|

العالم فی 60 ثانیة

از ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی منطقه تا معاون دستیار وزیر خارجه امریکا در امور عراق و ایران در بغداد

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین، خبرگزاری رسمی عربستان، الجزیره، الخلیج اونلاین، الشرق الأوسط و خبرگزاری رسمی عراق.

از ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی منطقه تا معاون دستیار وزیر خارجه امریکا در امور عراق و ایران در بغداد
خبرنگار: ذلفا معیل

 

خبرگزاری رسمی عربستان (واس):

گفت‌وگوی ولیعهد عربستان با محمود عباس و السیسی و ملک عبدالله

ولیعهد عربستان در گفت‌وگوی تلفنی با رئیس تشکیلات خودگردان فلسطینی تأکید کرد که برای جلوگیری از گسترش دامنه نزاع غزه در منطقه تلاش می‌کند وعربستان در کنار ملت فلسطین برای دستیابی به حقوق مشروعش و تحقق آمال و مطالباتش و تحقق صلح عادلانه و دائمی می‌ایستد.

وی افزود که عربستان در تماس با همه طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای برای توقف تنش جاری و جلوگیری از گسترش آن تلاش و بر ضرورت پایبندی به قوانین انسانی و خودداری از هدف قرار دادن غیر نظامیان تأکید می‌کند.

بن سلمان همچنین در گفت‌وگوی تلفنی با عبدالفتاح السیسی رئیس جمهور مصر و نیز ملک عبدالله دوم پادشاه اردن بر ضرورت افزایش تلاش‌ها برای توقف تنش در غزه و جلوگیری از گسترش آن در منطقه تأکید کرد.

 

 

الخلیج اونلاین:

 ساخت بزرگترین مجتمع پتروشیمی منطقه

شرکت «انرژی قطر» و شرکت شیمیایی «چورون فیلیپس» از دریافت 4.4 میلیارد دلار برای پروژه پتروشیمی راس لیفان خبر دادند.

این پروژه عبارت از مجتمع صنعتی یکپارچه برای تولید مواد آلی و پلی اتیلن در شهرک صنعتی رأس لیفان است.

سعد الکعبی، وزیر مشاور قطر در امور انرژی در این باره گفت: این بسته تامین مالی از الزامات پذیره نویسی فراتر بوده و این گواه مهمی بر اعتماد جامعه مالی به قطر و صنایع انرژی و پتروشیمی آن است.این مجتمع مجموع تولید قطر در حوزه پتروشیمی را به حدود 14 میلیون تن در سال افزایش می دهد. تصمیم نهایی برای سرمایه گذاری در این طرح ژانویه سال جاری اعلام شد.

 

الجزیره: 

طوفان الأقصی در چهارمین روز

در حملات اسرائیل به نوار غزه و کرانه باختری تاکنون 788 تن شهید و 4 هزار و 100 تن  مجروح شدند.

وزارت بهداشت فلسطین روز سه شنبه اعلام کرد: بر اثر حملات نیروهای اسرائیلی به نوار غزه و کرانه باختری تا این لحظه 788 نفر کشته و 4 هزار و 100 تن دیگر زخمی شدند.

با آغاز چهارمین روز از عملیات «طوفان الأقصی»، ارتش اسرائیل اعلام کرد که کنترل کامل منطقه «غلاف غزه» را به دست گرفته است.

ارتش اسرائیل صبح امروز در بیانیه‌ای اعلام کرد که منطقه غلاف غزه شاهد حضور فلسطینیان نیست و هیچ نشانه‌ای از وجود تونل‌های زیرزمینی از این منطقه به داخل غزه وجود ندارد.

 

الشرق الوسط: 

اسرائیل تولید گاز در میدان گازی «تمار» متوقف کرد

وزارت انرژی اسرائیل از توقف موقت تولید گاز در میدان گازی «تمار» در نزدیکی ساحل جنوبی خبر داد. شرکت امریکایی «چورون» که پیمانکار این میدان گازی است اعلام کرد که از وزارت انرژی اسرائیل دستور گرفته که عملیات تولید گاز را متوقف کند.

میدان گازی تمار از منابع اصلی تأمین سوخت نیروگاه‌های برق و صنایع در اسرائیل است و بخشی از تولید این میدان به اردن و مصر صادر می‌شود.

وزارت انرژی اسرائیل نیز اعلام کرد که در پی تنش در مرزهای جنوبی دستگاه دفاعی اسرائیل دستور توقف موقت تولید در میدان گازی تمار را داده است و افزود که جایگزین‌هایی را برای تأمین نیازهای سوخت کشور در نظر گرفته است.

 

خبرگزاری رسمی عراق: 

معاون دستیار وزیر خارجه امریکا در امور عراق و ایران در بغداد

وزارت خارجه امریکا بر حمایت از تلاش های محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق در مبارزه با فساد و بهبود بخش مالی تاکید کرد.

ویکتوریا تیلور، معاون دستیار وزیر خارجه امریکا در امور عراق و ایران گفت که این نخستین سفر من به عراق است و من از اینکه در عراق برای تقویت روابط میان دو کشور حضور دارم، خرسندم.

وی افزود که روابط عراق با امریکا، استراتژیک و بلندمدت است و ما از نبرد السودانی با فساد که هدف بسیار خوب و اولویت مشترکی است حمایت می کنیم.

تیلور تصریح کرد که واشنگتن از تلاش های نخست وزیر عراق در بهبود بخش مالی و شفاف کردن آن حمایت می کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها