|

اسرائیل گذرگاه رفح را بمباران کرد

وزارت کشور نوار غزه اعلام کرد: 🔹 هواپیماهای اسرائیلی گذرگاه رفح میان فلسطین و مصر بمباران کردند و مانع ورود و خروج مسافران شدند./

اسرائیل گذرگاه رفح را بمباران کرد

به گزارش شبکه شرق، وزارت جنگ اسراییل برخلاف اظهارات سخنگوی ارتش این رژیم درباره امن بودن گذرگاه رفح، این گذرگاه در مرز غزه با مصر را نیز بمباران کرد.

روزنامه آمریکایی «واشنگتن پست» از بمباران گذرگاه رفح در مرز سرزمین های اشغالی و مصر خبر داد و نوشت: این گذرگاه تنها گذرگاه ممکن برای انتقال مواد غذایی به غزه بود و بقیه گذرگاه ها، پیشتر، توسط اسرائیل بسته شده بودند.

این در حالی است که «ریچارد هچ» سخنگوی ارتش اسراییل امروز صبح از مردم غزه خواسته بود تا برای در امان ماندن از حملات، از طریق گذرگاه رفح به مصر بروند.

ارتش اسراییل که سابقه طولانی در کشتن خبرنگاران یا استفاده از آنها به عنوان سپر انسانی دارد، امروز تعدادی از روزنامه نگاران رسانه های بین المللی را برای دیدار از مناطق جنگی در جنوب سرزمین های اشغالی در مرز غزه، به این منطقه برد.

روزنامه اسراییلی «تایمز اسرائیل» در عین حال، نوشت: وزارت جنگ به خبرنگاران رسانه های اسرائیل اجازه حضور در این منطقه جنگی را نداد.

بر اثر حملات نظامیان اسراییلی به نوار غزه و کرانه باختری تا این لحظه ۷۸۸ نفر کشته و ۴ هزار و ۱۰۰ تن دیگر زخمی شدند.

با آغاز چهارمین روز از عملیات «طوفان الأقصی»، ارتش اسراییل مدعی شد که کنترل کامل منطقه «غلاف غزه» را به دست گرفته است.

ارتش اسراییل صبح امروز (سه‌شنبه ۱۰ اکتبر) در بیانیه‌ای مدعی شد که منطقه غلاف غزه شاهد حضور فلسطینیان نیست و هیچ نشانه‌ای از وجود تونل‌های زیرزمینی از این منطقه به داخل غزه وجود ندارد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها