|

العالم فی 60 ثانیة

از تشویق شرکت‌های روسی تا سفر محمود عباس به اردن

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، الجزیره ، البیان امارات، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق.

از تشویق شرکت‌های روسی تا سفر محمود عباس به اردن
خبرنگار: ذلفا معیل

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، الجزیره ، البیان امارات، روسیا الیوم و خبرگزاری رسمی عراق.

عکاظ عربستان: 

تشویق شرکت‌های روسی براى بازگشایی دفتر درعربستان 

طارق القحطانی، رئیس شورای بازرگانی عربستان و روسیه، گفت  که این شورا در تلاش است تا شرکت‌های روسی را تشویق کند تا مقر خود را در این کشور باز کنند و از جمله اولویت‌های این شورا، انتقال و بومی‌سازی فناوری‌های پیشرفته روسیه به این کشور است.

وی اعلام کرد که کار برای انعقاد و امضای تعدادی از مشارکت‌ها و قراردادهای صنعتی عربستان و روسیه در حال انجام است و همچنین مقدمات سفر هیئت بزرگی از صاحبان و شرکت‌های روسی به ریاض در نوامبر آینده در حال انجام است.

از جمله بخش های مورد نظر برای همکاری می توان به صنایع سبک و سنگین، حمل و نقل دریایی و هوایی، زیرساخت و پیمانکاری، کشاورزی، مالی، تامین میلگرد، مواد غذایی و دارویی اشاره کرد.

البیان: 

اجرای آزمایشی سیستم جدید حمل و نقل عمومى در ابوظبی

مرکز حمل و نقل عمومى اداره شهرداری ها و حمل و نقل در امارت ابوظبی از آغاز عملیات آزمایشی سیستم حمل و نقل عمومى در ابوظبی در چارچوب توسعه یکپارچه و هوشمند خبر داد.

این مرکز با تایید اینکه تیم های ذیربط تلاش های کیفی خود را برای تهیه زیرساختی یکپارچه، بسیار کارآمد و با کیفیت به منظور تضمین بالاترین سطح ایمنی مسافران انجام دادند، توضیح داد که مرحله آزمایشی این پروژه با بهره برداری از اتوبوس های سیستم حمل و نقل عمومى آغاز شد.

که یک سیستم حمل و نقل سریع بدون راه آهن را فراهم می کند و از داده های کاداستر و مکانی استفاده می کند که  با استفاده از هوش مصنوعی، مرحله جدید و متمایز توسعه فنی در بخش حمل و نقل را ایجاد می کند.

الجزیره: 

ششمین روز طوفان الاقصی

وزارت بهداشت فلسطین در غزه از شهادت 1354 فلسطینی از زمان آغاز حمله اسرائیل به غزه خبر داد. در پی این حملات، 6 هزار و 49 فلسطینی نیز مجروح شدند.

پیش از این حمله اسرائیل به یک منزل مسکونی در اردوگاه الشاطئ در غزب غزه منجر به شهادت 10 نفر و زخمی شدن ده ها نفر شد.

اسرائیل مجددا مناطق مسکونی در غرب نوار غزه از جمله حی الکرامه را هدف حمله قرار داده بود.

ارتش اسرائیل نیز اعلام کرده بود که حملات گسترده ای را علیه اهداف حماس در نوار غزه آغاز کرده است.

براساس اعلام سازمان ملل متحد، تاکنون 338 هزار نفر در غزه و در پی بمباران مناطق مسکونی توسط اسرائیل آواره شدند.

خبرگزاری رسمی عراق: 

عراق به دنبال انرژی تجدید پذیر

حیان عبدالغنی، وزیر نفت عراق تاکید کرد که کشورش به دنبال تعیین مسیرهای مهم برای سرمایه گذاری انرژی تجدید پذیر است.

وی در ششمین نشست هفته انرژی روسیه بر اهمیت همکاری بین المللی برای مقابله با چالش های اقلیمی و کاهش انتشار گازهای گلخانه ای و متنوع سازی منابع انرژی تاکید کرد.

عبدالغنی اشاره کرد که عراق سعی دارد، مسیرهای مهم سرمایه گذاری انرژی تجدید پذیر را شناسایی و انرژی سوخت را به انرژی پاک تبدیل کند تا تولید ملی از طریق افزایش و حمایت از پروژه های سرمایه گذاری علاوه بر تداوم و افزایش تولید نفت خام تقویت شود. 

روسیا الیوم: 

سفر محمود عباس به اردن 

 محمود عباس، رئیس‌ تشکیلات خودگردان فلسطین صبح روز پنجشنبه برای دیدار با عبدالله دوم، پادشاه اردن و آنتونی بلینکن، وزیر امور خارجه امریکا و گفت و گو درباره وضعیت نوار غزه وارد اردن شد.

ماجد فرج رئیس سازمان اطلاعات فلسطین و حسین الشیخ، دبیر کمیته اجرایی سازمان آزادی بخش فلسطین، وی را در سفر به اردن همراهی می کنند.

شبکه 12 اسرائیل گزارش داد که وزیر امور خارجه امریکا با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امان، پایتخت این کشور دیدار خواهد کرد. آنتونی بلینکن، وزیر خارجه امریکا پیشتر طی سفری رسمی وارد اسرائیل شد و پس از آن قرار است به اردن سفر کند.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها