|

سفیر اسرائیل در ترکیه:

اولویت ما پاسخ به حمله است

سفیر اسرائیل در ترکیه گفت: هنوز برای گفتگو درباره میانجی‌گری زود است.

اولویت ما پاسخ به حمله است

به گزارش شبکه شرق، سفیر اسرائیل در ترکیه می‌گوید هنوز برای گفتگو درباره میانجی‌گری زود است.

رویترز نوشت: «ایریت لیلیان» سفیر اسرائیل در ترکیه، امروز یکشنبه گفت: هنوز برای صحبت در مورد پیشنهادهای میانجیگری بین اسرائیل و گروه حماس زود است و افزود این حملات نشان می‌دهد که حماس نباید در ترکیه یا جای دیگر حضور داشته باشد.

روز شنبه، حماس حمله ای را علیه اسرائیل آغاز کرد که اسرائیل در پاسخ به آن قول «انتقام قدرتمندانه» داد. با این حال همه کارشناسان و آگاهان روابط در خاورمیانه معتقدند حمله حماس به شدت غافلگیرانه و بی‌سابقه بوده است.

پس از اینکه ترکیه اعلام کرد با همه طرف‌ها در تماس است و آماده تنش‌زدایی است؛ لیلیان در یک کنفرانس خبری گفت: اولویت اسرائیل پاسخ به حمله است. میانجیگری در مقطع زمانی متفاوتی انجام می شود. در حال حاضر، متأسفانه در حال شمارش کشته شدگان هستیم، تلاش می کنیم مجروحان را درمان کنیم، حتی نمی دانیم تعداد شهروندان ربوده شده چقدر است.

این دیپلمات اسراییلی افزود: ما می خواهیم همه افراد ربوده شده را ببینیم که به خانه می آیند و می خواهیم آرامش به اسرائیل و منطقه بازگردد. پس از آن می توان در مورد میانجی گری و اینکه چه کسانی قرار است در این میانجی گری نقش بازی کنند صحبت کنیم.

 

منبع: شفقنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها