|

العالم فی 60 ثانیة

از اولین شهر آب بازیافتی جهان و گشت و گذار رونالدو با دشداشه تا 4 میلیون کارمند، 9 میلیون حقوق‌بگیر

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،روسیا الیوم، البیان امارات، شفق نیوز،الفرات نیوز و عربیة نیوز 24.

از اولین شهر آب بازیافتی جهان و  گشت و گذار رونالدو با دشداشه تا 4 میلیون کارمند، 9 میلیون حقوق‌بگیر
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: 

دبی اولین شهر جهان در زمینه  آب بازیافتی

دبی به طور پیوسته به سمت تقویت موقعیت خود به عنوان یک محرک پیشرو در ابتکارات سبز، استقرار و استفاده از راه حل های انرژی های تجدیدپذیر، گذار به سمت اقتصاد سبز، راه حل های پایدار و حفظ محیط زیست حرکت می کند.

 در زمینه آب بازیافتی ، دبی برای دستیابی به اهداف استراتژی مدیریت تقاضای انرژی 2030 که توسط شورای عالی انرژی دبی راه اندازی شده است، پیش می رود که هدف آن کاهش 30 درصدی تقاضا برای برق و آب تا سال 2030 و دستیابی به حداکثر سود است. دبی یکی از شهرهایی است که در زمینه استفاده از آب بازیافتی تقریباً به طور کامل  در جهان پیشتاز است، به طوری که میزان استفاده مجدد از آب تصفیه شده به 90 درصد می رسد که درصد بالایی در این زمینه است و شهرداری دبی در این زمینه دارای جایگاه برجسته و مهمی بود.

 

روسیا الیوم:

 گشت و گذار رونالدو با دشداشه در خیابان‌های ریاض 

ویدئویی از کریستیانو رونالدو، ستاره فوتبال جهان در ریاض منتشر شده است که در حین خروج از منزل خود دشداشه (لباس عربی) به تن دارد.

در این ویدئو رونالدو که دشداشه سفید به تن دارد، کیفش را در دست گرفته و در حال قدم زدن است. کاربران شبکه های اجتماعی این را نشانه احترام رونالدو به فرهنگ ها و سنت های عربستان دانستند. پیش از این نیز رونالدو لباس سنتی عربستان را به تن کرده و در مراسم رقص شمشیر این کشور به مناسبت روز ملی شرکت کرده بود.

 

شفق نیوز: 

کشف منطقه باستانی با قدمت بیش از 2 هزار و 500 سال در سلیمانیه

استانداری سلیمانیه در اقلیم کردستان عراق اعلام کرد که یک موقعیت باستانی که بیش از 2 هزار و 500 سال قدمت دارد، در منطقه تل یاسین از توابع ناحیه تانجرو کشف شد. 

هوال ابوبکر، استاندار سلیمانیه گفت که پس از یک هفته تلاش، تیم باستان شناسی ژاپنی، این مناطق باستانی را در تل یاسین کشف کرد،تاریخ این آثار باستانی به بیش از 2 هزار و 500 سال گذشته باز می گردد و شامل بقایای منازل، کوچه، قبور و سایر اشیا است. بقایای کشف شده در این منطقه به صورت مهندسی شده و به واسطه سنگ ساخته شده بود.

 

الفرات نیوز: 

4 میلیون کارمند، 9 میلیون حقوق‌بگیر در عراق

کمیسیون مالی پارلمان عراق از وجود 300 هزار کارمند خیالی در این کشور خبر داد.

جمال کوجر، عضو کمیسیون مالی پارلمان عراق گفت: بیش از 250 هزار کارمند بیش از یک حقوق دریافت می کنند و برخی از آنان 6 حقوق دریافت می کند. همچنین حدود 300 هزار کارمند عراقی نمی دانند در کدام اداره دولتی هستند.

وی خاطرنشان کرد که تعداد کارمندان رسمی دولتی عراق با تعداد حقوق بگیران در این کشور متفاوت است؛ چراکه حدود 4 میلیون و 74 هزار کارمند در ادارات و نهادهای عراق مشغول کار هستند اما در حال حاضر حدود 9 میلیون نفر با عناوین مختلف از جمله بازنشسته، خانواده شهدا، بهزیستی، زندانیان سیاسی و غیره حقوق دریافت می کنند.

 

عربیة نیوز 24: 

رونمایی عمان از پروژه شهر هوشمند سلطان هیثم 

حکومت عمان از یک طرح بلندپروازانه برای ساخت یک شهر هوشمند با ظرفیت 100 هزار نفر در بیرون مسقط رونمایی کرد.

این شهر که «سلطان هیثم» نامیده شده در زمینی به وسعت 14.8 کیلومتر مربع ساخته می‌شود و طراحی آن را شرکت مهندسی معماری امریکایی Owings and Merrill برعهده داشته است. در این طرح 20 هزار خانه و یک دانشگاه و چند مسجد و مدرسه و مرکز درمانی گنجانده شده است.

ساخت این پروژه قرار است از سال آینده کلید بخورد و ظرف 4 سال به بهره‌برداری برسد. شرکت امریکایی طراح این پروژه تأکید کرده که این شهر یک مرکز سرزنده با خانه‌های باکیفیت با قیمت‌های مناسب و امکان حمل و نقل هوشمند خواهد بود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها