|

العالم فی 60 ثانیة

از حضور دو فیلم ایرانى در جشنواره دریای سرخ تا پنجمین روز طوفان الأقصی

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، الجزیره ، البیان امارات، روسیا الیوم و الصباح عراق.

از حضور دو فیلم ایرانى در جشنواره دریای سرخ  تا پنجمین روز طوفان الأقصی
خبرنگار: ذلفا معیل

 

البیان امارات: 

89 درصد از مدیران امارات انتظار رشد درآمد دارند

یک مطالعه جدید نشان داد که مدیران اجرایی در امارات انتظار دارند که درآمد و سود شرکت هایشان در دو سال آینده رشد کند. گزارش "چشم انداز توسعه منابع انسانی 2023" عمیق انتظارات شرکت ها و کارکنان از بخش های منابع انسانی و میزان توانایی این بخش ها در برآورده ساختن آنها را تحلیل مى‌کند.

این مطالعه نشان داد که 89 درصد از مدیران در امارات انتظار دارند سود شرکت‌هایشان افزایش یابد و درصد مشابهی از آنها انتظار رشد درآمد دارند. 

67 درصد از مدیران انتظار دارند سرمایه‌گذاری‌های مربوط به محیط‌زیست را افزایش دهند.

در عین حال، 80 درصد از این مدیران بر این باورند که سازمان‌هایشان تعداد کارکنان خود را افزایش دهند.

 

عکاظ عربستان:

حضور دو فیلم ایرانى در جشنواره دریای سرخ 

جشنواره بین‌المللی فیلم دریای سرخ  که  از 30 نوامبر تا 9 دسامبر در جده برگزار می شود میزبان فیلم‌هایی از فیلم‌سازان حرفه‌ای از قاره‌های آسیا و آفریقا است.

شعار جشنواره  امسال «داستان تو، جشنواره تو» است.، در این جشنواره فیلمسازان نوظهور و مطرحى از کشورهای مختلف مانند سنگاپور، سنگال، قزاقستان، پاکستان حضور دارند. 

 در فیلم های بین المللی انتخاب شده برای بخش فیلم کوتاه امسال نام دو فیلم ایرانی به نام هاى تایتانیک به کارگردانی فرنوش صمدی و فیلم چمدان به کارگردانی سامان حسین پور و آکو زندکریمی که داستان یک پناهنده کرد را روایت می کند که از خانواده و وطن خود دور است که  کیفش را در وسط شهر دزدیده اند ، به چشم می خورد.

 

الصباح: 

تسهیلات عراق به کشورها برای مشارکت در پروژه جاده توسعه

تحادیه اتاق های بازرگانی عراق اشاره کرد که عراق تسهیلات فراوانی برای کشورها جهت مشارکت در پروژه «جاده توسعه» ارائه می دهد.

عبدالرزاق الزهیری، رئیس اتحادیه اتاق های بازرگانی عراق گفت که محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق بر استفاده از این فرصت تمرکز کرده است.

وی بیان کرد که وضعیت عراق در ارتباط با جهان خوب است و باید از این فرصت برای احداث جاده توسعه و اجرای آن در این زمان استفاده کرد.

الزهیری افزود که عراق تسهیلات گسترده ای به کشورهای جهان برای ترانزیت ارائه کرده و بسیاری از هزینه ها را برای همه کشورها به ویژه کشورهای همجوار کاهش داده است، این پروژه، سود آور خواهد بود، و عراق باید بر کشورهای مهم که آینده دارند از جمله چین و هند تمرکز کند.

 

الجزیره: 

طوفان الأقصی در پنجمین روز

با ادامه درگیری‌ها میان اسرائیل و نیروهای فلسطینی در نوار غزه برای پنجمین روز پیاپی، وزارت بهداشت فلسطین  شمار قربانیان را 1055 شهید و 5184 زخمی اعلام کرد در حالی که شمار تلفات اسرائیل به 1200 تن افزایش یافت.

در ادامه درگیری‌ها دفتر سازمان ملل در فلسطین (انروا) اعلام کرد که 250 هزار فلسطینی در داخل غزه آوار شده‌اند که اکثرشان در مدارس تابع سازمان ملل در شرایط بسیار سخت به سر می‌برند.

آنتونی بلینکن وزیر خارجه امریکا گفت که در گفت‌وگو با رون درمر وزیر امور راهبردی اسرائیل بر «حمایت بی شائبه امریکا از حق اسرائیل در دفاع از خود» تأکید کرده است.

 

روسیا الیوم: 

صادرات  27 ساله گاز قطر به فرانسه

شرکت انرژی قطر و شرکت توتال فرانسه، دو توافق خرید و فروش بلند مدت در حوزه گاز طبیعی مایع امضا کردند.

به موجب این دو توافق، قطر از سال 2026 و به مدت 27 سال، و سالانه 3.5 میلیون تن گاز طبیعی مایع به فرانسه صادر می کند.

گاز طبیعی مایع از سوی دو شرکت مشترک انرژی قطر و توتال انرژیز که در پروژه توسعه میدان گازی الشمال سهم دارند، به جنوب فرانسه ارسال خواهد شد.

این دو توافق از سوی سعد بن شریده الکعبی، وزیر انرژی و مدیرعامل شرکت انرژی قطر و پاتریک پویانیه، رئیس هیئت مدیره و مدیر عامل توتال انرژیز امضا شد.

قطر می کوشد که توان تولید گاز خود را تا پایان دهه کنونی با 60 درصد افزایش به 126 میلیون تُن افزایش دهد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها