|

آخرین وضعیت پرونده عاطفه رنگریز در گفت و گوی شبکه شرق با مادر این فعال حقوق زنان

با وجود سه بار تعیین وثیقه، با آزادی عاطفه موافقت نمی‌شود/ آزادی عاطفه رنگریز در انتظار نظر نهایی دستگاه امنیتی

عاطفه رنگریز، فعال حقوق زنان 19 شهریور ماه 1402 بازداشت شد اما با گذشت بیش از یک ماه از بازداشت او و در حالیکه تا کنون سه بار به خانواده او وعده داده شده که تامین وثیقه این فعال حقوق زنان آزاد می‌شود، او هنوز در بازداشت موقت است.

با وجود سه بار تعیین وثیقه، با آزادی عاطفه موافقت نمی‌شود/ آزادی عاطفه رنگریز در انتظار نظر نهایی دستگاه امنیتی

به گزارش شبکه شرق، قربانیان، مادر عاطفه رنگریز در توضیح آنچه در این 34 روز بازداشت او اتفاق افتاده، به «شبکه شرق» گفت: «عاطفه برای ویزیت دکتر به خانه خواهرم در دامغان رفته بودم که یکشنبه نوزدهم شهریور ماه همان جا بازداشت و به اداره اطلاعات سمنان منتقل شد. 5-6 روز بعد و با پایان بازجویی‌هایش با زندان شاهرود منتقل شد.» 

به گفته مادر عاطفه رنگریز : «به ما گفته بودند که عاطفه قرار است چهارم مهرماه با تودیع وثیقه 500 میلیون تومانی آزاد شود. من سند خانه را بردم اما قاضی گفت که باید وثیقه یک میلیارد تومانی برای او بگذارید. ما هم پذیرفتیم و بعد که برای انجام کارهای کارشناسی ملک برای تودیع وثیقه یک میلیاردی مراجعه کردیم، گفتند که وثیقه‌اش را قبول نمی‌کنیم چرا که باید دوباره بازجویی شود». او به شبکه شرق توضیح داد: «یکشنبه هفته قبل دوباره عاطفه را به سمنان بردند و سه‌شنبه باز به زندان شاهرود برگرداندند. قرار بر این بود که دیروز با همان وثیقه یک میلیارد تومانی آزاد شود که این اتفاق نیفتاد.» مادر عاطفه رنگریز با تاکید بر اینکه «دادستان هم برای آزادی عاطفه با وثیقه یک میلیارد تومانی مخالفتی ندارد» گفت: «اما دیروز که ما برای انجام کارهای نهایی وثیقه و آزادی عاطفه مراجعه کردیم، بازپرس گفت که نتیجه بازجویی دو روزه‌ای که هفته گذشته از عاطفه انجام شده هنوز به ما ابلاغ نشده است و باید تا چهارشنبه که جواب آن می‌آید، صبر کنیم و بعد ببینیم که چه باید کرد.» قربانیان، مادر عاطفه رنگریز درمورد وضعیت سلامتی فرزندش به شبکه شرق گفت: «عاطفه مرتب با ما تماس دارد. حال عمومی او خوب است و مشکل سلامتی ندارد.»

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها