|

تقلای انگلیس برای مهار تحرکات ضد اسرائیلی

دولت انگلیس در ادامه حمایت تمام قد از اسرائیل، ضمن اعمال محدودیت برای اهتزاز پرچم فلسطین و سردادن شعار آزادی این کشور، از غول‌های اینترنتی خواست که محتواهای مرتبط با حمایت از نیروهای مقاومت فلسطینی را نیز حذف کنند.

تقلای انگلیس برای مهار تحرکات ضد اسرائیلی

 

به گزارش شبکه شرق، وزیر علوم، نوآوری و فناوری انگلیس مدیران ارشد شرکت‌های ایکس (توئیتر سابق)، گوگل، متا (فیس‌بوک سابق) و اسنپ‌چت را احضار کرد تا محدودیت‌های جدید دولت لندن را به آن‌ها اعلام کند.

میشل دونلن با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت که هدف او از برگزاری این جلسه، اطمینان از حذف محتواهای مرتبط با آنچه او اقدامات تروریستی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) نامید، است.

وی افزود: «من یک جلسه فوری با شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی تشکیل دادم تا اطمینان حاصل کنم که هرگونه محتوای خشونت‌آمیز ناشی از اقدامات حماس در اسرائیل از پلتفرم‌های آنها حذف شود.»

دولت انگلیس از آغاز عملیات طوفان الاقصی، ضمن محکوم کردن نیروهای مقاومت، با اسرائیل اعلام همبستگی کرده است. در همین پیوند جیمز کلورلی وزیر امور خارجه انگلیس امروز راهی فلسطین اشغالی شده تا در دیدار با مقام‌های اسرائیلی، مواضع لندن را تشریح و از آنچه حق تل‌آویو برای دفاع از خود نامید حمایت کند.

از سویی وزیر کشور انگلیس دیروز قوانین برگزاری تجمعات ضد اسرائیلی در این کشور را محدود و به افسران ارشد پلیس دستور داد که با هرگونه حمایت از نیروهای مقاومت فلسطین برخورد کند.

وزیر کشور انگلیس در این نامه از دستگاه امنیت این کشور خواست که انگیزه نمایش پرچم فلسطین را مد نظر قرار دهد و مدعی شد: رفتارهایی که مشروع به‌نظر می‌رسد، به عنوان مثال اهتزاز پرچم فلسطین، ممکن است در برخی شرایط مشروع نباشد؛ مانند زمانی که این اقدام به‌منزله تمجید از عملیات تروریستی حماس است.

وی در همین پیوند شعار مشهور «از رودخانه تا دریا، فلسطین آزاد خواهد شد» را نماد خشونت و ابراز تمایل برای حذف اسرائیل از نقشه جهان توصیف کرد.

این درحالی است که دوشنبه شب گذشته صدها نفر از هواداران فلسطین مقابل سفارت اسرائیل در لندن تجمع اعتراضی برپا کرده و ضمن اعلام همبستگی با مردم فلسطین، خواستار پایان اشغال‌گری در این منطقه شدند. شرکت کنندگان در این حرکت اعتراضی، حمایت خود را از عملیات نیروهای مقاومت با اهتزاز پرچم فلسطین و فریاد آزادی فلسطین به نمایش گذاشتند.

طبق برنامه اعلام شده هواداران فلسطین قرار است روز شنبه آتی نیز در مرکز لندن تظاهرات کنند. وزیر امور خارجه انگلیس دیروز با طرح این ادعا که برگزاری تظاهرات ضد اسرائیلی جامعه یهودیان ساکن انگلیس را نگران کرده است مدعی شد: لزومی به تظاهرات نیست؛ این‌کار باعث پریشانی (یهودیان) می‌شود. وی در گفت‌ وگو با شبکه خبری اسکای، شرایط منطقه را حساس و دشوار توصیف کرد و افزود: از (هواداران فلسطین) می‌خواهم که سکوت کنند.

با این حال متولیان تظاهرات روز شنبه تاکید دارند که تحرکات دولت لندن مهر تائیدی بر لزوم حمایت از فلسطین و ضرورت حضور در تجمّعات ضد اسرائیلی است. ساعاتی پیش انتشار کلیپ ویدیویی از یک فعال فلسطینی که از ساختمان شورای شهر شفیلد برای پایین کشیدن پرچم اسرائیل بالارفت و پرچم فلسطین را جایگزین کرد خبرساز شد.

 نیروهای مقاومت فلسطین از شنبه ۱۵ مهرماه برابر با هفتم اکتبر ۲۰۲۳ عملیات همه جانبه و بی نظیری با نام «طوفان الاقصی» را از غزه (جنوب فلسطین) علیه مواضع اسرائیل در سرزمین‌های اشغالی آغاز کرده‌اند.

با آغاز عملیات و حملات نیروهای مقاومت فلسطین فقط در ۲۰ دقیقه، پنج هزار راکت به سمت مواضع اسرائیلی‌ها روانه شد و هم‌زمان با آن پاراگلایدرهای حماس بر فراز سرزمین‌های اشغالی به پرواز درآمدند تا آسمان برای اشغالگران ناامن‌تر از همیشه شود.

منابع خبری دقایقی پیش اعلام کردند که با نفوذ ۱۵ تا ۲۰ پهپاد لبنانی به شمال فلسطین اشغالی، آژیر هشدار حمله در همه مناطق و شهرک‌های اسرائیلی در شمال فلسطین اشغالی به صدا درآمده است. در پی این اتفاق، شرکت هواپیمایی انگلیس تمام پروازهای خود به تل‌آویو را به حالت تعلیق درآورد.

 

منبع: ایرنا
 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها