|

العالم فی 60 ثانیة

از رتبه بندی دانشگاه های امارات تا قطار هیدروژنی در عربستان

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الجزیره، روسیا الیوم، الخلیج اونلاین، الامارات الیوم و الصباح.

از رتبه بندی دانشگاه های امارات تا قطار هیدروژنی در عربستان
خبرنگار: ذلفا معیل

به گزارش شبکه شرق، در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، الجزیره، روسیا الیوم، الخلیج اونلاین، الامارات الیوم و الصباح.

الامارات الیوم:

  6 دانشگاه اماراتی در جمع دانشگاه های برتر جهان 

دانشگاه های امارات متحده عربی به یک مقصد آموزشی برای دانشجویان و دانشگاهیان بین المللی تبدیل شده اند. 

شش دانشگاه اماراتی بر اساس طبقه بندی بنیاد تایمز در سال 2024 در بین 1000 دانشگاه برتر جهان قرار گرفتند علاوه بر دانشگاه آمریکایی شارجه این دانشگاه‌ها شامل دانشگاه ابوظبی، دانشگاه امارات ، دانشگاه خلیفه، دانشگاه شارجه و دانشگاه زاید بودند. 

دانشگاه ابوظبی رتبه اول پس از آن دانشگاه خلیفه در رتبه دوم و دانشگاه امارات در رتبه سوم، دانشگاه شارجه رتبه چهارم، دانشگاه زاید رتبه پنجم ، و دانشگاه آمریکایی شارجه در رتبه ششم قرار گرفتند.فهرست 10 دانشگاه برتر جهان شامل هفت دانشگاه آمریکایی و سه دانشگاه بریتانیایی است که دانشگاه آکسفورد در رتبه اول جهان قرار دارد.

روسیا الیوم: 

حزب الله در صورت تعرض اسرائیل به لبنان وارد جنگ خواهد شد

عبدالله بو حبیب، وزیر خارجه لبنان گفت که حزب الله به دولت لبنان وعده داد تنها در صورت تعرض اسرائیل به لبنان وارد جنگ شود.

وی افزود که اسرائیل نباید جنگ با حماس در غزه و اطراف آن را گسترش دهد.وزیر خارجه لبنان اشاره کرد که انفجار اوضاع در نوار غزه خطرناک است و دلیل آن استکبار اسرائیل و تعرض دائم آن به ملت فلسطین است.

وی گفت که پیش از حمله حزب الله به مواضع اسرائیل در مزارع شبعا، حزب الله به دولت وعده داد تا زمانی که اسرائیل به لبنان تعرض نکند، وارد جنگ نخواهد شد،حزب الله یک مساله منطقه ای است نه یک مساله مربوط به لبنان که دولت لبنان بتواند آن را حل کند.

الجزیره: 

طوفان الأقصی در سومین روز

 درگیری‌ها میان نیروهای فلسطینی غزه و ارتش اسرائیل پس از آغاز عملیات «طوفان الأقصی» وارد سومین روز خود شد.

در حالی که  اسرائیل به حملات خود به مناطق گوناگون نوار غزه ادامه می‌دهد، نیروهای گردان‌های عزالدین قسام نیز به حملات راکتی خود به سمت اسرائیل ادامه می‌دهند.

روزنامه «یدیعوت احرونوت» در گزارشی تأکید کرد که برآوردها نشان می‌دهد که تعداد کشتگان اسرائیل در این عملیات به هزار نفر رسیده و شمار اسیران اسرائیلی نیز بیش از 150 نفر است.

در غزه، وزارت بهداشت فلسطین از شهادت 413 تن از جمله 78 کودک و زخمی شدن 2300 تن از جمله 120 کودک در حملات اسرائیل به نوار غزه خبر داد.

الخلیج اونلاین:

 رویا فروشی عربستان یا واقعیت؟

عبدالعزیز بن سلمان، وزیر نیروی عربستان اعلام کرد که هفته آینده تست آزمایشی قطار هیدروژنی در این کشور انجام می شود و در ماه های آینده، عربستان صاحب نخستین قطار هیدروژنی در خاورمیانه خواهد بود.

این سخنان وزیر نیروی عربستان در جریان آغاز فعالیت های هفته آب و هوا در خاورمیانه و شمال آفریقا که توسط عربستان و با همکاری دبیرخانه سازمان ملل متحد برگزار شده، بیان شد.

وزیر عربستانی تاکید کرد که شهر ریاض شاهد یک تحول جدی و بزرگ است که بازتاب تغییری است که در گوشه و کنار کشور روی آن کار می شود.

ریاض اکنون در حال تبدیل شدن به شهری جذاب تر، جوان تر و مصمم تر است و به شهر امید و شادی و شهر آینده تبدیل می شود.

الصباح: 

افزایش توان صادرات نفتی عراق 

شرکت نفت بصره اعلام کرد که توان صادرات نفتی عراق تا سال 2025 به بیش از 5 میلیون بشکه در روز برسد.

عبدالکریم الشمخانی مدیرکل شرکت نفت بصره گفت که پروژه خط لوله سوم دریایی که اخیرا قرارداد آن بسته شده موقعیت شاخص عراق در بازارهای جهانی را تقویت می‌کند و توان صادرات نفتی عراق را تا سال 2025 به بیش از 5 میلیون بشکه در روز می‌رساند.

وی افزود که این شرکت برای افزایش تولید نفت با صدور مجوزهای جدید از سال 2024 تلاش می‌کند و تأکید کرد که میانگین صادرات نفت خام عراق از بنادر نفتی بصره به بیش از 3.5 میلیون بشکه در روز رسیده است.

شرکت نفت بصره اخیرا قراردادی با شرکت هلندی «رویال پوسکالیس» برای کشیدن خط لوله با ظرفیت 2 میلیون بشکه امضا کرده که ظرف 400 روز اجرا خواهد شد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها