، اشلی گروسکی، وکیل اتحادیه آزادی‌های مدنی آمریکا، می‌گوید: قانون جدید ایالت فلوریدا «افراطی» است و برابر دانستن شهروندان چینی با حزب کمونیست چین تبعیض آشکار علیه چینی‌تبارها است.

گروسکی در ادامه به دادگاه فدرال گفته است هیچ مدرکی وجود ندارد که چینی‌تبارهای ساکن آمریکا تهدیدی برای امنیت ملی باشند.

او به آلن وینسور، قاضی دادگاه فدرال، گفت قانون جدید فلوریدا بسیار غیرعادی و عجیب است.

قانون جدید ایالت فلوریدا خرید مسکن و زمین کشاورزی در فاصله ۱۶ کیلومتری از تاسیسات نظامی و زیرساخت‌های حیاتی کشور را برای شهروندان چندین کشور ممنوع کرده است.

 

منبع: انتخاب
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها