|

انتقاد وزیر تعاون از بی‌ثباتی مدیریتی و تحمیل نیروی کار در پتروشیمی آبادان

وزیر تعاون،کار و رفاه اجتماعی در پاسخ به سوال نماینده آبادان عدم ثبات مدیریتی و تحمیل نیروی انسانی را از چالش‌های جدی پتروشیمی آبادان خواند.

انتقاد وزیر تعاون از بی‌ثباتی مدیریتی و تحمیل نیروی کار در پتروشیمی آبادان

به گزارش شبکه شرق، در جلسه علنی روز یکشنبه (۲ مرداد) مجلس شورای اسلامی بررسی سوال محفوظی از وزیر تعاون در دستور کار صحن علنی مجلس قرار گرفت.

 سید صولت مرتضوی در جلسه علنی مجلس شورای اسلامی و در پاسخ به سوال سید مجتبی محفوظی نماینده آبادان پیرامون علت بی‌برنامگی در شرکت شستا و تاپیکو بیان کرد: شرکت سرمایه‌ گذاری تامین اجتماعی به عنوان هلدینگ چند رشته‌ای با سرمایه‌ گذاری در حوزه‌های مختلف در حال فعالیت بوده و جایگاه شستا در اقتصاد ملی یک درصد و دارای سهم هفت درصدی از بازار سهام کشور می‌باشد.

وی ادامه داد: راهبرد حرکت از بنگاهداری به سمت سرمایه‌داری راهبرد صیانت از ثروت ذینفعان با بعد سرمایه‌ گذاری و رشد اقتصادی، راهبرد بهره‌مندی از فرصت‌های بهینه بین‌المللی، راهبرد نوآوری، چابک سازی و مولد سازی دارایی‌ها، راهبرد شفافیت و مبارزه با فساد و راهبرد توانمند سازی نیروی انسانی مبتنی بر تعهد و تخصص و راهبرد مدیریت یکپارچه است.

وزیر تعاون گفت: سوال نماینده آبادان به پتروشیمی بر می‌گردد،عدم ثبات مدیریتی در این واحد نفتی از چالش های جدی است سه مدیر در این پتروشیمی تغییر کرده است و تلاش می شود مدیر چهارم هم تغییر کند.

وی تراکم زیاد نیروی انسانی را از چالش‌های مهم این پتروشیمی خواند و ادامه داد: این مجموعه با ۷۰۰ نفر نیرو باید کار کند اما بالغ بر ۱۵۰۰ نیرو بر این مجموعه تحمیل شده است، فرسودگی ماشین آلات و عدم سرمایه گذاری نیز از مشکلات اساسی پتروشیمی آبادان است.

صولت مرتضوی ادامه داد: افزایش سرمایه، تعمیرات اساسی، راه اندازی خط انتقال اتیلن و جایگزینی واحد ۳۰۰ از برنامه های جدی برای توسعه این پتروشیمی است.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها