|

العالم فی 60 ثانیة

از جشنواره تئاتر جوانان دبی تا سرمایه‌گذاری میلیاردی کویت در ترکیه

در 60 ثانیه دور دنیاى عرب امروز با شما همراهان عزیز نگاهی مى‌اندازیم به عناوین ،الامارات الیوم، الجزیره، اسپوتنیک، الخلیج اونلاین و روسیا الیوم.

از جشنواره تئاتر جوانان دبی تا سرمایه‌گذاری میلیاردی کویت در ترکیه
خبرنگار: علی پاکزاد

البیان امارات : 

آغاز به کار چهاردهمین جشنواره تئاتر جوانان دبی 

فعالیت های چهاردهمین دوره جشنواره تئاتر جوانان دبی به همت اداره فرهنگ و هنر دبی با هدف تقویت نقش بخش تئاتر محلی و ایجاد فضایی هنری و خلاق از عصر امروز آغاز می شود. 

از دیگر اهداف این جشنواره  اعتلای انرژی های جوان و سوق دادن آنها به ادامه توسعه اشتیاقشان به هنر است.این جشنواره  با مشارکت  6 نمایش وبا الهام از واقعیت است که توسط انجمن ها و گروه های مختلف تئاتر محلی ارائه می شود که همگی برای مسابقه "دبی" با هم رقابت می کنند. 

این رویداد فرهنگی میزبان جمال مطر نمایشنامه نویس و کارگردان است که به افتخار مشارکت و کارنامه هنری پر مایه  خود، جایزه "شخصیت تئاتر سال" را دریافت کرد. 

 

الخلیج اونلاین: 

سرمایه گذاری میلیاردی کویت در ترکیه

 طوبی سونمز، سفیر ترکیه در کویت به رشد پیوسته سرمایه گذاری های متقابل ترکیه و کویت اشاره کرد و گفت که این رشد در پی روابط سیاسی متمایز میان دو کشور محقق شده است.

سونمز گفت که سرمایه گذاری های کویت در ترکیه به حدود 2 میلیارد دلار می رسد و به صورت اساسی در دو بخش مالی و املاک متمرکز است.

صالح السلمی، رئیس اتحادیه شرکت های سرمایه گذاری کویت گفت که روابط اقتصادی و سرمایه گذاری بین دو کشور با ثبات پیشرفت می کند به گونه ای که بیش از 447 شرکت کویتی در ترکیه فعالیت می کنند.

 

الجزیره: 

چند ساختمان در غزه در پی حملات اسرائیل تخریب شدند؟ 

سلامه معروف، رئیس دفتر اطلاع رسانی دولت در نوار غزه گفت که حمله اسرائیل به نوار غزه از 7 اکتبر، منجر به تخریب 5 هزار و 500 ساختمان شامل 14 هزار و 200 واحد مسکونی شده است.

وی افزود که بمباران اسرائیل، خسارت های جزئی به حدود 133 هزار و 370 واحد مسکونی وارد کرده که 10 هزار و 127 واحد را غیر قابل سکونت ساخته است.

سلامه افزود که در پی حملات اسرائیل، 62 مقر دولتی و ده ها اماکن عمومی و خدماتی آسیب دیده است.

که اسرائیل به هدف قرار دادن نهادهای آموزشی نیز ادامه می دهد به گونه ای که 160 مدرسه دچار آسیب شده و 19 مدرسه از کار افتاده است.

 

اسپوتنیک:

 تاکنون 6900 راکت از غزه شلیک شده است

وزارت دفاع اسرائیل امروز شنبه در بیانیه ای اعلام کرد که از زمان آغاز درگیری ها میان حماس و اسرائیل، بیش از 1400 اسرائیلی کشته و 4600 نفر مجروح شدند.

وزارت دفاع اسرائیل افزود که بیش از 6900 راکت از غزه به اسرائیل شلیک شده و 450 عملیات شلیک راکت ناموفق بوده است.

براساس این آمار، اسرائیل بیش از هزار نفر از عناصر حماس را که بسیاری از آنها وارد اسرائیل شده بودند، کشته است.

جنایات اسرائیل در حق مردم غزه برای پانزدهمین روز متوالی ادامه دارد؛ تاکنون 4 هزار و 137 نفر در پی حملات اسرائیل شهید و 13 هزار و 300 نفر مجروح شدند.

 

روسیا الیوم: 

ورود نخستین کاروان کمک‌ها به نوار غزه 

نخستین کاروان کمک ها به نوار غزه از مصر و از طریق گذرگاه مرزی رفح وارد نوار غزه شد. امروز کامیون‌های غزه همراه با خودروهای سازمان ملل و هلال احمر فلسطین وارد محوطه گذرگاه رفح شده تا کمک‌های انسان دوستانه را از کامیون‌های مصری تحویل گرفته و وارد نوار غزه کنند.

همزمان دفتر اطلاع رسانی دولت فلسطین در غزه اعلام کرد که کمک های انسانی که قرار است امروز وارد شود، ۲۰ کامیون حاوی تجهیزات پزشکی و مقادیر محدودی مواد غذایی است. 

پیش از این سفارت امریکا در اسرائیل اعلام کرد که گذرگاه مرزی رفح میان مصر و نوار غزه از ساعت ده صبح امروز (به وقت محلی) بازگشایی می شود.

 

 

اخبار مرتبط سایر رسانه ها