|

العالم فی 60 ثانیة

از طرح جدید فرودگاه ابها عربستان تا درآمد یک میلیارد درهمى امارات از گردشگرى سلامت

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،عکاظ عربستان، الجزیره ، الامارات الیوم، الحره و خبرگزاری رسمی عراق.

از طرح جدید فرودگاه ابها  عربستان تا درآمد یک میلیارد درهمى امارات از گردشگرى سلامت
خبرنگار: الهام یوسفی

عکاظ عربستان: 

فرودگاه ابها سالانه بیش از 13 میلیون مسافر را در خود جای می دهد 

محمد بن سلمان ولیعهدعربستان  از راه اندازی طرح کلی فرودگاه بین المللی جدید ابها خبر دادند. فرودگاه جدید ابها با هویتی معماری مطابق با میراث منطقه عسیر ساخته خواهد شد. 

مساحت سالن استراحت این فرودگاه به 65 هزار متر مربع می رسد، علاوه بر ساخت پل های مسافربری، ایجاد پل های جدید سکوها و سلف سرویس ها برای تکمیل و تسهیل مراحل سفر و ساخت پارکینگ هایی با ظرفیت بالا دارای طراحی معماری متمایزی است که با گذشت زمان منسوخ نمی شود.

فاز اول این فرودگاه  قرار است تا سال 2028 تکمیل شود. این فرودگاه می تواند سالانه بیش از 13 میلیون مسافر را جابجا کند وسالانه بیش از 90000 پرواز انجام دهد. 

 

الامارات الیوم:

 دبی سال گذشته پذیرای 674000 گردشگر سلامت بود

بخش سلامت در دبی شاهد رونق استثنایی پی در پی در زیرساخت ها و فناوری خود است.  خدمات پزشکی و سیستم مراقبت های بهداشتی در دبی با ارائه بهترین قابلیت ها و ارتقای آمادگی بخش پزشکی با ارائه امکانات بهداشتی پیشرفته و با صلاحیت بالا در حال پیشرفت چشمگیری در جهت تثبیت موقعیت امارات به عنوان مقصد جهانی پیشرو در این زمینه است. 

دبی طی سال 2022 پذیرای 674000 گردشگر سلامت بوده که بازدهی اقتصادی نزدیک به یک میلیارد درهم داشته است.

عوض صغیر الکتبی، مدیر کل سازمان بهداشت دبی، تأیید کرد که بخش بهداشت در دبی شاهد رونق های استثنایی پی در پی در زیرساخت ها، فناوری، امکانات پزشکی، سیستم های پیشرفته و راه حل های هوشمند است. -

 

الجزیره:

 هفتمین روز طوفان الاقصی

وزارت بهداشت فلسطین در نوار غزه در تازه‌ترین بیانیه خود اعلام کرد که شمار شهدای غزه از آغاز نبرد طوفان الاقصی به 1572 نفر رسیده است. این وزارتخانه شمار مجروحان را هم 7626 نفر اعلام کرد.

شمار کشته شدگان اسرائیلی از آغاز نبرد طوفان الاقصی به هزار و 300 نفر و تعداد مجروحان نیز به بیش از 3 هزار و 300 نفر رسید.

صندوق کودکان سازمان ملل متحد (یونیسف) روز جمعه اعلام کرد تاکنون 447 کودک فلسطینی در غزه کشته شده اند و احتمال افزایش این تعداد وجود دارد.

 

خبرگزاری رسمی عراق: صادرات عراق به کویت

سازمان کل گمرک عراق اعلام کرد که محصولات تولید داخل از طریق مرکز گمرک گذرگاه مرزی سفوان به کویت صادر می شود.

این سازمان در بیانیه ای اعلام کرد که صادرات محصولات ملی را از طریق گذرگاه مرزی سفوان به کویت آغاز کرده است. سازمان کل گمرک عراق اشاره کرد که پس از تکمیل اقدامات قانونی، صادرات علوفه و آجر سفید به کویت انجام شد. سازمان مذکور به تسهیل اقدامات برای صادرات در جهت تشویق به صادرات محصولات ملی، صنعت گران و کشاورزان عراقی اشاره کرد.

 

الحره: 

دیدار پادشاه اردن با عباس و بلینکن

محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین، در دیدار با عبدالله دوم، پادشاه اردن بر مخالفت خود با کشتار غیرنظامیان در درگیری ها میان اسرائیل و جنبش حماس تاکید کرد. 

عباس گفت که با اقدامات مربوط به کشتار غیر نظامیان یا آسیب به آنها از دو طرف مخالفیم چرا که مخالف اخلاق، دین و قانون بین المللی است.

از طرفی دیگر پادشاه اردن نسبت به پیروی از سیاست مجازات جمعی نسبت به ساکنان غزه هشدار داد و خواستار پایبندی به قانون بین المللی و بازگشایی گذرگاه های بشردوستانه فوری شد.

پادشاه اردن در دیدار وزیر خارجه امریکا بر ضرورت باز کردن فوری گذرگاه های بشردوستانه برای رساندن کمک‌های پزشکی و امدادی به نوار غزه تاکید کرد.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها