|

العالم فی 60 ثانیة

از جابجایی 14 میلیون مسافر در سه ماه و خرید منچسنریونایتد تا رقابت ارمنستان و اوکراین بر سر عکاظ

​در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،البیان امارات ، خبرگزاری یمنی سبا، الشرق،الصباح و الخلیج اونلاین.

از جابجایی 14 میلیون مسافر در سه ماه و خرید منچسنریونایتد تا رقابت ارمنستان و اوکراین بر سر عکاظ
خبرنگار: ذلفا معیل

البیان امارات: 

جابجایی 14 میلیون مسافر توسط خطوط هوایی امارات در 3 ماه 

خطوط هوایی امارات، بزرگترین شرکت هواپیمایی بین‌المللی جهان، یکی از قوی‌ترین تابستان‌ها را از نظر ترافیک مسافری با بیش از 14 میلیون مسافر، با میانگین ظرفیت صندلی بیش از 80 درصد بین ژوئن تا آگوست 2023 به ثبت رساند.

روند رزرو امارات در ماه های آینده نشان می دهد که تقاضای قوی برای سفرهای بین المللی در سراسر جهان ادامه دارد.

 دبی همچنین در ماه های تابستان جذابیت بسیار خوبی در بین مسافران حفظ کرد، زیرا دو میلیون مشتری برای لذت بردن از جاذبه ها و رویدادهایی که در طول سال برگزار می شود به این شهر آمدند. 

مهم‌ترین بازارهایی که بازدیدکنندگان از دبی با پروازهای امارات در ماه‌های تابستان از آنجا می‌آمدند، ازانگلیس، هند، آلمان، پاکستان، عربستان سعودی، چین، مصر و کویت بودند. 

 

الشرق:

تاجر قطری منچستر یونایتد را می‌خرد

روزنامه انگلیسی سان خبر داد که جاسم بن حمد، تاجر قطری، توانسته موافقت خرید باشگاه منچستر یونایتد را کسب کند.

در این گزارش آمده است که خانواده امریکایی مالک این باشگاه انگلیس، با پیشنهاد سرمایه گذاری این جاسم بن حمد به ارزش 6 میلیارد پوند موافقت کرده است.

موعد اعلام قرارداد و خرید این باشگاه توسط جاسم بن حمد، نیمه ماه اکتبر اعلام شده است.خانواده امریکایی مالک باشگاه منچستر یونایتد پس از آنکه بدهی های سنگینی را برای این باشگاه برجا گذاشت، سود هنگفتی به دست خواهد آورد.

 

الصباح: 

رقابت ارمنستان و اوکراین بر سر بهره‌برداری از عکاظ

یک عضو کمیسیون نفت و گاز مجلس عراق از رقابت دو شرکت ارمنستانی و اوکراینی برای امضای قرارداد بهره‌برداری از میدان گازی عکاز خبر داد.

علی المشکور عضو کمیسیون نفت و گاز مجلس عراق، گفته که به جای شرکت کوگاز، دو شرکت ارمنستانی و اوکراینی در حال رقابت برای امضای قرارداد نهایی هستند.

همزمان یک مقام در وزارت نفت عراق به این گفت که مذاکرات با شرکت‌های معتبر جهانی برای پیمانکاری در این پروژه به جای شرکت کوگاز جریان دارد و افزود که میدان گازی عکاظ ذخایر گازی بسیار عظیمی دارد که بسیاری شرکت‌ها را به سرمایه‌گذاری در آن متمایل کرده است ومی‌توان حدس زد که این میدان گازی به یکی از منابع اصلی تأمین گاز برای نیروگاه‌های برقی مرکز و جنوب و غرب عراق تبدیل شود.

 

خبرگزاری یمنی سبا:

 توافق دولت یمن با امارات در حوزه ارتباطات و اینترنت

کابینه دولت عدن با طرح پیش نویس تاسیس یک شرکت مشترک با امارات در حوزه ارتباطات برای ارائه خدمات تلفن همراه و اینترنت در یمن موافقت کرد.

تصویب پیش نویس این توافقنامه که روز دوشنبه مورد بررسی قرار گرفت، با توجه به پیش نویس امضا شده بین شرکت مخابرات یمن و شرکت اماراتی NX و اعطای مجوز ارائه خدمات تلفن همراه و بهره برداری و صدور مجوز طیف فرکانسی صورت گرفت.

وزیر ارتباطات وفناوری اطلاعات و وزیر امور حقوقی دولت عدن پیش نویس این توافقنامه و محتوای فنی، مالی و اقتصادی و نیز مطالعات امکان سنجی اقتصادی آن را به کابینه ارائه کرد.

موافقت دولت عدن با این توافقنامه جنجال زیادی در یمن به همراه داشت.

 

الخلیج اونلاین: اولین نشست کمیته هماهنگی سیاسی عربستان و عمان

نخستین نشست کمیته هماهنگی سیاسی و دیپلماتیک عربستان و عمان در ریاض برگزار شد.در این نشست، جوانب مختلف روابط دوجانبه بین عربستان و عمان و راه های تقویت آن بررسی شد.

عمان و عربستان درباره شماری از مسائل منطقه ای و بین المللی دارای اهمیت مشترک تبادل نظر کردند.ریاست این نشست را سعود بن محمد الساطی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه عربستان و خلیفه بن علی الحارثی، معاون امور سیاسی وزارت خارجه عمان برعهده داشتند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها