|

العالم فی 60 ثانیة

از مبارزه با بیابان زایی در امارات و امضای توافق‌نامه تولید پهپاد بین عربستان و ترکیه تا رشد سامخ قطر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الشرق، الصباح، الخلیج اونلاین و خبرگزاری رسمی عربستان (واس).

از  مبارزه با بیابان زایی در امارات و امضای توافق‌نامه  تولید پهپاد بین عربستان و ترکیه تا رشد سامخ قطر
خبرنگار: ذلفا معیل

 

الامارات الیوم: 

مبارزه با بیابان زایی در امارات با فناوری های مدرن

سیستم کار یکپارچه مبارزه با بیابان زایی و افزایش فضای سبز طی دهه های گذشته توانسته است به دستاوردهای برجسته ای در امارات  دست یابد علیرغم شرایط اقلیمی سختی که از آن رنج می برد، توانسته اثرات معضل بیابان زایی را مهار و از پیامدهای زیانبار زیست محیطی آن بکاهد. 

این کار را امارات با درجه حرارت و رطوبت بالا و میزان بارندگی پایین انجام داده است با توجه به اینکه حدود 80 درصد مساحت امارات را بیابان تشکیل می دهد، این کشور به کنوانسیون سازمان ملل متحد برای مبارزه با بیابان زایی،باهدف استراتژی ملی مبارزه با بیابان زایی برای تضمین اکوسیستم های سالم و استفاده پایدار از زمین با هدف خنثی سازی اثرات ناشی از بیابان زایی پیوست. 

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس): 

امضای توافق‌نامه بومی‌سازی صنایع تولید پهپاد میان عربستان و ترکیه 

شرکت‌های عربستانی و ترکیه‌ای یک توافق‌نامه و دو تفاهم‌نامه درباره بومی‌سازی صنایع تولید پهپاد و نظام‌های تسلیحاتی مربوط به آن در خاک عربستان امضا کردند.

این اسناد میان چند شرکت عربستانی فعال در عرصه صنایع نظامی و دفاعی و شرکت‌های مشابه در ترکیه با حضور وزیر دفاع عربستان امضا شد.

امضای این اسناد تکمیل توافق‌نامه‌هایی است که حدود دو هفته پیش با شرکت ترکیه‌ای بایکار امضا شد و هدف از آن افزایش توان دفاعی عربستان است.

در این مراسم، شرکت صنایع نظامی عربستان (SAMI) توافق‌نامه‌ای برای تولید بومی پهپاد با شرکت ترکیه‌ای «بایکار» امضا کرد که شامل تولید سیستم‌های الکترونیک و قطعه‌های مکانیکی و بدنه پهپاد و نیز پشتیبانی و آموزش می‌شود.

 

الشرق: 

رشد بخش خصوصی غیرنفتی قطر برای ششمین ماه متوالی

بخش خصوصی غیر نفتی قطر برای ششمین ماه متوالی با افزایش سفارش های جدید، شاخص های تولید و اشتغال و همچنین فعالیت های خرید، شاهد رشد بوده است.

فعالیت تجاری شرکت های بخش خصوصی غیر مرتبط با انرژی در قطر در ماه گذشته بهبود یافته به گونه ای که شاخص مدیران خرید اندکی افزایش یافته و به 54 واحد در ماه ژوئیه رسیده است در حالی که در ماه ژوئن 53.8 واحد بود.

شاخص اصلی مدیران خرید مرکز مالی قطر یک شاخص ترکیبی از عملکرد شرکت‌های بخش خصوصی غیر انرژی است و بر اساس شاخص های سفارشات جدید، تولید، اشتغال، زمان تحویل تامین کننده و موجودی خرید محاسبه می شود.

 

الخلیج اونلاین: 

محمد صلاح در راه  الاتحاد عربستان ؟

یک روزنامه عربستانی از ورود باشگاه الاتحاد عربستان به مذاکرات «جدی» برای خرید محمد صلاح، ستاره مصری باشگاه لیورپول در فصل نقل و انتقالات تابستانی خبر داد.

یک منبع نزدیک به محمد صلاح بر وجود مذاکرات بین این ستاره لیورپول با باشگاه الاتحاد عربستان تاکید کرد و افزود: این آن چیزی است که می توانم بگویم، تا این لحظه جزئیات بیشتری در اختیار ندارم.

این منبع اعلام داشت: صلاح هنوز حرف های زیادی برای گفتن در لیگ جزیره (انگلیس) دارد. روزنامه عربستانی درباره این پیشنهاد گفته که مبلغ آن 180 میلیون یورو برای مدت دو فصل به علاوه 60 میلیون پوند انگلیس برای خرید باقی مانده قرارداد محمد صلاح با باشگاه لیورپول است.

 

الصباح:

 اجرای قانون تامین اجتماعی در عراق 

 وزارت کار و امور اجتماعی عراق اعلام کرد که از ماه سپتامبر سال جاری، قانون تامین اجتماعی عراق اجرایی می شود.

این قانون که در ماه مارس تصویب شده، شامل همه کارگران و جامعه مادران و بیکاران می شود.

کاظم العطوانی، مشاور رسانه ای وزیر کار عراق گفت که قانون تامین اجتماعی مهم ترین قانون به شمار می رود و به مجموعه گسترده ای از کارگران بخش خصوصی خدمت می کند.

وی افزود که انتظار می رود رئیس جمهور عراق طی روزهای آتی با قانون تامین اجتماعی موافقت کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها