|

آلمان به دنبال جذب نیروی کار متخصص هندی

گزارش ها نشان می دهد که دولت آلمان، به دنبال جذب نیروی کار متخصص هندی است و برای این هدف پرستاران در اولویت قرار دارند.

آلمان به دنبال جذب نیروی کار متخصص هندی

به گزارش شبکه شرق، «هوبرتوس هایل»، وزیر کار آلمان، در سفر خود به هند برای شرکت در یکی از نشست های گروه ۲۰ بود، با پرستاران آموزش دیده در تیرووانتاپورام، مرکز ایالت کرالا در جنوب هند، دیدار کرد، به نظر می رسد هدف از این دیدار تلاش بین المللی برای جذب و استخدام نیروی کار متخصص به آلمان، بوده است.

آژانس کار فدرال آلمان و انجمن آلمانی برای همکاری های بین المللی از سال ۲۰۲۲، نیروی پرستاری قابل توجهی را از کرالا استخدام کرده اند، بهداشت و درمان تنها یکی از بخش هایی است که این کشور با کمبود نیروی کار مواجه است.

هیل در بیانیه‌ای گفت: از سفر به هند استفاده می‌کنم تا در مورد پتانسیل نیروی کار ماهر هند بیشتر بدانم و آلمان را به عنوان مکانی جذاب با شرایط کاری و زندگی خوب به شهروندان هندی معرفی کنم.

برای تسهیل فرآیند جذب نیروی کار، دولت آلمان مقررات ویزا را برای شهروندان هندی تسهیل و روند شناسایی مدارک خارجی را ساده کرده است، این حرکت با هدف آسان کردن ورود و ادغام متخصصان ماهر است و باعث می‌شود پرستاران هندی کار در آلمان را جذاب‌تر ببینند.

در ماه فوریه، «اولاف شولتس»، صدراعظم آلمان، از هدف گذاری آلمان را برای ساده سازی قوانین ویزای کار برای کارشناسان فناوری اطلاعات هند، با توجه به تقاضای بالای شرکت های آلمانی برای جذب متخصص توسعه نرم افزار خبر داد. این طرح شامل نوسازی فرآیند صدور ویزا و تسهیل قوانین دیگر است تا آلمان به مقصدی جذاب تر برای نیروی کار ماهر فناوری اطلاعات هند تبدیل شود.

آلمان قانون جدیدی را برای تسهیل ورود کارگران ماهر از کشورهای ثالث به تصویب رسانده است این قانون که قرار است در اول مارس ۲۰۲۴ اجرا شود، قوانین ساده‌تر و تسهیل‌تری را برای کارگران کشورهای دیگر برای بازدید از آلمان با هدف پیدا کردن کار وعده می‌دهد.

تلاش های دولت آلمان برای جذب کارگران ماهر از هند نتایج مثبتی به همراه داشته است، بر اساس داده های دولت، آلمان در سال گذشته میلادی این کشور بیش از ۱۴ هزار ویزای کار برای اتباع هند صادر کرده است که نسبت به سال های گذشته افزایش قابل توجهی داشته است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها